האלוף גרשון הכהן על מינוי גל הירש כמפכ"ל

גל הירש 2

[הצילום הועלה לויקיפדיה ע"י דובר משטרת ישראל. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן]

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

*  *  *

מינויו של גל הירש כמפכ"ל הוא מינוי מפתיע עם פוטנציאל אדיר. בשיח על המינוי יש שתי שאלות - בלתי תלויות זו בזו - שערבבו ביניהן:

השאלה האחת היא, מיהו גל הירש, מדוע הוא ראוי ולמה דווקא הוא? 

גל הירש ניחן בתכונה מיוחדת שאינה קיימת אצל רבים: הוא בעל יכולת לחשיבה מערכתית ומבין מורכבות. משטרת ישראל עסוקה במורכבות. אני מכיר את משטרת ישראל היטב מהימים הקשים של חורבן גוש קטיף. הכרתי אותם בהערכה עצומה. זה ארגון רציני, אלה אנשים רציניים והמורכבות שהם נתונים בה הולכת וגואה במרחב של סוגיות, כמו ביטחון בירושלים, התנהלות המדינה במרחבים פרוצים, צריך להיכנס לדיון הזה לא רק במקצועיות, אלא גם עם דמיון ויצירתיות שאני מצפה מגל להביא.

השאלה השנייה לא פחות מעניינת: האם זה שעושים את זה למשטרה אומר משהו עליה? לא בהכרח. זה אומר משהו על השלטון ועל סמכותו להחליט שלא תמיד, מי שנכנס למשטרה בדרגת שוטר זוטר הוא בהכרח מי שיהיה בהכרח מפכ"ל. זה נכון גם בצבא. פחות סביר למשל, שמי שאיננו טייס יהיה מפקד חיל האוויר למשל, אבל כבר היו דברים מעולם. בעניין זה, השר הממונה, גלעד ארדן, עשה פה משהו שהוא בהחלט במרחב הלגיטימיות המלא שלו, לבחור משרתי ציבור שראויים בעיניו.

שתי השאלות שונות, ובשתי השאלות יש לדעתי מסרים חיוביים. כל מפקד - כמו מאמן של קבוצת כדור רגל או כדור סל - מחולל שינויים. עם אותם שחקנים, שני מאמנים יעשו דברים אחרים; ובוודאי שעם הניצוח של גל, המשטרה תעשה דברים אחרים.

אני מקווה שהם יהיו גם טובים, כי למשטרת ישראל אתגרים עצומים יותר ממשטרות מערביות רבות!

[לקובץ המאמרים על 'גל הירש והמפכ"לות האבודה', לחצו כאן]

3 thoughts on “האלוף גרשון הכהן על מינוי גל הירש כמפכ"ל

  1. אחד שמכיר שני האנשים גל הירש וגרשון הכהן אני מבין כל מילה ומילה שכתב גרשון הכהן אני מכיר גרשון הכהן הרבה שנים איש חכם שקול נטול אינטרסים ערכי ואהב הארץ ומנחיל ערכים ואם הוא אומר מה שאומר על גל אז נא להאמין לכל מילה

  2. גל הירש היה מפקדי
    קצין חריף , אינטלגנט, מסור , חד וערכי ברמ״ח אבריו ומעל הכל איש של עשיה, יצירתיות ומעוף
    בהצלחה צא לדרך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *