רודי ג'וליאני: חיי אדם חשובים מפוליטיקלי קורקט!

ביסמוט וגוליאני

[צילום תמונתו של בועז ביסמוט הועלה לויקיפדיה ע"י אלי לאון. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, CC BY-SA 3.0; צילום תמונתו של רודי ג'וליאני הוא נחלת הכלל]

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בועז ביסמוט הוא עיתונאי, המשמש כעורך חדשות החוץ וככתב בעיתון ישראל היום. בעבר שימש כשגריר ישראל במאוריטניה.

ב- 24 ביוני 2016 פרסם ביסמוט (ביחד עם ארז לין) ראיון עם רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק המיתולוגי.

בראיון הקדיש ג'וליאני קטע נכבד לסוגיית ה- פרופיילינג הגזעי ו- התקינות הפוליטית (הפוליטיקלי קורקט).

מפאת רלוונטיות הדברים, אני מביא אותם מפי אומרם, תוך מתן הקרדיט המלא, לביסמוט, ללין ולעיתונם.

[למאמר המקורי של בועז ביסמוט בישראל היום]

ישראל היום

"יש צורך באפיון ביטחוני (פרופיילינג) המבוסס על עובדות"

ארה"ב לא צריכה להנהיג כלפי המוסלמים אפיון ביטחוני (פרופיילינג גזעי) במובן המפלה של המילה. צריך לעשות אפיון לגבי הרוצח הפוטנציאלי והטרוריסט הפוטנציאלי. למעשה, רשויות החוק פועלות כך ממילא.

יש הבדל בין אפיון ביטחוני על בסיס מוצא ואתניות או מין, לבין אפיון שמתבצע על בסיס עובדות. אם אני מחפש רוצח סדרתי גבוה במיוחד עם שיער כהה ואומרים לי שהוא איטלקי אמריקני, לא אחפש אירים או שחורים, אלא איטלקים גבוהים.

כשנלחמתי במאפיה, אפשר לומר שעשיתי פרופיילינג לאיטלקים. למה עשיתי את זה? משום שבאותה תקופה, מי שרצה להיות חבר במאפיה היה צריך להיות ממוצא איטלקי. ההיגיון הבריא אומר שנצטרך להתמקד יותר באנשים מוסלמים המגיעים ממדינות שבהן מתכננים להרוג אותנו, אבל צריך להיות מודעים לכך, שלא כל המוסלמים הם טרוריסטים. באותה מידה, נכון לומר שרוב המחבלים הם מוסלמים. מי שלא מפנים את זה, לא יגן על אמריקה.

"תקינות פוליטית (פוליטיקלי קורקט) עולה בחיי אדם"

אני סבור שהיצמדות לתקינות פוליטית עלתה בחיי אדם. נמאס לי מהפוליטיקלי קורקט. בסן ברנרדינו, חלק מהשכנים של המחבלים שמו לב שהם עושים דברים בשעות הקטנות של הלילה בחניה הביתית, ועלה אפילו חשד שהם מרכיבים פצצה, אך הם לא דיווחו על זה כי חששו שיחשבו שהם בעלי דעות קדומות נגד ערבים. אני חושב שהרודנות של התקינות הפוליטית מונעת מאיתנו לפעול. אולי אם היו מדווחים למשטרה היה אפשר למנוע את זה.

מקרה אחר הוא רב־סרן נדאל חסן, שביצע את הטבח בפורט הוד ב־2009. הוא הצהיר על דעותיו הג'יהאדיסטיות שלוש שנים לפני הטבח, וקיבל קידום. ייתכן שמפקדיו חששו שאם לא יקדמו אותו יאשימו אותם בחוסר תקינות פוליטית. לדעתי, חיי אדם חשובים יותר"...

בפיגוע בפורט הוד הוגדר הפיגוע כ'סכסוך בעבודה', למרות שהמחבל צעק 'אללה אכבר' בזמן הירי. למה הנשיא לא אומר לנו שמדובר באיסלאם קיצוני? לדעתי מדובר בעקשנות.

לא זו בלבד, אלא שהבית הלבן משמיט מילים מהפרוטוקולים. הנשיא הצרפתי אמר 'טרור איסלאמי' בביקורו בארה"ב, ומחלקת המדינה הוציאה את המילים מהפרוטוקול. הצנזורה הזאת אבסורדית. 

פוליטיקלי קורקט

[התמונה המקורית: Pablo Martinez Monsivais / AP, אתר NBC NEWS]

"גם כשמשרד המשפטים האמריקני פרסם את השיחות של הרוצח מאורלנדו עם המשטרה, השמיטו את שבועת האמונים שלו לדאעש עד שאילצו אותם לשחרר את המידע המלא. אני חושב שאם מחביאים את העובדות זה רק מגביר את תשומת הלב.

היחידים שייעלבו מהשימוש במילים 'איסלאם קיצוני' הם המחבלים והקיצונים. אם אתה נעלב מזה, משהו איתך לא בסדר, משהו חולני. יש לך הזדהות עם אנשים שרוצחים אנשים חפים מפשע. על המוסלמים להוקיע את המחבלים מקרבם ולגנות אותם יותר ממני!
   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *