פנחס יחזקאלי: יעקב (עקא) שמעון – בחזרה בכלא הישראלי…

[בתמונה: יעקב 'עקא' שמעון (מימין). המקור: צילום מסך מתיעוד חקירת המשטרה]

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

יעקב 'עקא' שמעון הוא עבריין בכיר, בשנות הארבעים לחייו, תושב שכונת הר חומה בירושלים ונשוי לאפרת. במהלך השנים זכה לכינויים שונים. העיקריים בהם: "מלך מחזור הבקבוקים""אברג'יל הירושלמי" ו"הבורר מירושלים" (אלי, 2015)

'עקא' נעצר בארגנטינה בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה מדינת ישראל, בעקבות עדותו של עד המדינה המכונה 'שוורצמן' שהיה משך כעשור שותפו של 'עקא' לפעילות הפלילית (זוהר, 2016). 

הוא הוסגר לישראל והגיע אליה ב- 18 באוקטובר 2017 (זוהר, 2017ב').

'עקא' שונה מאוד מהדמות של ראש משפחת פשיעה: צנוע, מדבר אל כולם בגובה העיניים, נוטה לפעול בשקט, עוזר לחבריו...

הוא התחיל כנרקומן כבד בעולם הפשע הירושלמי, שנפל לסם פעמים רבות, ונגמל ממנו לסירוגין. משך שנים היה 'חייל' נאמן, צנוע ולא מתבלט, בכנופיה הירושלמית של האחים מלכה, שהיוותה שלוחה של ארגון אברג'יל. לכן, זלזלו - הן העבריינים והן אנשי המשטרה - בו וביכולותיו.

במהלך הזמן יצר קשר אישי חזק עם איציק אברג'יל (ראו תמונה משמאל). כתב הפלילים, יוסי אלי, מספר כי ל'עקא' הודבק הכינוי 'האברג'יל של ירושלים' בזכות הדמיון הרב בין השניים, ולא פחות בגלל הקשר ביניהם (אלי, 2009)

הקשר הזה השתלם, ב- 2011, עת דרך כוכבו בן לילה - כאשר הפקיד בידיו איציק אברג'יל חלק מהאימפריה המתפוררת שלו לאחר לאחר שהוסגר לארצות הברית - והוא זינק, ברגע, לפסגת הפשע הישראלי, כשסביבו מתאגדים בכירים מארגונו של אברג'יל, ומהטובים בחייליו (אלי, 2013).

[בתמונה משמאל: יצחק אברג'יל; צילום מסך מתוך כתבת הערוץ הראשון, 21/5/15]

[לסקירה על איציק אברג'יל, לחצו כאן]

הארגון של עקא מונה כמה מאות חיילים ומתפרנס מסניפי צ'יינג'ים (חלפנות כספים) באזור המרכז (ראשון לציון, חולון, בת ים, פתח תקווה), מסחיטת מועדונים, מניהול מועדוני הימורים של פוקר "טקסס הולדם" ומגביית חובות על הימורים (אלי, 2009)בנוסף, הוא חולש על אימפריית מחזור הבקבוקים שזרועותיה פרוסות בכל רחבי הארץ  (אלי, 2015).

[לסקירה על הקשר שבין עסקי חלפנות הכספים (הצ'יינג'ים) לפשע המאורגן, לחצו כאן]

בריתות וקשרי עבודה יריבויות משמעותיות
מאיר אברג'יל, איציק אברג'יל, איציק בר מוחא, משה שמעון ("קיקו"), מוטי חסין האחים מוסלי, אלי 'קוסם' נעים, שלום דומרני, סם ויוסי מלכה ('הכנופיה הירושלמית')

ילדות וצמיחה

'עקא' נולד בשנת 1970, בשכונה קשת (כיום, קטמון), כבן ראשון לאחר שתי בנות בוגרות, להורים קשי יום ממוצא מרוקאי. אחריו נולד אח נוסף: משה. ההורים עבדו ימים ולילות כדי לפרנס את בני המשפחה (אלי, 2009).  

בכיתה ח' נטש 'עקא' את בית הספר, וחבר מגיל צעיר לכנופיות נוער, שעסקו בעיקר בעבריינות זעירה, כגון כייסות, גניבות מכלי רכב וסחר בסמים. אלה רק חלק מן העבירות שבהן עסקו אותם צעירים. המעבר משם לכנופיה הירושלמית של האחים התאומים, סם ויוסי מלכה, היה טבעי. פעילותו הפלילית גרמה לו גם לא להתגייס לצה"ל (אלי, 2009).

'עקא' היה נאמן לאחים מלכה לאורך שנים. אולם, לקראת גיל ארבעים הרגיש 'תקוע', וביקש מהם שותפות בעסקיהם. כשסורב, מרד בהם, כשיחד איתו עורקים 'חיילים' נוספים, שחיזקו את מעמדו (אלי, 2009). התוצאה הייתה יריבות דמים בינו לבין האחים מלכה.

בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, הכיר 'עקא' את י', עולה חדשה ממולדובה בת 18. הם נישאו ויחד ילדו את בתו היחידה.

'עקא' הצליח ליצור קשר הדוק עם איציק אברג'יל. באותה עת כבר יצר אברג'יל נוכחות בירושלים באמצעות ציון דהאן, שהחליף את האחים מלכה בראשות הכנופיה הירושלמית. כאשר נהרג דהאן בתאונת דרכים, היקנה הקשר על אברג'יל ל'עקא' מקום מכובד מאוד בקרב גורמי הפשע המקומיים, והוא נהפך לאחד מהמוציאים לפועל הבכירים של הכנופיה, ולגובה חובות בכיר (אלי, 2009).

גם כאשר הסתבך אברג'יל ונעצר, נשאר 'עקא' נאמן לו. כתב הפלילים, יוסי אלי, מספר כי הוא הגיע כמעט לכל דיון בעניינו של איציק אברג'יל, ישב בדרך כלל בספסלים האחוריים בבית המשפט המחוזי בתל אביב וניסה שלא להתבלט, מלבד מבטי תמיכה ועידוד... (אלי, 2009).

2006: קשיים באהבה...

נישואיו של 'עקא' לא התנהלו על מי מנוחות ובשנת 2006 עזבה י' את הבית. לאחר מכן, הגיע אלמוני לביתה בירושלים, והניח מטען הנפץ, שהורכב מלבנת חבלה, על מפתן ביתה. המטען הופעל ועקר את הדלת ממקומה. למזלה של י', בעת הפיצוץ היא ובתה ישנו בתוך הבית, ולא נפגעו. המשטרה חשדה כי המטען הונח בהנחייתו של 'עקא'. אולם, לא היו בידיה ראיות להגשת כתב אישום (אלי, 2009).   

2008: אברג'יל 'יוצא מן המשחק'...

באוגוסט 2008 נעצר איציק אברג'יל בחשד לרצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע. אברג'יל נחשד על ידי המשטרה במקרה רצח נוסף של אסיר, ובהלבנת הון בהיקפים גדולים, בין היתר של כספי המעילה בבנק למסחר (בעקבות הסתתרות הקבלן גבי הררי בדירתו של אברג'יל באמסטרדם), וכן בניסיונות חיסול רבים של מתחריו בתחום הסמים וההימורים: בני משפחת אבוטבול, זאב רוזנשטיין ובעלי בריתם. נראה שהמעצר התאפשר עקב הודאות הרוצחים בפרשת הרצח של מרגריטה לאוטין, בחוף בת ים.

ב-12 בינואר 2011 הוסגרו איציק אברג'יל ואחיו מאיר לידי רשויות החוק של ארצות הברית. תוך פרק זמן קצר שוחרר מאיר, ואילו על יצחק הוטלו שמונה וחצי שנים בכלא. למרות מעצרו, המשיך ארגונו לפעול גם בהיותו בכלא, בעזרתו הפעילה של 'עקא'.

[בתמונה: יצחק אברג'יל במהלך הסגרתו לארצות הברית. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי israeli police facebook page by an OTRS permission. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

2008: ניסיון התנקשות באחים מלכא

הד משמעותי ראשון לסכסוך הדמים של 'עקא' עם האחים מלכא, אירע בספטמבר 2008, עת מנעו בלשי המשטרה ניסיון חיסול של האחים. הם עצרו את 'עקא' ועבריין נוסף כשהגיעו לרחוב העלייה בירושלים, הסמוך למלון קראון פלאזה. באותו זמן התאמנו האחים מלכה בחדר הכושר של המלון, כפי שהם עושים מדי יום. 'עקא' ושותפו נעצרו והועברו לחקירה במגרש הרוסים. אולם, שוחררו מיד לאחר החקירה ולא הוגש נגדם כתב אישום בעניין (אלי, 2009). האחים מלכה ביטלו את הפרשה כ'מהומה לא מוצדקת"... (אלי, 2008).

[לכתבה המלאה ב- nrg לחצו כאן]

2009: ניסיון חיסול ונקמה

התגובה לניסיון ההתנקשות באחים מלכה הגיעה מספר חודשים לאחר מכן: בצהרי ה- 1 בינואר 2009, זיהה 'עקא' מטען חבלה, ש'נשתל' מתחת למכוניתו. בעזרת אחד מחייליו, משה ברוכי ("טושה"), הצליח לפרק את המטען באמצעות מוטות ברזל והשליכו אותו לשיחים בסמוך לביתו. לאחר מכן הוזעקה המשטרה והמטען נוטרל על ידי חבלן, לאחר שהאזור כולו נסגר באופן הרמטי (אלי, 2009). היה ברור מי המתנקש ו'עקא' החליט להגיב בו ביום.

השניים ארבו ליוסי מלכה בסמוך לביתו שבתלפיות. בסמוך לשעה 21:45, הגיע מלכה במכוניתו מסוג טויוטה לנד-קרוזר לאזור שבו חיכו השניים, אז, קפצו השניים עליו, גררו אותו ממכוניתו, והחלו להלום בו מכות נמרצות. אחד מהם (לפי הערכת המשטרה, היה זה 'עקא') הוציא סכין ודקר את מלכה בפניו ובירכו השמאלית. מלכה הצליח להימלט, קיבל טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק והחליט לא להגיש תלונה במשטרה. (יצוין כי האחים מלכה הוזהרו קודם לכן על ידי המשטרה, כי יש התרעות חמות על חיסולם) (אלי, 2009).

אבל באותה העת, היה 'עקא' - לרוע מזלו - תחת מעקב משטרתי צמוד. השוטר העוקב ועד נוסף סייעו בביסוסו של כתב אישום שהוגש נגדו ונגד ברוכי. גם אחיו של 'עקא', משה שמעון ('קיקו'), נעצר בפרשה, אך שוחרר. 

[בתמונה: כתבה מפורטת במקומון  מ- 2009, המציגה את יעקב עקא שמעון כ'כוכב עולה' בתחום הפשע המאורגן; לכתבה המלאה ב- nrg לחצו כאן]

2011: אברג'יל מחלק טריטוריות בין נאמניו

ב-19 באוגוסט 2008 נעצר אברג'יל בחשד לרצח סוחר הסמים הישראלי סמי אטיאס, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע. ב-12 בינואר 2011 הוסגרו - הוא ואחיו מאיר - לידי רשויות החוק של ארצות. ההסגרה הזו יצרה ניסיונות של ארגונים רבים להיכנס לוואקום שיצרה 'משפחת אברג'יל', להשתלט על ונכסיה.

שלושה נאמנים היו לו ליצחק אברג'יליעקב (עקא) שמעוןמוטי חסין ואבי רוחןשלושת אלה קיבלו מינוף אדיר בעזרת הכסף שפיזר עופר מקסימוב, בפרשת קריסת הבנק למסחר. אבל, הם שמרו נאמנות לבוס הגדול, ונכחו בשקט באולמות בית המשפט בכל דיון של אברג'יל בישראל (אלי, 2015).

כל עוד שהה אברג'יל בבית כלא ישראלי, יכול היה לנהל את עסקיו. אולם המעבר לארצות הברית חייב אותו לעשות מעשה לפני שתהיה התנפלות כללית על הוואקום שהשאיר. על כן, חילק טריטוריות בין נאמניו (אלי, 2015), שנשארו להילחם עבורו ועבורם:

  • מוטי חסין קיבל אחריות לאזור המשולש ראשון לציון-בת ים-חולון;
  • עקא קיבל את אזור ירושלים, אזור המרכז, השלוחה הצפונית (מיכאל מור) ואילת;
  • ואבי רוחן שלט באזור הוד השרון.

יורשיו של אברג'יל - ו'עקא' בתוכם - הסתבכו במלחמה, עקובה מדם עם אלה שלטשו עיניים על ה'טריטוריות' הללו, בעיקר משפחת מוסלי, שהתחילה גם היא תחת כנפיו של אברג'יל. מלחמה זו נמשכה 16 חודשים, וכללה 9 מעשי רצח, ונעדר אחד. מאוחר יותר עלה מספר הנרצחים ל- 16, ושני נעדרים (ראו בהמשך). כתוצאה ממלחמה זו השתלט עקא גם על עסקי שוק אפור, צ'יינג'ים ופיקוח על בתי הימורים בלתי חוקיים ברחבי הארץ, כמו גם על עסקי אספקת ירקות (אלי, 2013)

[בתמונה: אלי (מימין) ויוסי (משמאל) מוסלי. מקור התמונה: משטרת ישראל]

[להרחבה על אלי מוסלי, לחצו כאן]   [להרחבה על יוסי מוסלי, לחצו כאן]

2011: 'מלחמת המשולש'

בשטח ציפתה ל'עקא' משימה לא פשוטה, בשמירה על נכסי משפחת אברג'יל. הוא נגרר למאבקי דמים עם יריביהם של האברג'ילים - וגם עם אנשיו לשעבר - שניסו, כל אחד, 'לנגוס' בטריטוריות ובנכסים של משפחת אברג'יל. בעיקר, עם עבריין - ירושלמי כמותו - אלי 'קוסם' נעים ועם משפחת הפשע האימתנית של האחים מוסלי. 

האחים מוסלי היו שותפיו של אברג'יל, אבל כשהבינו ש'הסיפור של נגמר', החליטו להתנתק, כשהם חוברים לאלי 'קוסם' נעים. ביחד איתם ערקו 'חיילים' רבים נוספים. התוצאה הזו הציתה מלחמה מדממת של חיסולים בין שני הארגונים, שהתנהלה בעיקר בשלוש ערים: בת ים, חולון וראשון לציון (לכן, ה'מלחמה' הזו כונתה "מלחמת המשולש"); וגבתה, לפחות, 17 קרבנות.

[בתמונה: 'קוסם בבית המשפט, 2014. צילום מסך מחדשות וואלה]

[להרחבה על אלי 'קוסם' נעים, לחצו כאן]

2011: רצח אבי דוד

הסתבכותו של 'עקא' בחקירת רצח זו תהיה רק בעקבות עדותו של עד מדינה בפרשה 512. הוא לא נכלל בכתב האישום המקורי שהוגש נגד מוטי חסיןהאחים ניאמצ'יק ויצחק זרבי, וקרס. להלן סיפור המעשה:

אבי דוד היה בעבר אחד החיילים המוערכים בארגון אברג'ל. הוא היה זה שירה טיל לאו לעבר ביתו של אסי אבוטבול ברמת פולג בשליחות ארגון אברג'יל. ההתמחות שלו הייתה ניהול מערכי גבייה לצ'יינג'ים ולאנשי עסקים אשר עבדו עם הארגון. אחד הצ'יינג'ים פעל ברחוב המסגר בתל אביב והיה מזוהה עם יצחק גפן (ראו בהמשך) (זוהר, 2012).

המהפך אצל אבי דוד היה המפגש שלו בכלא עם יוסי מוסלי. השניים הפכו לחברים בנפש (זוהר, 2016).

העיתונאי, אמיר זוהר, מספר באתרו, 'פוסטה', כי גפן ואבי דוד סימנו איש עסקים צעיר ו"כבד" מראשון לציון, יזם ובעלים של קניון גדול אשר עבד בעבר ישירות מול יצחק אברג'ל ושלום דומרני, והחלו לנווט אותו גם אל האימפריה הפיננסית של ארגון מוסלי, שהם עצמם החלו לעבוד איתה אז. זוהר מדגיש כי אבי דוד הניח שהמוניטין שלו מאפשר לו לעבוד עם שני הארגונים במקביל, וגם גפן חשב שהוא יכול לדלג בין ארגוני פשע לפי האינטרסים הכלכליים שלו בלבד. מסתבר שהם טעו (זוהר, 2012).

ב-9 לאוקטובר הוזמן אבי דוד למפגש של צהרים עם מוטי חסין במסעדת גריל בשרים בבת ים. אז, הגיח למקום אופנוע ועליו שני מחסלים שירו בו למוות (כהן-פרידמן, 2011) (זוהר, 2012).

רצח אבי דוד נקלט באופן חלקי בשתי מצלמות אבטחה. בשעת צהריים הגיעו חסין ושני האחים ניאמצ'יק למסעדה. אופיר נשאר ברכב. בתוך המקום נראים שלומי ומוטי חסין נכנסים לתא השירותים ויוצאים לסירוגין, לעתים משוחחים שם. בחסין ואבי דוד נפגשו מחוץ למסעדה, מגיעים לכניסה ושוב חוזרים החוצה. במשפט טען חסין כי התלבטו אם לשבת בפנים. בשולחן סמוך ישב שלומי ניאמצ'יקו שוחח בטלפון (לטענת סנגוריו זה לא נכון, והוא רק אכל זיתים). 13 שניות לפני הרצח הוא הושיט את הטלפון לחסין ותוך שניות מעטות חסין התרחק מהמקום עם המכשיר צמוד לאוזנו. אז נשמעו היריות שפגעו בדוד. יושבי המסעדה השתטחו על הרצפה. חסין ואנשיו נכנסו לרכב המילוט ונסעו להוד השרון (כהן-פרידמן, 2011).

חסין טען, שהיה מאוים בעצמו, ולכן ברח בבהלה, אך התביעה לא קיבלה זאת וגרסה כי אופיר ניאמצ'יק המתין ברכב שנשאר מותנע כדי להימלט יחד עם שותפיו. עוד לפי הפרקליטות, שלומי ניאמצ'יק תצפת והעמיד פנים שהוא מדבר בטלפון, והמשמעות היא שחסין עשה כך אף הוא (מורג, 2016).

[לכתבה המלאה ב- ynet לחצו כאן]

כעבור כמה חודשים הוגש כתב אישום נגד מוטי חסיןהאחים ניאמצ'יק ויצחק זרבי. אולם, התיק היה בנוי, כל כולו, על ראיות נסיבתיות: הפרקליטות לא ידעה להצביע מי לחץ על ההדק, והיה מבוסס כולו על מצלמות האבטחה ובדיקת רשתות תקשורת, טלפונים ניידים השייכים לכאורה לנאשמים (לטענת התביעה, הנאשמים ואחרים הצטיידו בטלפונים ניידים שנרכשו כולם יחד באותה חנות בתל אביב, ולא היו רשומים על שם אף אחד מהם, ובאמצעותם תיאמו את צעדיהם). לבסוף התיק קרס ב- 2014. מוטי חסין זוכה מרצח (כהן-פרידמן, 2011).

2012: הכנופיה האילתית עושה טובה ל'עקא'...

בשלב מסוים, כאשר הגיח יוסי מלכה לאילת והתאכסן במלון מג'יק פלאס, החליטו ראש הכנופיה האילתית, אילן בן שטרית (ראו תמונה למטה) ועבריין ירושלמי אחר, מאור מהגר, 'לעשות טובה' ל'עקא', ולחסל את מלכה. (הכנופיה האילתית מהווה שלוחה של ארגונו של 'עקא'). התכנון היה לארוב למלכה בחולות, ביציאה מאילת, ולחסלו בירי מרובה M-16. רכב מילוט היה אמור לחכות בסביבה ולחלץ את המתנקשים משם (אלי, 2013) (אלי, 2015).

[בתמונה: אילן בן שטרית (משמאל). המקור: תיעוד חקירת המשטרה]

למזלו של מלכה, אחד המתנקשים היה סוכן שהופעל על ידי המשטרה והמזימה סוכלה (אלי, 2013).

2012: מאסר של שנתיים וחצי בכלא תל מונד

ב-26 בנובמבר 2012, נעצר 'עקא' עם שותף בטיילת בת ים, כשלצידם נתפס אקדח שהשליכו. הם נתפסו בעודם לבושים בשכפ"צים ובכפפות. באופנוע נמצאו חומר דליק ובגדים להחלפה. כל זה הספיק רק לכתב אישום בעבירות קלות יחסית: רכיבה על אופנוע עם לוחיות זיהוי מזויפות (אופנוע "טי-מקס" שעליו רכב), ואחזקת נשק. לימים, יהפוך שותפו של 'עקא' - שהיה גם חברו הקרוב - לעד מדינה, המכונה 'שוורצמן' (זוהר, 2016) (אלי, 2015).

אלה הספיקו להרשיעו ולשלוח את 'עקא' ואת 'שוורצמן'ל-30 חודשי מאסר. במהלך תקופה זו, ניהל את הארגון מתאו, שבכלא תל מונד (אלי, 2013), ממנו השתחרר באפריל 2015.

2015: 'עקא' חומק, זמנית, מאשמת המעורבות בניסיון לחיסול זאב רוזנשטיין

במאי 2015 נתנה המשטרה פומבי לחקירה, שבה נעצרו כ-50 חשודים -חלקם הגדול מוכרים כחברים בארגוני פשע - בחשד שהחשודים ביצעו שורת אירועים וחשדות לביצוע עבירות בארץ ובחו"ל, בתחומי הפשיעה החמורה והמאורגנת ובהן רציחות, ניסיונות לרצח, אלימות וסמים על ידי עשרות חשודים ומעורבים, מדובר בעשרות אירועים שהתרחשו בשנים האחרונות ומעורבים בה חלק מהשמות הבכירים בעולם התחתון. ניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין (ראו תמונה משמאל) היו גם הם בפרשיות שנחקרו (אלי, 2016).

[בתמונה משמאל: זאב רוזנשטיין. תמונת מסך מתוך חדשות ערוץ 10]

עד המדינה המרכזי בפרשה זו טען, כי  איציק אברג'יל ראה ברוזנשטיין את זה שהורה על חיסולו של אחיו מאיר: "מאיר (אברג'יל) אמר לי שמבחינתו הוא רוצה למות, והוא הולך איתם עד הסוף, הכוונה, נגד הקבוצה של  זאביק", טען עד המדינה, שהיה אחד החברים הקרובים והטובים של מאיר אברג'יל, ואחד המנגנונים המרכזיים במכונה המשומנת של ארגון אברג'יל (אלי, 2016).

בין העצורים הבכירים בפרשה, במאי 2015היה גם 'עקא'. אולם אחרי חודשיים במעצר, הצליח לחמוק זמנית מהפרשה, ולהשתחרר ללא כתב אישום (במגבלת מעצר הבית שתחתיו היה נתון מספר חודשים...). זאת, למרות שהיה נוכח בפגישה במלון בבריסל, שם טוענים במשטרה, הוחלט על חיסול של זאב רוזנשטיין (זוהר, 2016).

2015: עד מדינה נולד...

לאחר ש'עקא' ו'שוורצמן' שוחררו מכלא תל מונד באפריל 2015, עזב 'שוורצמן' לדרום אמריקה, שם הידרדר והפך לנרקומן כבד, שצרך קוקאין, ל.ס.די ואקסטזי. ההתמכרות הזו נתפסה על ידי 'עקא' (שהיה, בעבר, נרקומן כבד בעצמו) ושותפיו למסוכנת עבורם. 'שוורצמן' ידע יותר מידי... על כן, דמו הותר!

'שוורצמן' ניצל מספר פעמים מפגיעה באירועי ירי אחרים. ההבנה, שזמנו קצוב, הניעה אותו לחתום על הסכם עד מדינה ולהעיד נגד כל מי שהכיר, מאז נכנס לעולם הפשע בעשור האחרון. פרשיה זו מכונה במשטרה, פרשה 1131בעדויות הללו, ממלא 'עקא', ללא ספק, תפקיד מרכזי!. הכתובת הייתה רשומה בבירור על הקיר, ו'עקא' מיהר להימלט מישראל. כך, חמק מגל המעצרים הראשון עם הפיכתה של חקירת הפרשה מסמויה לגלויה (זוהר, 2016) (אשכנזי, 2016)

2016: מעצר בארגנטינה והסגרה לישראל

'עקא' דילג כשבעה חודשים בין מדינות שונות באסיה, אירופה ודרום אמריקה: הוא שהה תקופה מסוימת מסין, משם עבר לדרום אמריקה, אבל נעצר בדצמבר 2016 כאשר ביקש להיכנס לארגנטינה. זאת, בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציאה נגדו פרקליטות המדינה, בחשד לעבירות של ניסיון רצח וקשירת קשר לביצוע פשע כחלק מחקירת הפרשה (זוהר, 2016).

המחלקה הבינלאומית במשטרה וזו של משרד החוץ הצליחו לשכנע את ארגנטינה לאפשר את ההסגרה של 'עקא' בגין רצח אבי דוד, בסדרה של ניסיונות רצח ועבירות חמורות נוספות (אשכנזי, 2016) (זוהר, 2016). שלטונות ארגנטינה נעתרו, ועקא נחת בישראל, מלווה באנשי משטרה, ב- 18 באוקטובר 2017 (זוהר, 2017ב')

[בחזרה לתוכן העניינים של עברייני ישראל]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *