יאיר רגב: סכנת הרחפנים

[זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים באתר, 'ייצור ידע' בנושא הרחפנים, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

מדינת ישראל נמנית על המדינות החלוצות בשימוש בכלי הטיס הבלתי מאוישים (להלן – כטב"מים), ובתחילת הדרך היו הכטב"מים בשימוש צבאי וביטחוני בלבד.

בשנים האחרונות, נוכח התפתחויות טכנולוגיות והוזלת מחירי הייצור הכטב"מים, גדלה כמות הרחפנים או הטיסנים, והדבר יוצר סיכונים לציבור

השימוש בטיסנים מחלחל לתחומים שונים, רובם לשימושים מסחריים, וביניהם נכלל גם תחום הספורט והפנאי, כלומר השימוש הפרטי האזרחי.

מאחר והם הפכו למוצר צריכה נגיש לכל כיס ולכל צרכן, ולצעצוע נחשק, הטומן בחובו סכנות מגוונות ומתקיים למעשה כשוק פרוץ, ללא כל ביקורת ואכיפה.

חייב המחוקק לפעול...

[לכתבה המלאה ב'גיקטיים' לחצו כאן]

חברי כנסת נכבדים אנא הסדירו את סכנת הרחפנים או הטיסנים...הם לא צעצועים !!!

השימוש הפרטי והבלתי מוסדר בטיסנים אלה מעורר סוגיות משפטיות רבות וביניהן, החשש מתאונות ופגיעה בגוף או רכוש באוויר או בקרקע, חדירה לפרטיות, פגיעה בתשתיות ובמתקנים רגישים, פגיעה ביטחונית, שימוש למטרות טרור, שימושים פליליים ועוד שימושים אשר יתגלו בעתיד עם התפתחות הטכנולוגיה.

יש לעגן בחוק את החובה לרישום הטיסנים, תוך הקמת מרשם טיסנים ברשות התעופה האזרחית, בהתאם לחקיקה ולאסדרה האוויריות המתקדמת ברחבי העולם בשלל מדינות מפותחות בתחום התעופה.

ראשית, צריך לחייב את בעל הטיסן לרשום במרשם את הכלי בו הוא מבקש לעשות שימוש. כך, תגבר יכולת הפיקוח וההסדרה של נתח השוק הפרטי, המבצע שימוש פרטי בכלי תעופה. 

כמו כן, מוצע לקבוע כי המנהל יהיה רשאי להטיל עיצום כספי על אדם אשר יפעיל טיסן בלא רישום. 

ובנוסף, לחוקק חוקים עונשיים על מי שמסכן את הציבור.

[זוהי תמונה חופשית מאתר Pixabay]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *