פנחס פישלר: אלשיך, יאללה, בוא נפתח תיקים!

[בתמונה: המפכ"ל וראש הממשלה בזמנים אחרים, בטקס קבלת הפיקוד על המשטרה. שלוש השנים יחלפו בעוד חצי שנה. צילום: חיים צח, לע"ם]

[מאמר זה ראה אור לראשונה באתר העיתון 'ישראל היום'. הוא מובא כאן באישורו ובאישור המחבר]

ישראל היום

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בתקופתו של בנימין זיגל. בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה. מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

[לדף הפייסבוק, משטרת לואי דה פינס, לחצו כאן]

*   *   *

את השנה הרביעית לכהונתו הכושלת רוצה המפכ"ל רוני אלשיך, כך נדמה, להשיג בכל מחיר. המטרה מקדשת כל אמצעי. ממי שהוצג כ"עילוי" נזכור רק צבר שערוריות, כמו:

  • פרשת ניצב רוני ריטמן, תת־ניצב גיא ניר והקצינה המתלוננת צ';
  • את שיטפון ההדלפות מחדרי החקירות;
  • את אלימות המשטרה הגואה וסתימת פיות המפגינים, ריבוי מעצרי השווא, לרבות מניפי דגלי ישראל;
  • את פרשת אום אל־חיראן;
  • את המצאת המעקבים של חוקרים פרטיים אחר חוקרי משטרה דמיוניים;
  • ואת הראיון הזחוח עם אילנה דיין ב"עובדה".

עכשיו נוספה לערימה גם המצאת ה'קשר'' (ה"הדוק"?) בין ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, לראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי להבאיש ריחו של מועמד, ולו פוטנציאלי, להיכנס לנעליו ולנסות ללקט את השברים שיותיר אחריו אלשיך

את הישורת האחרונה לכהונתו (אגב פליטת הפה של אלשיך מלפני שנה ומחצה, על "סיום חקירות שניים מתיקי נתניהו"), הוא אמור לסיים בעוד שישה חודשים. זו החלטת ממשלה. שלוש שנים בדיוק, ולא דקה יותר. לו דעתי תישמע, המסקנה המתבקשת מ־30 חודשי הכהונה עד כה היא לסיים בהקדם את תפקידו של המפכ"ל, כי המשטרה חשובה ויקרה לכולנו.

[בתמונה: המפכ"ל וראש הממשלה בזמנים אחרים, בטקס קבלת הפיקוד על המשטרה. שלוש השנים יחלפו בעוד חצי שנה. צילום: חיים צח, לע"ם]

אבל אלשיך רוצה להמשיך; אז איך ייצא מהקפלונט רק ויקבל, בכל זאת, את השנה הרביעית? בא היועץ המשפטי לממשלה ורומז, כי אל לו לראש הממשלה 'להתקרב' למחשבה או 'להתערב' במינוי המפכ"ל הבא, בהיותו מצוי ב"ניגוד עניינים", ולו לכאורה כ"חשוד". הרי חייבים את "מראית פני הצדק". לשם הסדר הטוב נזכיר שאת המפכ"ל ממנה הממשלה כולה בהצבעה, ולא ראש הממשלה.

ובכן, ראש הממשלה, שמוסמך להכריז על מלחמה עם שר הביטחון, יהיה עקר וחסר סמכות למנות מפכ"ל ראוי ומקצועי שיבוא לתקן את הכאוס שהותיר אלשיך, ולהחזיר את אמון הציבור במשטרה. זה ההיגיון המשפטי?

אם כך, אפשר להציע, במסגרת אותו היגיון, להרחיב את היריעה לכדי "אקזיט" פרי "פטנט או פיתוח ישראלי מקורי", ולספק לאלשיך את הפתרון הגואל: "יאללה, בוא נפתח תיקים". למי? לכל שרי הממשלה המכהנים ורשאים להצביע בעד או נגד הארכת כהונת המפכ"ל הנוכחי או, "חלילה", על מינוי המפכ"ל הבא.

אפשר להפוך בן־לילה, בהינף קולמוס ואגודל ובסיוע תקשורת אוהדת, את כל שרי ממשלת ישראל ל"חשודים" (בעלמא?), בעלי "תיקים פתוחים" ו"עננה מעל לראשם". הם יצעדו בסך (כרגיל, בחסות ההדלפות מבעוד מועד לתקשורת ולצלמים הממתינים בפתחי הבתים) לעבר קומות משרדי לה"ב 433, ושם יוכתרו בכתר "בעלי תיקים פתוחים" - או סתם "חשודים" - וביציאתם ייכתבו וייחתמו כ"בעלי ניגוד עניינים מובהק היורד כדי שורשו של עניין". כך יעוקרו כולם יחד, וכל אחד לחוד, מיכולת הצבעה, והנה - קיבלת שנה רביעית.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

3 thoughts on “פנחס פישלר: אלשיך, יאללה, בוא נפתח תיקים!

  1. אני לא גרופי של אלשייך. הכשלים הרבים שלו ידועים היטב. אבל, הרשימה הזו היא דמגוגיה לשמה. לא סתם היא פורסמה בישראל היום.

    • תודה רבה ד"ר… גלבוע… אתה כותב הרבה יותר טוב… מוכשר..בקיא.. שולט במטרייה. אלוף העולם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *