יאיר רגב: בעל שחשד כי אשתו בוגדת בו עם הבוס נאלץ לשלם לו פיצוי…

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי stevepb לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

פיצוי בסך 40,000 ש"ח (כמו גם הוצאות בסך 10,000 ש"ח) נפסקו לטובת עו"ד, שקיבל לביתו מכתב הכולל רמיזות בולטות על כך שניהל רומן.

באחד מימי חודש יולי 2015 הגיע שליח לביתו של עו"ד עצמאי, המנהל משרד בו מועסקים מספר עורכי דין, ומסר לו זר פרחים, אליו צורפה מעטפה. על גבי המעטפה נכתב בטוש זוהר "לאבא ואמא אוהבים - הילדים".

אשת העו"ד פתחה את המעטפה, ומצא בתוכה מכתב בזו הלשון: "א' מ' יום אהבה שמח! אתה חושב שאנשים לא יודעים מה אתה עושה? אז אתה טועה. מה עשית ב15/6 במלון סיטי טאוור? למה לקחת חדר במלון רק להחליף חולצה או שאתה רוצה את הסרט וידאו שלך? מי נסע איתך באוטו עד לשם ? יום אהבה שמח, עכשיו אני שמח שגם אשתך יודעת".

העו"ד הגיש תביעה בסך 500,000 ש"ח לפיצויים מכוח חוק איסור לשון הרע, כנגד הנתבע, בעלה של מי שהייתה מתמחה במשרדו של התובע. הנתבע הודה כי שלח את זר הפרחים ואת המכתב המצורף להם אולם זאת רק לאחר שחשד כי אשתו מנהלת עם העו"ד רומן.

בימ"ש השלום קיבל את התביעה.

לשון הרע: במקרה דנן, הפרסום נעשה במכתב, אשר נשלח למענו של התובע, ביום שישי בצהריים באמצעות שליח פרחים. ברי, כי ישנו פוטנציאל, כי הדברים יגיעו לידיעת אנשים נוספים, זולת העו"ד התובע, קרי אל אשת התובע ואל ילדיו, שהרי לנתבע לא הייתה שום יכולת לקבוע מי יקרא את המכתב ומי יקבלו, ולא הייתה לו כל יכולת לפקח על כך.

[תמונה חופשית שהועלתה על ידי niekverlaan לאתר Pixabay]

למעלה מכך, מהראיות שהובאו, עולה כי לנתבע הייתה כוונה שאשת הנתבע תצפה במכתב ובמסמכים שנלוו אליו. די בכך כדי למלא את יסוד הפרסום. יתרה מכך, במכתב ישנן רמיזות בולטות, המובילות את הקורא אותן, לסבור כי התובע מנהל רומן ונוסע למלון יחד עם אשה אחרת, וכי הדבר מתועד בסרט וידאו, על מנת להראות את רצינות הדברים האמורים במכתב. במכתב מובאת טענה שמייחסת לתובע התנהגות מוסרית לא ראויה שאינה נתפסת כנורמטיבית והופכת את התובע למטרה ולבוז מצד הקרובים לו ביותר - אשתו וילדיו וגם כלל מכריו.

הנה כי כן, יש בפרסום המכתב משום אמירת לשון הרע על התובע. גובה הפיצוי הראוי בגין לשון הרע, במיוחד לאור זאת שהוכח כי לנתבע הייתה כוונה של ממש לפגוע בתובע, יעמוד על 20,000 ש"ח.

סוף דבר: התביעה לפיצוי בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות - מתקבלת. הנתבע ישלם לתובע סכום כספי בסך של 40,000 ₪. כמו כן יש לחייב את הנתבע לשלם לתובע הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום כולל של 10,000 ₪.

ת"א (שלום טבריה) 30380-11-15 עו"ד א.מ. נ' א.מ. ניתן ביום 8.5.18.

[לקובץ המאמרים על מורכבות האהבה, לחצו כאן]

One thought on “יאיר רגב: בעל שחשד כי אשתו בוגדת בו עם הבוס נאלץ לשלם לו פיצוי…

  1. מעניין.
    האם יש חשיבות לעניין הוצאת הדיבה, באם הרומן החשוד אכן התקיים או לא?
    כלומר – אם אני פונה לאשתו של המאהב של אשתי ומגלה לה את האמת המרה (במטרה ברורה ש- "הדברים יגיעו לידיעת אנשים נוספים"… על מנת להפוך את המאהב "למטרה ולבוז מצד הקרובים לו ביותר"), זה יחשב כהוצאת דיבה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *