אלעד רזניק: ביבי, פוטין, גלידה, שחיה לילית וזדעראס

[בתמונה: אם אין עסקה אז לפחות גלידה... תמונת צלחת הגלידה באדיבות אלעד רזניק; תמונתו של בנימין נתניהו מימין, היא נחלת הכלל; תמונתו של ולדימיר פוטין משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Press Service of the President of the Russian Federation. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

שחייה לילית

יש הרבה יתרונות בלגור במקום קטן, אפשר להיכנס לבריכה מתי שרוצים אפילו באחת ורבע בלילה אחרי שאתה שובר את הראש כבר יומיים על איזה משהו שעושה לך זדעראס, בעיקר אם אתה מחזיק את המפתחות של שער הבריכה בכיס. אמנם אסור להדליק את הפרוז'קטורים אחרי 23:00, אבל אין שום בעיה לשחות בחושך. אפילו די מהנה העניין הזה. ק"מ וחצי בחושך אפילו מעלימים את הזדעראס.

נתניהו ופוטין נפגשים שוב...

בבוקר נוסע ביבי לראות חצי גמר, וינסה להגיע עם פוטין להסדר כלשהו, שימנע לבנוניזציה של המרחב המשתרע בין דמשק - קונייטרה ו-כביש דמשק דרעא. בנוסף, ינסה נתניהו להשיג מחויבות של פוטין למניעת ההתבססות איראנית עם יכולות ארוכת טווח, בכל השטח הנמצא צפונית לדמשק ומזרחית לכביש דמשק דרעא.

מה יש לנתניהו לתת? האמת שום דבר שהזמן לא יכול לתת ל'דוד וולאד'... המטרה הישראלית המוצהרות היא מניעת התבססות איראנית במרחב. את המטרה הזאת ישראל יכולה להשיג רק בכוח! לאחר השתלטות משטר אסד על כלל השטח הסורי, תתקשה ישראל להמשיך ולפעול כנגד החלטות של הממשלה הריבונית הסורית, ובכלל זה הסכמה להתבססות כלכלית וצבאית איראנית במרחב. הרוסים האיראנים הסורים ונסראללה יודעים שהזמן משחק לטובתם.

[לתמונת המקור, לחצו כאן]

מהי המטרה הרוסית?

השלטת סדר בכלל המרחב הסורי - זה טוב לעסקים. קבלני הביצוע של הרוסים על הקרקע הם כ- 80 אלף חברי מליציות שיעיות, שהאיראנים ליקטו מן הגורן ומן היקב ו- כ 50 אלף אנשי צבא סוריה. האינטרס המקומי בסוריה הוא די חסר משמעות בעבור הרוסים, למרות שהם יקבלו כמה מיליארדי רובלים בחוזים ארוכי טווח; ויגדילו את לפיתתם בלבנון, שגם היא תכניס להם כמה מיליארדים נוספים.

האינטרס האסטרטגי הרוסי במרחב המשחק הגדול, מחייב שליטה באש ובהשפעה על נתיבי דרך המשי המתוכננים לעבור בין סין לאירופה; ולהביא לאירופה נפט וגז מים סין הדרומי בעוד כ- 4 שנים. נפט וגז סינים באירופה - משוחררים משליטה רוסית - יחנקו' את פוטין ואת הכלכלה הרוסית למוות.

מהו האינטרס האיראני?

חיזוק מעמדה כמעצמה אזורית ויצוא המהפכה. חוזים כלכלים בסוריה וטורקיה וחיבור לצנרת הנפט והגז הטורקית רוסית שמובילה היישר לאירופה.

האינטרס האסטרטגי האיראני -רוסי במרחב, שמשתרע מטהרן ועד חופי ביירות, די חופף. לכן, החשיבות של איראן לתכנית האב הרוסית, גדולה יותר מחשיבותה של ישראל לתכנית האב הרוסית במרחב (זה כולל בתנאים מסוימים, גם איראן שמבצעת ניסוי גרעיני).

בעניין הזה רצוי לשים לב להסכם למכירת S400 בין רוסיה להודו שנחתם לפני מספר שבועות, ולהודעת הממשלה ההודית בכך שהם לא מחויבים לסנקציות האמריקניות, אלא רק להחלטות מועצת הביטחון.

[בתמונה: מפת דרך המשי המחברת בין סין לאירופה. הא מבליטה היטב את הצורקך הרוסי בשליטה ובהשפעה על הנתיבים הללו, במזרח התיכון. המפה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Roylee. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

מי יכול לקלקל ולמה?

ישראל יכולה כמובן לקלקל ל'דוד וולאד' את כל התכניות, אבל הדבר מחייב מלחמה גם בסוריה וגם בלבנון; ואני לא בטוח שישורון השמן רוצה בכלל לבעוט (חוץ מאחד בשני, בתוך ישראל...).

גם האמריקאים יכולים לקלקל לרוסים את התכנית שלהם עם הישארות בכורדיסטן. את כורדיסטן העיראקית דפקו הבלגן הפנים פוליטי שלה וברק אובמה. נראה מה יעשה טראמפ עם כורדיסטאן הסורית.

פוליטית, הכורדים בסוריה מאורגנים יותר טוב מהכורדים בעיראק. גם צבאית. מצד שני, הכורדים הסורים והטורקים לא חברים מי יודע כמה טובים, והאמריקאים צריכים את הטורקים בנאט"ו, לפחות בשלב זה.

אז מה יהיה?

בקיצור, פוטין צפוי להגיד לביבי, בז'עת; וביבי צפוי להגיד לפוטין, איתחמז'לק. שניהם יהנו ממשחק כדורגל משובח (מר ד', מי מנצחת?) ויוציאו הודעה מנצחת לתקשורת.

כדאי מאוד לזכור שאת ההסכמים עם הרוסים הם נוהגים לכתוב על הקרח. והמאהבת? אחרי שתתפוגג השפעת תשומת הלב המורעפת עליה, היא תבין את מצבה כמו תמיד, ותלך הביתה בוכה...

מה הבריכה קשורה לזה?

לא קשורה, אבל מי שחוזר מהבריכה בשעת לילה מאוחרת, חם לו ולא מצליח להירדם, יכול פשוט להכין גלידה (ראו תמונה בתחילת המאמר)... אז הנה מתכון לגלידה מנצחת:

  • בלנדר טוב רצוי וויטמיקס;
  • בננה;
  • תאנים;
  • 8 קוביות קרח;
  • 1. כוס חלק שקדים;
  • 4. תמרים;
  • קצת קינמון;
  • קצת תמצית וניל;
  • אבקת חמאת בוטנים (מייצרים מטחינה של בוטנים בבלנדר).

שמים הכל בבלנדר הטוב (רצוי, כאמור, וויטימיקס) מערבבים לכמה דקות, ויוצאת מזה אחלה גלידה. תיהנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *