אלעד רזניק: עזה אהובתנו…

[בתמונה: עזה בתמונה פסטורלית. למקור התמונה, לחצו כאן]

הסיפור של עם ישראל עם עזה מתחיל עוד בימיו של שמשון ולא הולך להסתיים בקרוב. בעזה חוברים להם האינטרס החמאסי והאינטרס האיראני ביחד עם הליכה על סף משבר הומניטרי ומתנגשים עם האינטרסים של הרשות הפלסטינית, ישראל ומצרים. בקיצור מתכון לצרות.

בתקופה הקרובה לנוכח הצעדים הצפויים - הצגת תוכנית השלום של טראמפ מעל ראשי החמאס - ההתפתחויות הצפויות בסוריה; האינטרס האיראני באזור; ורצונותיו של אבו מאזן; החיכוך בין החמאס לצה"ל רק ילך ויגדל. 

חמאס לא ייתן לשום פרויקט כלכלי לשגשג מעל לראשו. זה מחליש את אחיזתו ברצועה וזה מחליש את שאיפתו ללפיתה חזקה יותר של דעת הקהל הפלסטינית ביהודה ושומרון, שתוביל למימוש חזון החמאס להשתלטות על כל שטחי הרשות הפלסטינית. 

האיראנים - ששואפים לחזית נוספת בדרומה של מדינת ישראל - צפויים להגדיל את המימון והמאמץ לטובת החמאס והג'יהאד האסלאמי. שניהם לא יתנו למחלוקת ביניהם להדהד, ובתחרויות הירי שתיהן יסיימו בתיקו.

אבו מאזן - שרוצה להיפטר מהחמאס - ימשיך להגדיל את הלחץ על הרצועה. 

[בתמונה: עזה בתמונה פסטורלית נוספת. למקור התמונה, לחצו כאן]

מה אפשר לעשות?

ישראל צריכה להחליט, מה היא רוצה מעצמה ביחס לעזה; ומה אנחנו רוצים לעשות בעזה ביום שאחרי. להשמיד את תשתית החמאס ולכבוש את עזה זה קל. להגיע לתוצאה הסופית? צריך להגדיר אותה קודם, ובמיוחד את היום שאחרי! 

יחד עם זאת, ישראל לא יכולה להמשיך לתת לחמאס לשרוף את שטחיה, גם לא בשביל לגלות איפוק לצורך הצגת תוכנית השלום של טראמפ; ובהעדר פתרון טכנולוגי ישים, הגיע הזמן לפעולות מנע כאלה ואחרות גם מול האיום הזה. 

הקשב הצה"לי הנתון לצפון הוא תרוץ רע מאוד להימנעות מפעולה ברצועה. הצבא מסוגל לנהל לחימה ביותר מחזית אחת. עם הקשקוש הזה שמקדמים הפוליטיקאים, הגיע הזמן להפסיק. 

מה האזרחים יכולים לעשות?

תבחרו לעצמכם פעילות גופנית כלשהי, תכריזו על אתגר הכושר הגדול, תגדילו את המרחק אותו אתם עוברים ב- 200 מ' ליום; ובמהלך 30 יום הבאים, תנו לצבא לטפל במה שהוא צריך לטפל ויודע לטפל! 

להערכתי, ישראל לא תוכל להגיע להסכם עם החמאס בזמן הקרוב, גם לא באמצעות צד שלישי. המוזות ישתקו, ורשות הדיבור תינתן ל'חבר פראבלום'... 

[בתמונה: בעזה, פסטורליה אינה מאריכה ימים... למקור התמונה, לחצו כאן]

יש לאזרחים תלונות על תפקוד הצבא?

הכתובת היא הדרג המדיני. אם ההגדרות שמגדיר הדרג המדיני לצבא יהיו זהות להגדרות שניתנו לצבא ב'צוק איתן', גם התוצאות תהיינה בהתאם. 

הכתובת הציבורית היא נפתלי בנט. הוא יודע ללחוץ לנתניהו על שתי הנקודות הרגישות שבגופו. נתניהו מצייץ, מקלל ומתיישר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *