אלעד רזניק: 120 אידיוטים בכנסת מבזבזים את זמנם ואת כספינו…

[התמונה המקורית: עמוס בן גרשום / לע"ם]

במדינת ישראל זה או סקנדל או פסטיבל... הפסטיבל הנוכחי שייך לחוק הלאום. אחד הסעיפים היותר מבדחים בחוק הלאום הוא סעיף 11.

סעיף 11 קובע, שלוח השנה הרשמי של המדינה הוא הלוח העברי. מישהו בכלל זוכר את חודשי השנה העבריים ע"פ שמם העברי? (עשיתי בדיקה בקרב כמה וכמה צעירים בשנות העשרים לחייהם... הם לא). 

[התמונה משמאל היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי romanosky77 לאתר Pixabay]

איך יראו שיחות התיאום מלשכת ראש הממשלה עם הבית הלבן? אפשר יהיה לקבוע פגישה לדצמבר או שצריך יהיה לקבוע פגישה לכסלו? 

אז בשביל שלא תעברו על החוק, מצ"ב, כשירות לציבור... 

.

באמת? על החרטא הזה 120 אידיוטים בכנסת מבזבזים את זמנם ואת כספינו?

ועם עוד יש עוד כאלה, שלא מבינים מה החקיקה המיותרת הזאת עושה לאחיהם הישראלים שאינם יהודים, הם מוזמנים לקרוא (המקור: פייסבוק):

"אדוני ראש הממשלה.

שמי אמל אסעד, אני אזרח מדינת ישראל ואינני יהודי. אני בן העדה הדרוזית תושב עוספיה.

במילים אלו פתחתי גם את מכתבי הגלוי אליך לפני קצת פחות מארבע שנים, בעקבות ההחלטה שהעברת בממשלה להמשיך בתהליך החקיקה של חוק הלאום הנוראי.

כתבתי לך אז מכתב גלוי שבו ביקשתי להצביע על המשמעויות ההרסניות של חוק זה ועל הפגיעה הקשה שהוא פוגע באזרחי ישראל שאינם יהודים.

מאחר שלא זכיתי למענה, הרשה לי להזכיר לך שפניתי אליך בבקשה שתענה לי למספר שאלות פשוטות, שאלות שנעשו נוקבות יותר אחרי החקיקה הדחופה שהובלתם השבוע באישון לילה -

למה הכוונה ב-"מדינת לאום של העם היהודי"? אם אני אינני יהודי אז זו אינה המדינה שלי? האם כוונתכם לומר שיש אזרחים "בעלי-בית" שהמדינה שלהם ואזרחים "דיירי-משנה" שאינם יהודים ואין להם שייכות לארץ מולדתם? מהיכן שאבתם את החוצפה לקבוע שייכות של הארץ ליהודים? על מה מבוססת טענת הזכות והבעלות של היהודים על הארץ? אם זו רק אותה אמונה משיחית בהבטחה אלוהית - למה שלא תחכו לבוא המשיח? (או שמא אתה אדוני ראש הממשלה הנך גם משיח היהודים אדוני הארץ ?). האם אתה וחבורת השרים הסרים למשמעתך (או שאתה סר למשמעתם) באמת סבורים שיש לכם זכות לקבוע מיהם בעלי הארץ או שמא אתם רק מחפשים כסות לערוותכם כך שתוכלו לקבוע ש- "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה" - גם על חשבון זכויותיהם של אזרחים לא יהודים, שלא לומר פלסטינאים בשטחים כבושים.

ולמה כוונתכם אדוני ראש הממשלה בקביעה ש- "מימוש הזכות להגדרה עצמית לאומית במדינת ישראל ייחודי לעם היהודי". האם הכוונה היא שציבור לא-יהודי של אזרחי המדינה לא יוגדר כקבוצה לאומית אחרת? ומה ירשם בסעיף הלאום במרשם האוכלוסין – "לא יהודי" ? או אולי מספיק לרשום "לא"? ואולי כדי להקל על הזיהוי ולמנוע טעויות של מתן זכויות יתר לאוכלוסייה ששווה פחות, מן הראוי לחוקק חוק שיחייב נשיאת טלאי צבעוני מזהה – למשל טלאי אדום לזיהוי ערבי מוסלמי, טלאי ירוק לזיהוי ערבי נוצרי וטלאי צהוב לזיהוי מרחוק של דרוזי?

מקהלת החסידים השוטים, מלחכי הפינכה והשקרנים ממשיכה להשמיע את הטענה המגוחכת שחקיקה בזויה זו נעשתה ברוח דברי המייסדים כפי שבאה לידי ביטוי במגילת העצמאות. האם גם אתה אדוני ראש הממשלה סבור שתוכל לשכנע אותנו ש:

  • "מדינת הלאום של העם היהודי" מבטאת נאמנה את החזון "מדינה יהודית מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל"
  • "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה" מבטאת נאמנה את חזון המדינה ש "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה"
  • העדר ההתייחסות בהצעת חוק הלאום לתושבי הארץ שאינם יהודים מבטאת נאמנה את החזון של מדינה ש "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".

מייחסים לך אדוני ראש הממשלה כשרון כנואם משכנע אבל אני בספק אם כשרונך יספיק בעניין זה, כי כפי שכבר התרעתי לפני שנים, את מגילת העצמאות ניסחו בזהירות מנהיגים בעלי חזון שלקחו על עצמם להתמודד עם המציאות המורכבת שלנו, בעוד שאת חוק הלאום ניסחו לבלרים חסרי מעוף ונטולי חזון שפעלו כאילו נדרשו לנסח חוזה להעברת בעלות על קרקעות במרמה.

לא ענית לי לפני ארבע שנים אבל השבוע ענית, לא במכתב אלא בפעולת חקיקה גסה ופוגענית שפגעה בכל העדה שאני משתייך אליה, בכל אזרח ישראלי שאינו יהודי ובכל יהודי בארץ ובתפוצות שהוא בעל מצפון. חקיקה שמבאישה את ריחה של הממשלה הזו בכל העולם הדמוקרטי. אז אין צורך בתשובתך אדוני ראש הממשלה – מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך (יש לקוות).

איני יכול לדבר בשם כל הנפגעים אבל בכל הקשור אלי ולרבים מאד מקרב הקהילה הדרוזית אני מבקש לומר לך ולחבורת השרים והמחוקקים שבחשו ביד גסה בשאלה שגדולה בהרבה מכפי מידתכם - שירתתי כלוחם ומפקד בצה"ל במשך 26 שנים. לפני ואחרי שירתו צעירי העדה הדרוזית בכל מלחמות ישראל בכל הקרבות ובכל החזיתות. אני יכול לכן להישיר מבט ולומר לכם שאנו עושים זאת כי אנו מתגייסים להגן על ארצנו ומולדתנו. אנו קשורים לארץ הזו לא פחות מכל אזרח ישראלי יהודי כי זו ארצנו ומולדתנו מזה מאות שנים.

ממשלה באה וממשלה הולכת (יש לקוות) ולא אתם תקבעו את השייכות שלנו לארץ זו. ממשלה שמנסה להגדיר אותנו כאזרחים סוג ב מגדירה את עצמה כממשלה סוג ג או גרוע מכך."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *