יאיר רגב: שוב מפקירים מקורות!

[בתמונה: שוב מפקירים... תמונת אילוסטרציה; התמונה המקורית היא תמונה חופשית שהועלתה על ידי geralt  לאתר flickr]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

*  *  *

שוב נחשפו פרטיו של מקור מודיעיני משטרתי, ושוב אנו עדים לניסיון טיוח של מחדל חמור ביותר!!!

מקור מודיעיני משטרתי מסר מידע חסוי על אמצעי לחימה וניסיונות חיסול, אך פרטיו האישיים לא נשמרו ונחשפו. כתוצאה מכך, העבריינים תקפו עד זום דם קרוב משפחה של המקור וניסו לחסל אותו כנקמה.

הפרשה החלה לפני חודשיים: המקור, תושב עיר בדרום, פנה למשטרה ומסר מידע חסוי ורגיש, לפיו עבריינים מחזיקים באמצעי לחימה ונשק לא חוקי. המקור עדכן כי ממש באותם רגעים בוצע ירי כחלק מניסיונות חיסול: מדובר במידע בעל ערך רב שהיה אמור להיות חסוי ולקדם חקירות רצח פעילות. 

תוך זמן קצר, המידע וזהות מוסר המידע דלפו: מסיבה לא ברורה, שוטר מתנדב במחוז הדרומי של המשטרה ראה את המידע, הבין את משמעותו, צילם בטלפון הנייד שלו את הפרטים מהמסך של המחשב המודיעיני המשטרתי ושלח את התמונה והפרטים לעבריינים עצמם על מנת להזהירם (כי חבר שלהם הוא חפרפרת מסוכנת ועל המידע שנמסר ויכול להפלילם...).

יומיים אחר כך העבריינים ערבו למקור המשטרתי והטיחו בו כי הם יודעים שהוא הלשין עליהם, אפילו שלחו לו את התמונה שהעביר להם השוטר, המקור המבוהל פנה מייד למפעיליו אולם הם לא עשו דבר !!!

שבועיים אחר כך באה הנקמה וניסיון החיסול...

קרוב משפחתו של המקור שנחשף הותקף באלות עד זוב דם ופונה במצב קשה מאוד לבית החולים סורוקה שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ, עד היום הוא מאושפז.

למרות האירוע החריג, שעליו ידעו גורמים בכירים במחוז הדרומי של במשטרה, הוחלט במחוז לא להעביר את הממצאים למחלקה לחקירות שוטרים, וערכו "תחקיר" פנימי לצורך שיבוש כל חקירה צפויה ותיאמו את גרסאותיהם בהתאם.

דוברות המשטרה מסרה "לאור המקרה החריג בוצע תחקיר, בסיומו המתנדב נגרע לאלתר, הופסקה התנדבותו, וכן רועננו ההנחיות".

רועננו ההנחיות? אם זה לא היה עצוב כל כל זה היה מצחיק...

זוכרים את חיסול המקור אנטון רומן ז"ל, לא מזמן, ברחובות? ואת הפרשת של חיסול מקורות ימ"ר מרכז?

[בתמונה: אנטון רומן ז"ל. מקור התמונה פרטי]

[להרחבה על אופיר ועמוס לביא, ועל רצח אנטון רומן, לחצו כאן]

[להרחבה על פרשת ישראל אברבנאל ורצח המקורות של ימ"ר מרכז, לחצו כאן]

הפעלת מקורות מודיעין חיים (מודיעין אנושי - יומינט) הוא התחום הנחשב לרגיש ולבעייתי ביותר מבין כל תחומי מקורות המודיעין, וההפעלה בו מורכבת ביותר. למרות זאת, התמורה שמקבלים מהפעלה נכונה של מקור יומינט היא עצומה, ועומק החדירה שאפשר להשיג הוא כמעט בלתי מוגבל. לכן, למרות הבעייתיות והסיכון, משטרות רבות בעולם משתמשים בטכניקה זו לחשיפת ארגוני פשיעה פעילים.

גם החוק מכיר בצורך להגן על מוסרי המידע ולכן מאשר להטיל חיסיון על החומר המודיעיני הכולל מידע שנמסר על ידי מקור מידע, מידע בדבר זהותו של מקור המידע, מידע בדבר שיטות פעולה, אמצעים ואופן ביצוע פעולות איסוף מידע על ידי רכזי המודיעין או מידע אחר שיש בו כדי לחשוף מידע כאמור.

אני מקווה שהפעם תתבצע חקירה יסודית והאחראים למחדל יועמדו לדין !!!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *