גל הירש והמפכ"לות האבודה באתר 'ייצור ידע'

גַּל הירש (נולד ב-1964; ראו תמונה משמאל) הוא איש עסקים, יזם ופוליטיקאי ישראלי, תת-אלוף (מיל') בצה"ל. שימש מפקד יחידת שלדג, מפקד בה"ד 1 ומפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה עד לפרישתו בשנת 2006. באוגוסט 2015 הוצע לו תפקיד המפכ"ל. המינוי סוכל...[מקור תמונתו של גל הירש: פייסבוק]

[מקור תמונתו של גל הירש: פייסבוק]

השיטה הזו לחיסול יריבים מכונה קומפרומט (компромат) מושג רוסי מימי המשטר הסובייטי, שמשמעו, אמנות הפצת מידע - אמתי או שקרי - שמטרתו לפגוע ביריב או באויב. באופן דומה חוסלו מינוייהם של הנשיא היום, ראובן ריבלין ושל פרופ' יעקב נאמן לשר המשפטים; ושל רפאל איתן ז"ל כשר לביטחון הפנים.

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

הדף עודכן ב-3 במאי 2022

ב-25 באוגוסט 2015 פורסם, שהשר לביטחון הפנים דאז, גלעד ארדן, החליט למנות את תת אלוף גל הירש למפכ"ל המשטרה. הירש - מגיבורי המאבק המזוין בפלסטינים בתחילת המילניום ומנפגעי מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006 - התכונן ברצינות לתפקידו. הוא מינה עוזר והתחיל לאסוף חומר. האווירה הציבורית באותה עת והאיש שנבחר לתפקיד הבהירו למנגנון המשטרתי שהירש יהפוך, מן הסתם, אבן על אבן, עד שיבריא את המשטרה.

התוצאה, מהר מאוד התפרסמו ידיעות על מעורבות של הירש בפלילים. החקירה הייתה מסובכת וארוכה וארדן נאלץ לוותר על המינוי, ובחר ברוני אלשיך.

השיטה הזו לחיסול יריבים מכונה קומפרומט (компромат; ובאנגלית: kompromat): מושג רוסי מימי המשטר הסובייטי, שמשמעו, אמנות הפצת מידע - אמתי או שקרי - שמטרתו לפגוע ביריב או באויב. באופן דומה חוסלו מינוייהם של הנשיא היום, ראובן ריבלין ושל פרופ' יעקב נאמן לשר המשפטים; ושל רפאל איתן ז"ל כשר לביטחון הפנים;

מושג רלוונטי נוסף לתופעה זו הוא תיאורית 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט' (Deep State). תיאוריה זו גורסת שפקידים בכירים - בעיקר בתחומי הביטחון הלאומי - משתמשים בסמכויותיהם על מנת להל את המדינה - על פי רצונותיהם ואמונותיהם - מתחת לאפו של הדרג הנבחר, ולמרות התנגדותו.

[סרטה של אילה חסון בערוץ 13: "קרב חייו", על הסיכול הממוקד של גל הירש, לחצו כאן]

סרטה של אילה חסון בערוץ 13: "קרב חייו", על הסיכול הממוקד של גל הירש

[סרטה של אילה חסון בערוץ 13: "קרב חייו", על הסיכול הממוקד של גל הירש, לחצו כאן]

קובצי מאמרים רלוונטיים נוספים:

בכרזה - גל הירש: "למדתי עוד שיעור לאומי משמעותי על בשרי, ואני יוצא ממנו דואג ומוטרד, עם שאלות קשות על המשילות, על מצבה של הדמוקרטיה, על חוק ועל שלטון חוק" [הכרזה: ייצור ידע]

[הכרזה: ייצור ידע]

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות גל הירש והמפכ"לות האבודה, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

גל הירש

גַּל הירש (נולד ב-1964; ראו תמונה משמאל) הוא איש עסקים, יזם ופוליטיקאי ישראלי, תת-אלוף (מיל') בצה"ל. שימש מפקד יחידת שלדג, מפקד בה"ד 1 ומפקד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה עד לפרישתו בשנת 2006. באוגוסט 2015 הוצע לו תפקיד המפכ"ל. המינוי סוכל...

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

 

פנחס יחזקאליניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר 'ייצור ידע'.

פנחס פישלר

עו"ד פנחס (פיני) פישלר הוא קצין משטרה לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בעל חמישה תארים אקדמיים, שלושה מהם בהצטיינות, ממייסדי תנועת אומץ, הגן בערכאות שונות על שוטרים וקציני משטרה רבים, פעמים רבות בהתנדבות. לוחם בלתי מתפשר למען טוהר המשטרה והאפקטיביות שלה. מייסד דף הפייסבוק "משטרת לואי דה פינס". מוציא מידי חודש דו"ח מסכם על חריגות במשטרת ישראל, שהפך חומר חובה בידיהם של אנשי אקדמיה ואזרחים שאכפת להם.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.   רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.   הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

הרצל שפיר

הרצל שפיר (10 ביולי 1929 – 26 בספטמבר 2021) היה אלוף בצה"ל והמפכ"ל ה-7 של משטרת ישראל.

.

.

.

.

.

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

2 thoughts on “גל הירש והמפכ"לות האבודה באתר 'ייצור ידע'

  1. צפיתי בסרט.
    אין מילים.
    האם המדינה הזו – טובה לנו?
    מה עשינו???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *