אלעד רזניק: איבדו את הפרופורציות!

[בתמונה: מי שהולך להפגין תחת דגל פלסטיני - בשבוע שבו נורות כ 250 רקטות למדינת ישראל, בשם השאיפות הלאומיות של כחצי מהציבור הפלסטיני - איבד את הפרופורציות...]

ברשותכם כמה מילים על הפגנת ערביי ישראל הערב בתל אביב במוצאי שבת, ה- 11 באוגוסט 2018:

כל אחד רשאי להגדיר את זהותו כרצונו. אני מגדיר את עצמי, קודם כל, כישראלי; אח"כ כדמוקרט; אח"כ כיהודי; ואח"כ עוד הרבה דברים אחרים (היום, למשל, למדתי שאני אנוכי - סיפור ארוך...).

מטעמים שפרטתי בעבר, אני מתנגד לחוק הלאום וחושב שטוב היה אם הוא לא היה מגיח לאוויר העולם בגרסתו הנוכחית.

כדמוקרט, אני בעד שכל אחד יממש את זכות ההפגנה כרצונו, ובלבד שהדברים נעשים ע"פ חוק, בתאום מראש עם כלל הארגונים הרלוונטיים. 

אבל, בשבוע שבו נורות 250 רקטות על מדינת ישראל בשם הלאומיות הפלסטינית, אני לא אלך להפגנה שבה המארגנים מצהירים מראש, שלא יתנופף בה הדגל הישראלי (מי שהניף את דגלי ישראל בכיכר היו יהודים. תראו לי תמונה של ערבי בהפגנה עם דגל מדינתו...); אבל, כן יתנופף בה הדגל הפלסטיני, בהתאם לקריאה של וועדת המעקב. 

ובלשון מארגני ההפגנה כפי שמופיע בדף הפייסבוק של בל"ד: 

"ההפגנה בתל-אביב היא הפגנה של החברה הערבית, וישתתפו בה גם יהודים שמתנגדים לחוק. דגלי ישראל לא יונפו בהפגנה זו, ואין זה נכון שוועדת המעקב קראה שלא להניף בה את הדגל הפלסטיני. הצהרות או התבטאויות שונות ברוח זו, אינן מבטאות כלל את העמדה הרשמית של ועדת המעקב ". 

להזכירכם, בהפגנת הדרוזים בשבוע שעבר הונפו דגלי ישראל והדגל הדרוזי יחד - גם על הבמה וגם ברחבה; והשילוב שביניהם היה אחד ממוקדי העוצמה העיקריים של ההפגנה:

[הפגנת הדרוזים המוצ"ש הקודם. שימו לב לשילוב הדגלים - הישראלי והדרוזי - בהפגנה. התמונה היא צילום מסך מסרטון היו-טיוב: הפגנה נגד חוק הלאום עדה דרוזית דרוזים בכיכר רבין תל אביב]

גם כשיהודים בארצות הברית מקיימים עצרות תמיכה בישראל, מתנוססים הדגל האמריקני והישראלי יחד, ומנוגנים שני ההימנונים...

[ועידת אייפק בארצות הברית: דגלי ארצות הברית וישראל משולבים, ושני ההימנונים מושמעים. אתם מוזמנים להשוות...]

אז דגל איננו קדוש, ובדמוקרטיה משוכללת מותר להפגין עם דגלים של לאום אחר. אבל, אי אפשר לטשטש את הסתר המשתמע מכך...

אני קודם כל ישראלי. בעיני, מי שהולך להפגין תחת דגל פלסטיני, בשבוע שבו נורות כ- 250 רקטות למדינת ישראל בשם השאיפות הלאומיות של כחצי מהציבור הפלסטיני, איבד את הפרופורציות, שכל כך נחוצות לחיים בוילה הזאת בג'ונגל. זה כולל גם את אלדד יניב, את ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, את שאול בצר, ואת כל אחד אחר, שאיבד פרופורציה. 

פרופורציה זה לא רק שם של מכון לניתוחים פלסטיים. זה אשכרה חשוב!

2 thoughts on “אלעד רזניק: איבדו את הפרופורציות!

  1. מקבל בהערכה רבה את התייחסותך ידידי ורעי דוקטור פיני יחאסקאלי אולם הייתי מבקש מעט לעשות סדר מסויים ולהציף על פני השטח אמירות שלעיתים אינן נעימות לחברי היהודים אחי וחברי הדרוזים וגם לבני דודי המוסלמים וכידוע יש לי אחים וחברים רבים ואף שילמתי מס מסויים בעטייה של אהבה זו אולם כסטודנט של דוקטור יוסף גבארין ודוקטור זרייק לימדוני פרק במאווים שלהם והמאוויים לצערי לא מתאימים כלל וכלל כי פרופ ברק עזר להם החל נפסד קעדאן ועד ליצירתו של תמהיל חדש בדרכה המיוחדת של שרת המשפטים הרי שהתנגשות בלתי נמנעת היתה קיימת ותהיה בעתיד התנגשות בהיררכיה שבין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית ולפתע גילינו כי השאיפות הלאומיות של חלק ניכר מהמיעוטים הם שאיפות לגיטימיות ובלבד שלא יתנגשו עם עצם קיומה של מדינתנו ובעתיד בעזרת השם גם חלק מארצנו זכות האזרח בישראל אין לה אח ורע בעולם כל שכן בג’ונגל שסביבנו על כן מדינת ישראל והתוספות היא של העם היהודי בין אם הוא אזרח תושב הארץ או כל מדינת חוץ כבר אמר מורנו כי בן ערב בן נצרת ובני ישבו יחדין(בשתי גדות לירדן) לכן ידידי תסלח לי הדרוג הינו יהודי ישראלי דמוקרטי חילוני / מסורתי/ דתי וכל זאת תוך שמירה על זכות הפרט ולא הזכויות הקבוצתיות/ לאומיות אין בעייה שאלה שרוצים שיהיה להם רמטכל או המנון אחר יואילו להיות בעלי אותה אזרחות או לפחות אזרחות כפולה ובלבד שזה אינו מתנגש עם ערכי המדינה היהודית לצערי יש כמה מאות שצריך לאשר להם או לעודד אותם שילכו בדרכו של חבר הכנסת שחבר למחבלים

  2. מה אתה מציע מבחינה פרקטית? שיהיו שוטרים בכניסה שימנעו מאנשים להביא דגלים ושלטים שהם לא "בסדר"? שנגיד לערביי ישראל שעד שהם לא נפטרים מדגל פלסטין הם לא מקבלים זכויות? שנחכה עד סוף המלחמה עם החמאס עד שנוכל להפגין על שוויון זכויות בתוך ישראל או על סוף הכיבוש? כי הימין הפלסטיני והישראלי בתנאים האלה ימשיך להתחזק. פרופרוציות – יש לאומנים מבין ערביי ישראל והם ימשיכו להאמין בלאומיות ערבית או פלסטינית. פרופרוציות זה להכיר בכך שהדבר הזה לא מאיים על המדינה, לא מגדיר את הזהות הלאומית שלה וכו'. אובדן פרופורציות וספין זה להגיד שאם יש ערבי שמניף דגל פלסטין הלכה המדינה ושבדיוק בגלל זה חוק הלאום חשוב. חשוב למה? הזהות שלכם כך כל שברירית שכל אדם יכול לשבור אותה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *