הכל על עמלק באתר 'ייצור ידע'

תקציר: עמלק הוא האויב הדמוני של ישראל לדורותיו. מאז יציאת מצרים ובכל דור - מהמן האגגי, דרך אדולף היטלר ועד יחיא סינואר וחמאס - לובש עמלק צורה חדש של הצורר התורן המתנכל לעם ישראל. פרשת זכור העוסקת בעמלק, נקראת בציבור, נוסף על פרשת השבוע, בשבת זכור שלפני פורים. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', בסוגיית 'עמלק', לפי הכותבים (בסדר הא"ב) … קריאה מועילה!

[בתמונה: עמלק... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי AndreasHolzner לאתר Pixabay]
[בתמונה: עמלק... תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי AndreasHolzner לאתר Pixabay]

עודכן ב-22 במרץ 2024

עמלק [פרשת 'זכור' בספר שמות (יז 8 - 13) ופרשת 'כי תצא' בספר דברים (כה 17 - 19) הוא האויב הדמוני של ישראל לדורותיו. מקורו בקבוצה של שבטי נוודים, שנהגו לנדוד במרחבי הנגב וצפון סיני הנוודים התפרנסו מרעיית צאן, ממסחר ומחקלאות, והם גם נהגו לצאת למסעות שוד נגד מי שחיו בקרבת שטחי המחיה שלהם ונגד מי שעברו בתוכם. קבוצה זו הייתה הראשונה שהתקיפה את בני ישראל בזמן נדודיהם במדבר, והם נחלצו ממנה בשן ועין. מאז, קיבלו צו ברור להשמידה. 

פרשת זכור העוסקת בעמלק, נקראת בציבור, נוסף על פרשת השבוע, בשבת זכור שלפני פורים.

מאז ובכל דור - מהמן האגגי, דרך אדולף היטלר ועד יחיא סינואר וחמאס - לובש עמלק צורה חדש של הצורר התורן המתנכל לעם ישראל...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', בסוגיית 'עמלק', לפי הכותבים (בסדר הא"ב) ... קריאה מועילה!

אוסף מאמרים רלוונטי נוסף:

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

.

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

.

נספח: כל דור והעמלק שלו...

[בתמונה: בדיוק כמוך?  רצח ילדים ועינויים ע"י חיתוך אצבעות רגליהם וידיהם בעודם בחיים, אונס המוני של נערות, קשירת אנשים, בתוכם נשים קשישים וילדים, ושריפתם בעודם בחיים, כריתת ראשים, ביקוע בטנה של אשה הרה וזריקת הולד לרצפה... צילום ותיעוד הפשעים והעלאתם לרשתות החברתיות או לקבוצות הוואטסאפ של הקורבן...  לא שלום חנוך. הם לא בדיוק כמוך. זה לא רק ברבריות ורצח אכזרי - זה ההנאה מזה! המקור: טוויטר]
[בתמונה: בדיוק כמוך? רצח ילדים ועינויים ע"י חיתוך אצבעות רגליהם וידיהם בעודם בחיים, אונס המוני של נערות, קשירת אנשים, בתוכם נשים קשישים וילדים, ושריפתם בעודם בחיים, כריתת ראשים, ביקוע בטנה של אשה הרה וזריקת הולד לרצפה... צילום ותיעוד הפשעים והעלאתם לרשתות החברתיות או לקבוצות הוואטסאפ של הקורבן... לא שלום חנוך. הם לא בדיוק כמוך. זה לא רק ברבריות ורצח אכזרי - זה ההנאה מזה! המקור: טוויטר]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *