אלעד רזניק: מתקן לייצור טק"ק בחסות רוסית!

.

בחדשות ערוץ 10 (30.08.2018) חשף אלון בן דוד את המתקן האיראני ליצור טילי קרקע קרקע (טק"ק) בוואדי ג'יאנהם, הנמצא כ- 8 ק"מ מזרחית מהעיר באניאס (ראו הסרטון למעלה). דבר קיומו של המתקן פורסם ציבורית על ידי חברת ISI כבר במהלך חודש אוגוסט 2017.

כמו שאפשר לראות במפה המצורפת מטה: 

המתקן בוואדי ג'יהנם ממוקם כ 26 ק"מ מערבית לבסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים, כ- 29 ק"מ צפונית צפון צפון מזרחית מנמל טרטוס, וכ- 35 ק"מ מערב צפון מערב ממסיאף מתקן מחקר סורי שהופצץ כמספר פעמים בכמה שנים האחרונות על ידי גורם אלמוני.

[מקור המפה: פייסבוק]

התבוננות בתמונות לווין שפורסמו ציבורית בין אם ע"י ISI (הוידאו למעלה) ובין אם ב Google Earth (אין לי כוח לצרף תמונה תצטרכו להאמין לי...) מגלה שהעבודות על המתקן החלו בחודש נובמבר 2015.

אבל למה הוקם המתקן במיקומו הנוכחי? 

בשדה התעופה חמימים יש לרוסים סוללה של S-400 ופאנטסיר S1. בנמל טרטוס יש לרוסים מערכות הגנת נקודה נוספות. אם כבר דיברנו על הנמל בטרטוס אז, ב- 14 לאפריל 2018 תקפו ארה"ב בריטניה צרפת ומספר מדינות ערביות יעדים בסוריה בתגובה לשימוש בנשק כימי על ידי הצבא הסורי. ב- 16 לאפריל אמר שר החוץ הרוסי לברוב בראיון ל BBC גם את הדברים הבאים : "לפני מספר שנים לנוכח בקשת השותפות שלנו באזור, החלטנו לא לספק לסוריה סוללות S300s, עכשיו לאחר שהפעולה הכוחנית הזאת ננקטה על ידי ארה"ב בריטניה וצרפת, אנחנו אולי נחשוב על איך לוודא שהמדינה הסורית מוגנת"...

[לראיון עם שר החוץ הרוסי לברוב ב- BBC, לחצו כאן]

ב- 18 לאפריל עגנו מספר אניות מטען רוסיות בטרטוס. מספר שעות לאחר עגינתן וקצת לפני שנפרק מטענם, מישהו דאג להסתרת המתרחש בנמל מעיני הצופים, ע"י שימוש בעשן והדלקת חביות דלק שייצרו עשן שחור וסמיך:

[להודעה בטוויטר, לחצו כאן]

האם קיבלו הסורים לידם סוף כל סוף את סוללות ה S300s שהובטחו להם? 

הסיכוי שיוקם מתקן איראני-סורי כ- 28 ק"מ משניים מהבסיסים הרוסיים הגדולים בסוריה - ללא ידיעת הרוסים וללא אישורם - הוא, איך להגיד? לא סביר במיוחד! 

זה לא מפריע לפוטין לארח את נתניהו ולהעניק לו אירוח כיד המלך, ולהמשיך לקדם, באופן פעיל, את האינטרסים האיראניים במרחב. נדמה שבוואדי ג'יאהנם הרוסים דאגו להכניס את האיראנים אל מתחת לכנפי מרחב החסינות הרוסי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *