אלעד רזניק: שובה של תיבת התהודה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי ArtWithPam לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

ה''ניו יורק טיימס' מטיל פצצה...

ביום רביעי אחר הצהריים פרסם ה'ניו-יורק טיימס' מכתב דעה אנונימי; שעוסק, איך לא, ב'דיפ סטייט'' האמריקאי: מקור אנונימי בבית הלבן כתב, שהוא - ומספר אנשים נוספים - בממשל עושים מה שהם יכולים, בשביל לעצור את האג'נדה של הנשיא הנבחר, ברפובליקה החוקתית האמריקאית מלהגיע לידי יישום:

[לכתבה המלאה בניו יורק טיימס, לחצו כאן]

תחשבו על זה שנייה: עיתון מפרסם כתבה אנונימית שבה מתוודה פקיד כלשהו, שהינו פועל בניגוד לחוקה האמריקאית, כיוון שבחירות העם האמריקאי פשוט לא נראית לו. 

פחד...

הכתבה ב'טיימס' פורסמה יום וחצי לאחר שסיפרו של בוב וודארד "פחד" יצא לאור. בספר, ראיין וודוארד שורה ארוכה של מפוטרים מממשל טראמפ; שכמו כל מפוטר אחר, המפוטר ממשרה משפיעה ורמת דרג, השמיצו את הבוס שלהם לשעבר. במונחים ישראלים הדבר דומה לראיון עם יובל דיסקין ושאר ממורמרי נתניהו (בסרטון למטה, הקלטה של שיחת וודארד עם טראמפ, אודות הספר): 

אבל מיהו אותו בכיר בממשל שדבריו פורסמו באנונימיות?

בהנחה שכותב המאמר אמתי והמכתב איננו מניפולציה, מחנה ההתנגדות לטראמפ היה גדול ורחב. הוא כלל אלמנטים מסוימים של המפלגה הרפובליקנית, שהיו ידועים בתור 'Never Trumpers' (חסידי 'לעולם לא טראמפ'). אחרי הניצחון של טראמפ בפרימריז ומתוך הרצון שלו לאחד את המפלגה הוא הביא לקמפיין שלו שאריות של אנשים מאותם מחנות. 

עם הניצחון, היה צריך טראמפ לאייש כ- 4,000 משרות של מנהלי מחלקות במשרדים השונים, הנחשבים למינויים נשיאותיים. מספר פליטי הקמפיינים של המתחרים האחרים - המתדפקים בשער לקבל עבודה - היה גדול יחסית. חלק מהם קיבלו תפקידים. 

מי שכתב את המסמך שפורסם ב'ניו-יורק טיימס' הינו עובד זוטר יחסית חבר של אחד העובדים האחרים, שפוטרו ונתנו "עדות" לבוב וודארד. אדם שישב וראה איך מתבטאים בכירי ממשל טראמפ, וניסה לשתול רמזים בטקסט שיצביעו עליהם. אדם חסר יושרה מינימלית, וחסר כבוד מוחלט לדמוקרטיה האמריקאית; אדם, שבטוח שהשמש זורחת לו מהתחת. 

ה'ניו יורק טיימס' ביצע פיגוע בדמוקרטיה האמריקאית; וכל זה, נשלט מומן ומתוזמן על ידי תיבת התהודה של הנשיא לשעבר, ברק אובאמה, בניצוחו של הצרצר האמריקאי, בן רוהדס, (ראו תמונה למטה), החביב עלי כל כך, הבן המובחר של השבט היהודי, אחיו האמריקאי התאום של הצרצרוביץ הישראלי, נדב אייל...

[בתמונה: בן רודס (צילום מסך מכתבת 'כאן 11']

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *