רועי צזנה: שבוע הספרים האסורים…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי stevepb לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על 'למידה', לחצו כאן]

רועי צזנה

המחבר (ראו תמונה משמאל), רועי צזנה, הוא דוקטור לננו-טכנולוגיה; עמית בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, ומרצה בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. בוגר קורס המנהלים של אוניברסיטת הסינגולריות ומחבר הספר המדריך לעתיד. [התמונה משמאל: מאלבום התמונות הפרטי של המחבר] האתרים של ד"ר רועי צזנה   

*  *  *

רוד איילנד ידועה כאחת המדינות הליברליות ביותר בארצות הברית. וכך, הספריות שם חוגגות השבוע את "שבוע הספרים האסורים". הן מציגות לראווה ומעודדות לקרוא את הספרים "האסורים": ספרים שבתי-ספר רבים בארצות הברית אוסרים להכניס לשטחם. אלו כוללים ספרים כמו:
  • "13 סיבות למה" שעוסק בדיכאון ובהתאבדות;
  • "רודף העפיפונים", שמקדם את דת האסלאם;
  • ו- "אל תיגע בזמיר" שנאסר - באופן הזוי למדי - מכיוון שהוא מתאר עלילת-דם כנגד שחורים, וכולל את השימוש במילה "ניגר" האסורה לשימוש מבחינה פרקטית בארצות הברית.

[התמונה: רועי צזנה]

הגיע הזמן להבין שאין דבר כזה "ידע אסור"...

תפקידן של ספריות הוא להפיץ ידע מכל הסוגים, והספריות ברוד איילנד עושות את עבודתן מעל ומעבר כשהן מעודדות אנשים לקרוא את הידע שנחשב למגונה בעיני אחרים.

עכשיו אפשר רק לקוות שגם משרד החינוך בישראל יפרסם רשימה של ספרים שאינם ראויים לקריאה - ואז יעודד את התלמידים לפתוח את עצמם לרעיונות חדשים, שונים ואפילו חתרניים.

[לאוסף המאמרים על 'למידה', לחצו כאן]

One thought on “רועי צזנה: שבוע הספרים האסורים…

  1. צזנה גם הוציא לפני כשנה את "השולטים בעתיד", ובספר אפשר להבין בין היתר כמה נגישות יש למידע, גם הידע האסור נמצא זמין מכל מסך עם גישה לאינטרנט.
    מדהים שיש מקומות שאוסרים ספרים כאלה ועוד במערב הנאור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *