אלעד רזניק: סאגת השופט קוואנו נמשכת…

[תמונתו של ג'ף פלייק היא נחלת הכלל]

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

הגמל הלועס - תמונת העט של אלעד רזניק

דרמה דרמה דרמה... וועדת החוקה של הסינט החליטה להעביר את מועמדתו של השופט קוואנו למליאת הסינט, ללא המלצה. הסנטור ג'ף פלייק התקפל ברגע האחרון ותובע חקירה של הבולשת הפדרלית בנוגע להאשמות לפני הצבעה במליאה. 

הוועדה הודיעה, כי תפנה לבית הלבן ותבקש ממנו להורות ל- FBI לבצע השלמות לבדיקת רקע, הנדרשות לצורך מועמדתו של השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון. השלמות בדיקת הרקע תתמקד בתלונות, בעלות תוכן ממשי כלפי המועמד, והן חייבות להיות מושלמות בתוך כשבוע מהיום. 

לפני מנהיג הרוב בסינט, מק'קונול, עומדות שתי אפשרויות: 

  • להיענות לדרישת הוועדה; 
  • או להביא את מועמדתו של השופט להצבעה בפני מליאת הסינט, כבר ביום שלישי.

מה שיכריע זה מספר הקולות העומדים לרשותו.

ג'ף פלייק שהתקפל מייצג קבוצה של שלושה סינטורים רפובליקנים 'מתנדנדים': פלייק קולינס ומקובסקי. בלי האצבעות שלהם, לרפובליקנים אין רוב. ולכן, תיפתח בדיקת רקע משלימה לזאת שנערכה; וירואיין בה, בעיקר, מרק ג'אדג'.

כזכור, ג'ולי סווטניק, עובדת ציבור בעלת סיווג ביטחוני שלטענתה הייתה מיודדת עם קוואנו בימי התיכון, כתבה מכתב תחת שבועה, שבו העידה כי קוואנו וחברו הטוב מארק ג'אדג' היו "משכרים" בנות, כדי שיוכלו לבצע בהן אונס קבוצתי. "יש לי זיכרון ברור של בנים עומדים בתור מחוץ לחדרים בהרבה מסיבות, מחכים לתורם עם ילדה בתוך החדר", כתבה סווטניק. "הבנים האלו כללו את קוואנו וג'אדג". סווטניק מוסיפה ומספרת כי ב-1982 גם היא סוממה והייתה קרבן של אחד ממעשי האונס הקבוצתי. על אף שהיא לא מאשימה את קוואנו בכך שאנס אותה, היא מדגישה כי הוא וחברו ג'אדג' היו נוכחים.

בהנחה שלא יהיו הפתעות, מועמדתו של השופט קוואנו תגיע להצבעה במליאת הסינט לקראת סוף השבוע הראשון של אוקטובר, או תחילת השבוע השני. 

והיה ולא יהיו הפתעות, והשופט קוואנו לא יתגלה כאנס סדרתי / שקרן / אלכוהליסט, אני צופה שמספר דמוקרטים יצביעו עם הרפובליקנים, ואלו שמות :

  • ג'ו מנשין ממערב ורג'יניה;
  • ג'ו דונלי מאינדיאנה;
  • הסנאטורית היידי הייטקאמפ מצפון דקוטה;
  • ואולי אפילו הסנאטור קונס מדאלוור.

[לריכוז המאמרים אודות תופעת ה- MeToo# והשלכותיה, לחצו כאן] [להרחבה על פרשת מינוי השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון בארה"ב, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *