מחאת ה- FTP נגד המשטרה

[בתמונה: הביטוי "Fuck The Police" שימש גם את מפגיני האביב הערבי... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Gigi Ibrahim from Cairo, Egypt. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.0]

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 18 ביוני 2020

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

בסוף 1812, כשמפלת ה'גראנד ארמה'  הצרפתי המפואר ברוסיה

.F.T.P הם ראשי התיבות של המושג: "Fuck tha Police" ("לעזאזל המשטרה") המהווה ביטוי מחאה. שרשי הסלוגן הזה אמריקנים, בעיקר בקרב האוכלוסייה השחורה.

בכרזה למטה מובא ציטוט מפיו של מרטין לותר קינג הבן, לפיו .F.T.P הוא ביטוי מחתרתי של שחורים, שחוו השפלה ואלימות מהמשטרה רק בגלל צבע עורם:

.F.T.P כבר היגר מארצות הברית גם למדינות מערביות רבות, כולל לישראל: בדומה לביטויי מחאה דומים, כמו: ACAB צעירים מקעקעים אותו על גופם, על כרזות, חולצות וכדומה

בדף זה המחשנו כמה מהכרזות העדינות, יחסית, המצויות תחת הכותרת .F.T.P ונמנענו מהצגת הכרזות הקשות. בדיקה של המושג בגוגל תתן לכם מבט משקף יותר של עומק השנאה למשטרה (בעיקר בארצות הברית)...

[למושג: 'ACAB', לחצו כאן]  [למושג מחאה אנטי משטרתי נוסף: PIGS, לחצו כאן]

[מתוך האתר: Know Your Meme (דע את שלך)]

הביטוי .F.T.P נולד בעקבות התקלות של חברי להקת הראפ הגנגסטה ראפ .N.W.Aד"ר דרה ואיזי אי, עם המשטרה ב- 1989, לאחר שביצעו סדרת יריות מרובי פיינטבול תוך כדי נסיעה.

[כרזת מחאה באתר S. היוצר אינו מוזכר]

במהלך המעצר, השוטרים השכיבו את שני חברי הלהקה על הכביש וכיוונו אליהם אקדחים (דווקא הגיע להם, אם תשאלו אותי...).

לאחר מכן, לפי דבריי דרה, "חשבנו שזה היה בולשיט. אז הלכנו לסטודיו ויצרנו את השיר". השיר מוחה על אלימות משטרתית ואפיון גזעי, ומילותיו מעודדות אלימות כנגד המשטרה. הוא הפך להיט וניתן למוצאו באלבומה הראשון של הלהקה, “Straight Outta Compton”.

השיר דורג במקום ה-417 ברשימת 500 השירים הגדולים בכל הזמנים של מגזין רולינג סטון. המושג, "Fuck the Police" הפך למותג (WIKIPEDIA: Fuck tha Police).

.

כיוון שהשיר סווג כשיר המטיף לאלימות, הוא לא נוגן באף תחנת רדיו בעולם, למעט תחנת הרדיו "טריפל ג'יי" (Triple J) האוסטרלית, שם שודר כששה חודשים, לפני שצונזר גם משם – על ידי תאגיד השידור האוסטרלי. כתגובה, התחנה ניגנה שיר נוסף של N.W.A מאותו אלבום, Express Yourself (מאנגלית: הבע את עצמך) באופן רצוף במשך ה-24 השעות שלאחר מכן (ויקיפדיה: Fuck tha Police).

כן ידוע, כי ב-2011, נעצר מוזיקאי מניו זילנד על ידי המשטרה לאחר שניגן את השיר במועדון, בטענה שהשיר עלול לעודד אלימות (ויקיפדיה: Fuck tha Police).

למרות זאת, לשיר גרסאות רבות. גגלו את הכותר FTP ותיווכחו בעצמכם!

[בתמונה: כרזת מחאה- בעקבות השיר והמושג FTP - המוצגת באתר M:  "איש מעולם לא כתב שיר בשם 'לעזאזל עם כיבוי אש'... (...Nobody ever wrote a song called 'Fuck the Fire Department'). היוצר אינו מוזכר]

[כרזת מחאה באתר The Hunt. היוצר אינו מוזכר]

[כרזה נוספת המקשרת את המושג FTP לצבע העור... מתוך האתר: MemeCenter]

[בתמונה משמאל: המותג FTP על גבי חולצות, במגוון עיצובים... אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

[לאוסף ביטויי המחאה האנטי משטרתיים באתר 'ייצור ידע', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *