האלוף תמיר ידעי אמר את האמת!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי 5888244 לאתר Pixabay; תמונתו של האלוף תמיר ידעי נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי U.S. Embassy Tel Aviv. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.0]

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

טהרני התקינות הפוליטית (הפוליטיקלי קורקט) היכו שוב, באותו הקשר. קודם לכן היה זה השר צחי הנגבי שאמר את האמת ו'קיבל על הראש'. עתה תורו של מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי לשלם על אמירת הדבר הנכון...

האלוף תמיר ידעי נשא דברים במסגרת כנס ראשי הראשויות החדשים באשקלון, ואמר כי במלחמה הבאה "לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה". 

רק אמר ופרצה מהומת האלוהים השנייה תוך שבועיים. לאנשי התקשורת המוחים על הזלזול בכבודם של התל אביבים הצטרף אפילו אסף זמיר, שרץ בבחירות נגד רון חולדאי והצהיר: "במלחמה הבאה תושבי תל אביב לא ישתו קפה אלא יתנדבו בשורות החטיבות הלוחמות בסדיר ובמילואים..."

ודובר צה"ל כמובן נגרר אחריהם, ונחפז בדמעות להצטדק שלאלוף לא הייתה כוונה לפגוע, חלילה, בתושבי תל אביב...

[להרחבת המושג: 'תקינות פוליטית', לחצו כאן]  [למאמר: פוליטיקאי אמר אמת, ותראו מה עושים לו!, לחצו כאן]

אז, אם הייתי דובר צה"ל, הייתי מדבר אחרת...

הייתי מתחיל את התגובה שלי בסיפור על ראש הממשלה לוי אשכול כשסיפרו לו שיש בצורת. היכן? שאל אשכול; בנגב השיבו. "נרגעתי, התרווח ראש הממשלה. חששתי לרגע שבארצות הברית...

[בתמונה משמאל: לוי אשכול והבצורת...התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי הצלם זולטן קלוגר; והיא נחלת הכלל]

אחר כך, הייתי מספר שתי עובדות:

  • האחת, שבתל אביב שתו קפה גם במלחמת העצמאות, וטוב שכך;
  • והשנייה, שכמו שארצות הברית היא מדד החוסן של ישראל; תל אביב היא מדד החוסן של הפריפריה. אם יהיה רע בתל אביב, יהיה הרבה יותר רע בפריפריה.

תל אביב היא הבירה הכלכלית והבינלאומית שלנו. כל עוד שותים קפה בתל אביב, סימן שהמצב הכלכלי טוב, התיירים ממשיכים להציף את הארץ, האקלים הבינלאומי סביר, ואפשר לשחק במלחמות קטנות, בשולי הארץ.

כשבתי הקפה בתל אביב נסגרים (כמו במאבק המזוין נגד הפלסטינים למשל), כשהמרחב האווירי נסגר לטיסות אזרחיות, אזי זה סימן שכולנו בצרות צרורות: שמדינת ישראל במצור, שהתיירות נעלמת, שהמצב הבינלאומי מחמיר; ושאנחנו מידרדרים למשבר כלכלי; ובשעת משבר לאומי אמתי, סובלת תמיד הפריפריה הרבה יותר מתל אביב!

יתרה מכך. דווקא שתית הקפה הזו היא שהגדירה בעבר את הגבורה וההקרבה של תושבי הצפון;  מגדירה היום את עמידתם האיתנה של תושבי עוטף עזה. 

אז לכל הנעלבים: תניפו את כוסות הקפה שלכם בגאון. אנחנו בפריפריה שבאמת מבינים - ולא הולכים שולל אחר הנעלבים הסידרתיים ממשפחת התקינות הפוליטית, מאחלים, לכם ולנו, שלא תפסיקו לשתות!

.

ואגב, תוך כדי סערת הקרב, את מה שהסביר האלוף ידעי על ישראל במלחמה הבאה הבנתם??

[אם לא, אתם מוזמנים לקרוא את מאמרו של דן רוגל: 'קונספציית יום הכיפורים – מצפון תיפתח הרעה'...]

[לאוסף המאמרים בנושא: תקינות פוליטית - פוליטיקלי קורקט, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *