צ'יקו אדרי, החמאה והשמש…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי ponce_photography לאתר Pixabay]

שאלה: כמה זמן יוכל עוד משה צ'יקו אדרי לשרוד כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים? אני מניח שגם הוא וגם השר כבר מבינים שלא הרבה...

המשל...

זוכרים את הבחירות לנשיאות ב- 2014? גלריה מכובדת של מועמדים התייצבה אז למירוץ: סילבן שלום, בנימין בן אליעזר, מאיר שטרית... כל אלה, מסתבר, נשאו גוש חמאה גדול על ראשם (ממש כמו צ'יקו אדרי), אבל הפיתוי היה גדול מידי, אז הם יצאו לשמש (ממש כמו צ'יקו אדרי)...

הנה תזכורת:

סילבן שלום

בשנת 2013, קצת אחרי שעלה שמו של סילבן שלום כמועמד לתפקיד נשיא מדינת ישראל. פנתה אישה למשטרה בתלונה שהוא הטריד אותה מינית 15 שנים קודם לכן. על תלונה זו חלה התיישנות ולכן לא ננקטו הליכים במקרה; אבל היא פתחה תיבת פנדורה, שנסגרה רק ב- 2015, כששלום אולץ לפרוש מפוליטיקה (ויקיפדיה: סילבן שלום).

מהר מאוד אחרי שנתפרסמה התלונה הראשונה, הגיע לידיעת המשטרה מידע על נשים נוספות שטענו שהוטרדו על ידי השר, אך הן מאנו להגיש תלונות, ותיק החקירה נסגר. בסופו של דבר נמנע שלום, מסיבות מובנות, מלהגיש מועמדות, אבל תיבת הפנדורה המשיכה לרחוש... (ויקיפדיה: סילבן שלום).

בדצמבר 2015 - כאשר שימש משנה לראש הממשלה ושר הפנים - פורסמו שוב טענות של נשים אנונימיות כי הטריד אותן מינית. שלום הצליח למנוע חקירת משטרה, אולם שעות ספורות לאחר שהודיע היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, על פתיחת חקירה בעניינו, הוא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים. לאחר זמן, הודיע מחליפו של ויינשטייןאביחי מנדלבליט, על סגירת תיק החקירה בעניינו (ויקיפדיה: סילבן שלום).

[בתמונה: סילבן שלום ופרודתו ג'ודי, בימים טובים... התמונה תמונה זו צולמה/הוכנה על ידי המשתמש Segal. והועלתה לויקיפדיה על ידו]

בנימין (פואד) בן אליעזר

פואד היה מועמד בעל סיכויים טובים, למרות שבא משורות האופוזיציה. אולם הידיעות על מועמדותו הביאו לחשיפה בתוכנית הטלוויזיה "עובדה", שהוא נהג לבקר בבתי קזינו בלונדון גם בעת שהיה שר בממשלת ישראל. בן אליעזר נימק זאת בבילוי עם בני משפחתו המתגוררים בעיר, וטען שלא הימר בביקוריו אלה (ויקיפדיה: בנימין בן אליעזר).

[תמונתו של פואד בן אליעזר נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי מגיסטר. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 2.5]

לאחר מכן, הגיע למשטרה מידע על מעורבותו של בן אליעזר בקבלת כספים בניגוד לחוק למימון רכישת ביתו ביפו. בעקבות כך, הסיר בן אליעזר את מועמדותו (ויקיפדיה: בנימין בן אליעזר).

בסופה של החקירה הועמד הועמד בן אליעזר לדין בעבירות שוחד ומרמה; אך, נפטר לפני הכרעת הדין במשפטו (ויקיפדיה: בנימין בן אליעזר).

מאיר שטרית

מאיר שטרית התמודד עם ראובן רובי ריבלין בבחירות לנשיאות והפסיד כחוט השערה. אבל, קודם לכן, בשנת 2012, הוא חתם על הסכם סודי עם עוזרת שהועסקה בביתו ופוטרה, ולפיו שולם לה סכום של 270,000 ש"ח בתמורה לוויתור על כל טענה עתידית כלפיו. שמועות על ההסכם ונסיבותיו הגיעו לאוזני חברי הכנסת, ימים מעטים לפני הבחירות לנשיאות ובמהלך הבחירות (ויקיפדיה: בחירות 2014 לנשיאות ישראל). [תמונתו של מאיר שטרית, משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי מארק ניימן / לשכת העיתונות הממשלתית קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0] מיד לאחר הבחירות לנשיאות שודר תחקיר ערוץ 10, שגילה כי העוזרת איימה להגיש תביעה על פגיעה בזכויותיה ובכלל זה הטרדה מינית. שטרית הכחיש מכל וכל את הטענות על הטרדה מינית. לא נערכה חקירת משטרה בעניין זה, משום שהעוזרת, שחתמה על הסכם לשמירת סודיות, לא שיתפה פעולה עם המשטרה. אבל, הקריירה הפוליטית של שטרית הסתיימה (ויקיפדיה: בחירות 2014 לנשיאות ישראל).

והיו גם אחרים, שהתמודדו ונכוו קלות...

כזו הייתה, למשל, חברת הכנסת לשעבר דליה איציק - לשעבר שרה בממשלות ישראל ויושבת ראש הכנסת - שיצאה מהסיפור בעור שיניה (כגודל גוש החמאה, מסתבר, גודל הכוויה...). 

[תמונתו של דליה איציק נוצרה על ידי הצלם אלכס קולומויסקי וידיעות אחרונות, והועלתה לויקיפדיה על ידי Ori Lapidot. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

איציק כיהנה כנשיאת המדינה בפועל בתקופת ניבצרותו של נשיא המדינה השמיני, משה קצב; ומילוי המקום עשה לה טעם של עוד. לכן, הגישה מועמדותה לנשיאות. עד מהרה נפוצו שמועות לגבי מקורות המימון של איציק בנוגע לדירות שבבעלותה. למרות שלא נפתחה חקירה, הבחירות הללו סימנו - מסיבה זו או אחרת - את סוף דרכה הפוליטית.

והנמשל...

במקרה של צ'יקו אדרי לא היה צריך להעסיק ביש בלש פרטי לאתר ולתעד את החריגות. ביש המזל של צ'יקו הציב מולו בעימות ישיר את עו"ד פנחס פישלר, שמתעד כבר שנים את חריגות המשטרה, בדייקנות ובעקשנות רבה...

המקרה של אדרי היה אפילו קל יותר עבור פישלר, משום שהוא ייצג את הנפגע העיקרי מפעולותיו של אדרי בעבר, את רפי רותם.

מאותו רגע שנודע על הכוונה למנות את אדרי, התמקדו כל התותחים של פישלר במטרה אחת, מה שגרם לאדרי לשגות עוד ועוד... גוש החמאה היה גדול, והוא נזל ונזל...

בדיעבד, ניתן לומר, שלא היה לאדרי כל סיכוי מההתחלה.

ב- 16 בדצמבר פנו אנשי התנועה לטוהר המידות לנציב שירות המדינה, בדרישה לפתיחת חקירה ולנקיטת צעדי משמעת נגד צ'יקו אדרי, שמאז כשל בניסיונו לעבור את ועדת גולדברג, החמאה ניגרת על פניו ללא הרף... 

לקינוח מדגישים הכותבים, כי אם הנציב לא יממש את סמכותו ויפעל נגד אדרי, יפנו לבג"ץ שיאלץ אותו, מן הסתם, לעשות כן... כל שנותר הוא לחזור על השאלה: כמה זמן, לדעתכם, יוכל עוד משה צ'יקו אדרי לשרוד כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים? 

מקורות והעשרה

One thought on “צ'יקו אדרי, החמאה והשמש…

  1. אז, זהו. שהשר ואדרי לא רוצים להבין שזמנו של אדרי קצוב. אבל, השר הזה ידוע בכך שהוא מאתגר את בג"ץ. הוא לא יפטר את אדרי, אלא ימתין להחלטת בג"ץ, ואז כמו רבים מהימין, יטען שהבג"ץ פוגע במשילות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *