כבוד השר ארדן, לא יעזור קוסם!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית שעוצבה והועלתה על ידי 494640 לאתר Pixabay]

כבוד השר גלעד ארדן,

אתה יודע למה אתה מבזבז את זמנך ואת זמננו בחיפוש עקר אחר קוסם, שישנה את המשטרה? משום שאין לך מושג ירוק מה הבעיות האמתיות של המשטרה ומה הפתרונות האפשריים להן! הבעיה איננה אישיותו של המפכ"ל הבא או המקום שממנו הוא בא. כשתדע מה באמת צריך לעשות, ותחתים את המפכ"ל הבא על התחייבות ולוח זמנים ליישום התכנית, כל אחד מהמועמדים למפכ"לות שבידיך יוכל להתאים!

דע שאתה בפערי ידע גדולים. הסוגיות שפורסמו בשמך, ב"בחינה" שערכת ל'מועמדים לכאורה למפכלות' לפני שהודעת על בחירתך בצ'יקו (כבר ידעת הרי במי אתה בוחר, אבל החלטת להתעלל בהם קצת ולשחק אותה דמוקרט...) אינן רלוונטיות ליכולת המשטרה להצליח. היא צריכה להיפטר מהתרבות הארגונית שלה וזו, אגב, עבודה לא לשלוש שנים קדנציה אלא לעשור! (מועמד חכם למפכ"ל יאמר לך שהוא מוכן בתנאי שהקדנציה שלו לא תפחת מחמש שנים; ושהוא יכין את מחליפו בעצמו לפני תום השנה החמישית).

[להרחבת המושג, 'תרבות ארגונית', לחצו כאן]  [לקובץ המאמרים על תרבות, סטייה ושחיתות שוטרים באתר ייצור ידע', לחצו כאן]

בכל הכבוד, עשה כמעשה דוד בן גוריון: עשה סמינר! 

לפני שבן גוריון נכנס למלחמת העצמאות, היה הידע שלו בנושאי ביטחון אפסי, כמו הידע שלך ושל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתחום זה.

על כן, הוא רשם לעצמו 14 נושאים קריטיים בתחום הביטחון שבהם הוא צריך להתעמק, וביקש להכין עבורו רשימת מומחים לכל תחום ותחום (תוך הקפדה לבחור כאלה שאחזו בדעות מנוגדות) ובמהלך שלושה חודשים זימן אותם אליו ולמד. כך עיצב את השקפת עולמו ואת תורת הביטחון של ישראל.

[בתמונה: השר ארדן, עשה סמינר כמעשה בן גוריון... צילום בן גוריון: התמונה המקורית היא נחלת הכללתמונתו של גלעד ארדן נוצרה והועלתה ע"י Koby12345. . קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons  להפצה, תחת רישיון זהה [CC BY-SA 4.0]

עבר הזמן לאלתורים, והגיע הזמן לעבודה יסודית. השאר לניצב מוטי כהן את ניהול המשטרה (וההתבססות בתפקיד), עשה סמינר, ויפה דקה אחת קודם!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *