אלעד רזניק: חומוס בחאלב…

[התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי I, Reutc. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 2.5]

מרכז הפצה חדש...

עם פרוס השנה האזרחית החדשה, פתחה חברת המשלוחים האיראנית מרכז הפצה חדש בשדה התעופה הצבאי בחאלב (ראו מפה למטה). עד היום נספרו שם - ע"פ מקורות זרים - 2 טיסות של ה 747-2 החביב עלינו כ"כ בצבע ירוק לבן; ארבע טיסות של IL 76 שלוש של חיל האוויר האיראני; ואחת של חיל האוויר הסורי. סביר להניח, שעד תום הסערה הנוכחית, תגענה לחאלב עוד טיסה אחת או שתיים לפחות. 

למה חאלב?

ע"פ מקורות זרים, התקיפות הישראליות - שבוצעו בשטחה הריבוני של סוריה - בוצעו ללא הפרה של השטח הריבוני הסורי. העברת מרכז ההפצה העיקרי לחאלב, מרחיקה את השדה הרחק ממטווחי העיניים הקרקעיות הישראליות. היא מציבה את צירי התעבורה הראשיים בחסות רוסית, ומציבה דילמה לפני מקבלי ההחלטות הישראלים:

  • תקיפה ממערב, תחייב את הפרת הריבונות הרוסית מעל אזור 'רוסיה הקטנה' בלאטקיה. 
  • תקיפה ממזרח, תחייב את הפרת הריבונות העיראקית או הירדנית. 
  • תקיפה מצפון, תפר את הריבונות הטורקית. 

לחלופין, תמיד אפשר לרדת לעיר לאכול איזה חומוס; ואז, הפרת הריבונות של מטוס עובר ומטוס בא הרבה פחות משמעותית. אבל אז, פרופיל התקיפה שונה לחלוטין. 

האם יצליחו האיראנים לשנות את מתאר הייחוס, באמצעות התבססות במרחב המשתרע בין בגדד לביירות? תלוי בעיקר במה שתעשה ההנהגה הישראלית, שקוראת את המפה לא נכון כבר כמה שנים ארוכות...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *