שוחד מיני? כדאי שתרגיעו…

[בתמונה: יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה. המקור: פייסבוק]

אנחנו כבר וותיקים מידי בעסק הזה - של שילוב פוליטיקה, תקשורת ומערכת אכיפה המכורה לכותרות - בשביל להתרגש מכותרות מפוצצות, בטח ערב בחירות. כדאי שנשים לב למה שדיברו עליו מעט מאוד או בכלל לא בתקשורת, שמעצרו של החשוד הבכיר בקבלת שוחד מיני לא הוארך, והוא שוחרר למעצר בית...

יתרה מכך, ניסיון העבר בפרשיות משפטיות מפוצצות מלמד שרובן נגמרו בשקט יחסי, ממשפטו המתוקשר של השופט אליעזר מלחי ב- 1966 ועד פרשת השופטת גרסטל, רק בתחילת 2018:

[פרשת גרסטל: זוכרים איך זה התחיל, רק בפברואר 2018? לכתבה המלאה של יסמין גואטה בדה-מרקר, לחצו כאן]

אז דבר ראשון: כדאי להירגע, לנשום עמוק, ולא לתת לאף אחד לסדר 'ספינים' על חשבוננו... מה יש לנו פה בכל זאת?

שחיתות? מה הפלא?

כדאי שנפסיק להתפעל/להזדעזע מקיומה של שחיתות בכלל ושחיתות שלטונית בפרט. שחיתות נובעת מעצם קיומה של העוצמה, שמניעה מערכות מורכבות. לא צריך סקופים: בכל מקום שבו יש עוצמה תהיה גם שחיתות, וכגודל העוצמה, גודל השחיתות. בעלי עוצמה יפעלו תמיד למען ארגונם, אבל גם למען עצמם. למה? כי הם יכולים!

[לריכוז המאמרים על על שחיתות שלטונית ואחרת, לחצו כאן]  [להרחבת המושג: 'מערכת מורכבת', לחצו כאן]  [לריכוז המאמרים על 'עוצמה', לחצו כאן]  

כעוצמת הנסיקה כך עוצמת ההתרסקות

זהו פרדוקס מוכר במערכת מורכבת: סיכוייו של מי/מה שנוסק למעלה במהירות להתרסק במהירות גדולים, כי עצם העליה טומנת בחובה את זרעי הנפילה... התהליך הפרדוקסלי נראה כך:

[להרחבת המושג: 'פרדוקס', לחצו כאן]  [להרחבת המושג: 'ההיגיון הפרדוקסלי של מערכת מורכבת', לחצו כאן]

מאז יוני 2015 עת הגיע אפי נווה לתפקיד הנכסף של ראש לשכת עורכי הדין, הוא הצליח בשילוב מוצלח של כוחנות ועסקנות להפוך כמעט לכל יכול במערכת המשפטית בישראל. המקפצה שעליה רכב נווה הייתה הברית האסטרטגית שכרת עם שרת המשפטים, איילת שקד (ראו תמונה משמאל), שיצרה מהפך בוועדה למינוי שופטים. הוועדה הזו תמיד הייתה 'בוכלטריה' שהדיפה מידי פעם ריח לא נעים. הכיוון הפוליטי של הוועדה השתנה. הריח לא!

[בתמונה משמאל: שרת המשפטים, איילת שקד: הברית שהביאה לנסיקת עוצמתו של אפי נווה. המקור: פייסבוק]

אבל אגו בשמים, תחושת 'אני ואפסי עוד' והרבה כאלה שדרך עליהם בדרך, הם מרשם בדוק להיווצרות אופוזיציה פעילה לנווה שחיכתה בפינה, וידעה למה היא מחכה...

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי WikiImages לאתר Pixabay]

שוחד מיני??

אני מעז להתנבא כי כל הכותרות של "מין תמורת מינויים" ייעלמו כלא היו!

אנשים - גם נשים - נמשכות לעוצמה, כמו פרפר לאש. כמו שבתיכון מעט בעלי עוצמה (חתיכים, מקובלים...) יוצאים עם היפות ביותר והיתר מתבוננים, כך קורה גם כשאנחנו מתבגרים...

בעלי העוצמה ממשיכים לחגוג, פשוט כי הם יכולים, ואין להם צורך לשלם כדי לקבל את מבוקשם.

כשבעל עוצמה מצוי בעמדת כוח ויצר קשר אינטימי עם מישהי, הוא ירצה לסייע לה (גם כי פיתח קשר אישי אליה וגם כי זו חלק מהתדמית, שמעצימה את העוצמה...).

כך היה בפרשת ניסו שחם, (ראו תמונה משמאל); כך היה בפרשת הבכיר בשב"כ שהצביע עבור קידום חברתו וכך קורה כל העת במקומות אחרים, קרובים ורחוקים.

אותו הסיפור מתקיים גם פה!

[מקור תמונתו של ניסו שחם משמאל: דוברות המשטרה]

אבל שוחד מיני? אני מוכן לאכול את הכובע אם נווה יורשע במשהו כגון זה!

לסיכום

תיהנו מהרכילות (סוף סוף חדשות של מדינה מערבית 'רגילה'), לשם שינוי; אבל, אל תיקחו לריאות. זה עוד יגדל בהתחלה, אבל יסתיים הרבה יותר קטן ממה שזה התחיל!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *