פרשת ויקרא באתר 'ייצור ידע'

תקציר: פָּרָשַׁת וַיִּקְרָא היא פרשת השבוע הראשונה בספר ויקרא. היא מתחילה בראשית הספר, פרק א', פסוק א', ומסתיימת בפרק ה', פסוק כ"ו. ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פָּרָשַׁת וַיִּקְרָא, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה!

[בתמונה: המחשה של מזבח העולה, שעליו הקריבו את כל הקורבנות מלבד הקטורת, העומד מול אוהל מועד, וביניהם הכיור. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Mboesch. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]
[בתמונה: המחשה של מזבח העולה, שעליו הקריבו את כל הקורבנות מלבד הקטורת, העומד מול אוהל מועד, וביניהם הכיור. התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Mboesch. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

עודכן ב- 22 במרץ 2024

פָּרָשַׁת וַיִּקְרָא היא פרשת השבוע הראשונה בספר ויקרא. היא מתחילה בראשית הספר, פרק א', פסוק א', ומסתיימת בפרק ה', פסוק כ"ו. בחלק מהשנים קוראים את פרשת ויקרא בשבת הסמוכה לפורים, ולפיכך קוראים בה גם את הפרשייה השנייה מ"ארבע פרשיות" - פרשת זכור. יש שנים שבהן קוראים אותה בשבת הסמוכה לראש חודש ניסן, ואז קוראים בה את הפרשה הרביעית - פרשת החודש (ויקיפדיה: פרשת ויקרא).

יש נוהגים על פי מדרש, שכשילד מגיע לגיל שבו הוא יכול להתחיל ללמוד תורה, מתחילים את לימוד המקרא בפרשת ויקרא, שהיא פרשת הקורבנות, על פי מאמר חז"ל: "יבואו טהורים (ילדים) ויעסקו בטהורים (קורבנות)" (ויקיפדיה: פרשת ויקרא).

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות פָּרָשַׁת וַיִּקְרָא, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

.

קובי ביטר

קובי ביטר הוא איש הי-טק לשעבר (שימש כ‏מנכ"ל‏ בינת סמך - Bynet Semech). כיום, הוא מקדיש את זמנו לחינוך ולהוראה.

.

.

.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם ארבעה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

.

יוסי פיינטוך

הרב ד"ר יוסי פיינטוך הוא יליד עפולה; בעל תואר שלישי בהיסטוריה אמריקאית מאוניברסיטת אמורי באטלנטה. לימד היסטוריה אמריקאית באוניברסיטת בן-גוריון. הוסמך כרב ב- Hebrew Union College. מחבר הספר U.S. Policy on Jerusalem. משמש עתה כרב במרכז היהודי במרכז אורגון. (JCCO).

.

.

.

.

.

דוד א' פרנקל

דוד א' פרנקל (ראו תמונה משמאל) הוא ד"ר למשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ופרופ' אמריטוס בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

מחבר הספר "תובנות מנהיגות וניהול - הגיגים והרהורים לאור פרשות השבוע וחגי ישראל" בהוצאת ראובן מס, ירושלים.

.

.

.

.

.

איילת קציר

איילת קציר כותבת שִׁירָה בְּעַיִן נָשִׁית; ומחברת הספר: "דברים שהגדתי. שירי מסע בעין נשית"

.

.

.

.

.

העשרה: סיוון רהב מאיר על פרשת ויקרא

[בסרטון: סיוון רהב מאיר על פרשת ויקרא]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

מקורות והעשרה

16 thoughts on “פרשת ויקרא באתר 'ייצור ידע'

  1. Pingback: פרשות השבוע | ייצור ידע

  2. Pingback: עופר בורין: קורבנות… הרבה קורבנות… אבל מה זה באמת אומר? | ייצור ידע

  3. Pingback: פנחס יחזקאלי: עשר כרזות על פוליטיקה, צבא ומדינאות – אוסף 45 | ייצור ידע

  4. Pingback: אבי הראל: אש התמיד תוקד על המזבח בהיבט הקבלי | ייצור ידע

  5. Pingback: אבי הראל: על קרבן שלמים, תודה וברכת הגומל | ייצור ידע

  6. Pingback: אבי הראל: ריטואל הקורבנות בתפיסתו של יוסף ג'יקטיליה | ייצור ידע

  7. Pingback: פנחס יחזקאלי: מכת הנעורות – WOKE – הסדר התרבותי הפרוגרסיבי המטורלל | ייצור ידע

  8. Pingback: פנחס יחזקאלי: מכת הנעורות – WOKE – הסדר התרבותי הפרוגרסיבי המטורלל | ייצור ידע

  9. Pingback: קובי ביטר: מדוע הקריבו קורבנות? | ייצור ידע

  10. Pingback: אבי הראל: זמנו של ספר ויקרא | ייצור ידע

  11. Pingback: אבי הראל: מלח ברית אלוהיך | ייצור ידע

  12. Pingback: דוד א' פרנקל: הרהורים על פרשת ויקרא | ייצור ידע

  13. Pingback: אבי הראל: הפולמוס בטעמם של הקורבנות – בין פילוסופיה לקבלה | ייצור ידע

  14. Pingback: אבי הראל: הקורבנות במשנת הרמב"ם, האר"י והרב קוק | ייצור ידע

  15. Pingback: אבי הראל: תפיסת הקורבנות במקרא, במזרח הקדום ובהמנונים הוודים ההודיים | ייצור ידע

  16. Pingback: אבי הראל: חידוש עבודת הקורבנות בזמן הזה | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *