אלעד רזניק: הגיעה העת לוועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות

[תמונתו של תת אלוף לשעבר, רמי דותן, בעת משפטו, נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Tierecke. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

[לאוסף המאמרים על פרשת הצוללות, לחצו כאן]

על צוללות ספינות שטח שוחד וראשי ממשלה

זה כבר לא פוליטיקה. זה סיפור מובהק של ביטחון לאומי... אתמול בחדשות ערוץ 10 נחשף מייל בין עד המדינה מיקי גנור למפקד חיל הים לשעבר, האלוף צ'ייני מרום, מדצמבר 2012. מתכתובות אלה עולה כי צ'ייני ידע לספר לבן שיחו מגרמניה על עסקת הספינות – שנתיים לפני שיצאה לפועל, וכן סיפר לו על העסקה המצרית, שהמגעים אליה החלו רק שלוש שנים לאחר מכן. בסוף המייל, שנכתב במקור בשפה האנגלית, נכתב במפורש כי "העסקה המצרית צריכה להיות חלק מכל החבילה":

[לכתבה המלאה של רביב דרוקר בחדשות 13, לחצו כאן]

בשנת 2012 על רקע גילוי הגז משרד הביטחון החליט להגדיל את הסד"כ החיילי ב 4 ספינות שטח:

[לכתבה המלאה של יואב זיתון ב- ynet, לחצו כאן]

כשהאלוף רם רוטברג (ראו תמונה משמאל) נכנס לתפקידו כמפקד חיל הים (מח"י) הוא ביקש מתא"ל במיל' עומרי דגול שהיה ראש מספן ציוד ובאותה עת בעל חברת דוקפורט - שמבצעת פרויקטים בנמל חיפה - לנצל את קשריו עם מספנת יונדאי בקוריאה ולהביא הצעות מחיר.

[מקור תמונתו של האלוף רם רוטנברג: דובר צה"ל]

הקשר נוצר והתנהלו מגעים ישירים בין חיל הים למספנה הקוריאנית, שבסופם הוגשה הצעה לבניית ארבע ספינות שטח במחיר של כ-80 מיליון דולר לספינה.

בהמשך נכנסו לתמונה מספנות נוספות, בהן שתיים נוספות מקוריאה, ולפיכך הוחלט במשרד הביטחון לצאת למכרז בינלאומי לרכש ארבע ספינות שטח בדחי של כ-1,200 טון.

המכרז בוטל ללא כל הודעה, כחודשיים לפני הגשת ההצעות הרשמיות. עד המדינה מיקי גנור, ששימש כנציג "טיסנקרופ", העיד כי בשלב זה עו"ד דוד שמרון התערב לבקשתו, כדי לבטל יציאת משלחת, שכללה את מנכ"ל משרד הביטחון וצוותו, לדרום קוריאה.

.

.

[לכתבה המלאה של אלי סניור בכלכליסט, לחצו כאן]

מי שחושב ששימרון שהינו העו"ד הפרטי של נתניהו הצליח לבטל משלחת רכש של משרד הביטחון, ללא מעורבות ראש הממשלה, הוא או תמים או זומביביבי.

רק להזכיר לקהל הקדוש:

  • צ'ייני מועמד לדין על שוחד מרמה והפרת אמונים;
  • שימרון מועמד לדין על שוחד הנעה קבלת דבר במרמה והלבנת הון.

הריח העולה מהפרשה הזאת וממה שנראה כמעורבות לכאורה של ראש הממשלה מסריח עד לב השמיים, ועולה עשרות מונים על הריח שעלה מפרשת רמי דותן.

אין פה יותר מעדות נסיבתית מאוד מעורפלת למעורבות לכאורה של ראש הממשלה נתניהו, אבל הריח שעולה מהפרשה וההתנהלות המאוד תמוהה של נתניהו מחייבת הקמת וועדת חקירה ממלכתית, ויפה דקה אחת קודם!

[לאוסף המאמרים על פרשת הצוללות, לחצו כאן]

One thought on “אלעד רזניק: הגיעה העת לוועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות

  1. עולה שאלה נוספת והיא למה קנו בכלל את הספינות ? לכאורה כדי להגן על אסדות הגז. אבל אין אסדות. קודחים את הבאר ואז שמים צינור על קרקעית הים עד לאסדת טיפול שנמצאת קרוב לחוף. היתה כאן "חגיגה" על חשבון הטענות – "יהיה המון כסף מהגז".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *