דניאל יחזקאלי: HY-DELAY – כל עכבה לטובה

[התמונה נלקחה מהאתר של חברת Tritik, ואנו מאמינים שנעשה בה שימוש ראוי]

[התמונה נלקחה מהאתר של חברת Tritik, ואנו מאמינים שנעשה בה שימוש ראוי]

'אפקט דיליי' הוא כלי נפלא לייצור נפח, צבע, ותחושת עומק בהפקות שלנו. הוא כלי עיבודי, כלי לעיצוב סאונד וכלי למיקסים. במאמר הזה נבחן מוצר של חברת HY Plugins: אפקט חינמי, קטן, וחכם, עם פיצ'רים המזכים אותו במקום של כבוד בספריית האפקטים שלכם...

[לריכוז הערכים בתחום המוסיקה, ההפקה והסאונד באתר, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 9 בנובמבר 2021

דניאל יחזקאלי הוא מלחין למשחקי וידאו ומרצה בבית הספר למוסיקה רימון; בבית הספר לאומנויות, תלמה ילין; ובבית הספר למקצועות המולטימדיה של האוניברסיטה הפתוחה. הוא עוסק בחיבור שבין מוסיקה ומשחקים לניהול, פילוסופיה, פסיכולוגיה, פיזיקה ומדעי המוח. משמש כמנהל מחלקת השמע והמלחין הראשי של אולפן המשחקים האמריקאי-שווייצרי Amstad Digital.

דניאל יחזקאלי הוא מפיק מוסיקלי, מלחין למשחקי וידאו ומרצה, העוסק בחיבור שבין מוסיקה ומשחקים לניהול.

זהו מאמר ראשון בשלושה מאמרים בנושא אפקט הדיליי בהפקה מוזיקלית. למאמרים האחרים: 

*  *  *

אפקט דיליי הוא כלי נפלא לייצור נפח, צבע, ותחושת עומק בהפקות שלנו. הוא כלי עיבודי, כלי לעיצוב סאונד וכלי למיקסים.

במאמר הזה נבחן מוצר של חברת HY Plugins. אפקט חינמי, קטן, וחכם, עם פיצ'רים המזכים אותו במקום של כבוד בספריית האפקטים שלכם

[למאמר: 'דיליי' (Delay) – היחיד שבוחר לאחר', לחצו כאן]

להלן הפרמטרים המופיעים בממשק של האפקט (ראו בתמונה למעלה; משמאל לימין):

Bit:

אחד מהאלמנטים הייחודיים של האפקט הזה. שליטה על רזולוציית החזרות של הדיליי תאפשר לכם ליצור הבדל באיכות הסאונד של החזרות, מה שיוצר שיח בין הסאונד המקורי לסאונד שמפיק הדיליי. בעצם, מדובר במעבד סאונד מסוג ביט-קראשר, המובנה בתוכנה.

[למאמר: ''ביט קראשר' – כלי הרס או מעיין של אסתטיקה', לחצו כאן]

'ביט קראשר' - כלי הרס או מעיין של אסתטיקה... [התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי austine לאתר Pixabay]

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי austine לאתר Pixabay]

Time:

שליטה על תדירות ומהירות החזרות של הדיליי היא פיצ'ר בסיסי בכל דיליי; אך חשוב לציין, שהוא קיים גם כאן ומהירותו מעניקה גמישות וגם ורסטיליות, בהתאם לצרכים של כל פרויקט.

Offset:

שליטה על גובה הצליל (פיטצ') תאפשר לכם לייצר הבדל נוסף בין הסאונד המקורי לחזרות. כלי נוסף לייצור צבעים ועומק במיקס ובהפקה.

FeedBack- FB:

ניתן לשלוט בעוצמת החזרות, ובאופן הדעיכה שלהן - כלי בסיסי ושימושי במיוחד בכל דיליי.

High/Low Pass HP-LP Filter: 

פילטר המאפשר לתחום את מנעד התדרים של החזרות, מה שמסייע לנו להימנע מעומסים בעיבוד, בהפקה, או במיקס.

Dry-Wet:

ניתן לבחור כמה מהסאונד המקורי יופק על ידי הדיליי, כך יש אף יותר גמישות בשליחות ובניתוב של הסאונד בתכנת העבודה המועדפת עליכם.

להלן סרטון המציג שימוש באפקט:

.

היכולת לשלוט ברזולוציית הדגימה ובגובה הצליל של החזרות שמייצר האפקט, מאפשרת יצירה של עומק וגוון שלא מובן מאליו לקבל באפקט דיליי חינמי. בנוסף לכך, הממשק הפשוט והנגיש מאפשר חוויה חלקה וקלה גם למקצוענים וגם למתחילים. כמעט קשה להאמין שהוא חינמי.

[לריכוז הערכים בתחום המוסיקה, ההפקה והסאונד באתר, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *