דני וידיסלבסקי: הסוד השני של נתניהו: "המיעוט שולט"!

[בתמונה: המיעוט שולט! התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי skeeze לאתר Pixabay]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לתוכן העניינים של סדרת המאמרים על סודות השיווק של נתניהו, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 9 בפברואר 2021

דני וידיסלבסקי הוא בעל תואר שני בשיווק. הוא הבעלים והמנכ"ל של ‏וידיס שירותי ניהול בע"מ‏.

בסדרת מאמרים זו הוא מנתח את שיטות השיווק של בנימין נתניהו - שהוא הפוליטיקאי המיומן מכולם בשימוש בכלים שיווקיים - כמקרה בוחן להמחשת עקרונות השיווק הנכון.

פודקסט מוסרט של המאמר, בסרטון וידאו המצורף בסוף. 

*  *  *

בנימין נתניהו מבין בשיווק משהו, שכל המתחרים שלו מחטיאים בגדול: הסוד הזה עזר לו, עד היום, לזכות בבחירות, פעם אחרי פעם, למרות שכמות השנאה כלפיו עולה עם השנים. בשביל להבין את הסוד, בואו נראה קצת נתונים ומספרים:

בבחירות לכנסת העשרים, היו כמעט 6 מיליון בעלי זכות בחירה (ראו התרשים למטה). בפועל הצביע מספר שיא בכל הזמנים של 4,254,738 מצביעים, שהם 72.34% מבעלי זכות הבחירה. מתוך זה, לנתניהו ולליכוד הצביעו פחות ממיליון איש:

.

במילים אחרות, כדי להיות ראש ממשלה, לא צריך שרוב האנשים יבחרו בך. עבור נתניהו הצביעו בסך הכל 23% מהמצביעים, ופחות מ- 17% מבעלי זכות ההצבעה.

אתם קולטים? רק אחד מתוך 6 אזרחים הצביע לנתניהו, וזה הספיק לו, כדי לכהן כראש הממשלה בתקופה הארוכה ביותר בתולדות ישראל. אני קורא לסוד הזה: "המיעוט מנצח!".

[בתמונה משמאל: ספרו של דני וידיסלבסקי: סודות השיווק של ביבי. להזמנה לחצו כאן].

לקבוצת מכבי תל אביב בכדור סל יש הרבה מאוד שונאים ואויבים. מצד שני, למכבי תל אביב יש את כמות האוהדים הגדולה בארץ. היא לא מנסה להיות אהובה על ידי האוהדים של הפועל ירושלים, הפועל חולון או הפועל תל אביב. הדבר היחידי שמעניין אותה הוא, שמי שאוהב אותה, יאהב אותה עוד יותר...

זה עובד בדיוק ככה גם בעסקים: אתה כבעל עסק, לא צריך שכולם יאהבו אותך. לא צריך שכולם יחשבו שאתה בחור טוב. לא צריך שכולם יתחברו אליך. לא צריך שכולם יאהבו את הרקע שלך. בדיוק להיפך!

אם אתה פועל שכולם יאהבו אותך, סופך לנחול תבוסה והפסד. בדיוק כמו מתחריו של נתניהו. הם מנסים שכולם יאהבו אותם: ימין ושמאל. ערבים ויהודים, מזרחיים ואשכנזים, דתיים וחילוניים, עשירים ובני מעמד כלכלי נמוך. ומה התוצאה? תבוסה אחרי תבוסה. כישלון אחרי כישלון.

[מקור התמונה המקורית: פייסבוק]

תהליך מוכר בתורת הקבוצות הוא, שזהות והרגשת שייכות בקרב מרכיביה של קבוצה, יצירת לכידות קבוצתית ו'תחושת יחד' נוצרות, בין היתר על ידי מה שמכונה "הם" ו"אנחנו". באופן הזה פלוגת טירונים מתגבשת דרך הלעגה על הפלוגות האחרות. באופן הזה מתגבשים אוהדיה של קבוצת כדורגל או כדורסל דרך שנאה לקבוצה היריבה...

וכך נתניהו מגבש סביבו את קבוצת התומכים שלו. הוא יוצר גרעין של אנשים ולקוחות שיאהבו אותו. ראינו שזה אחד מכל ששה אנשים במדינה. זה הכל.

[מקור התמונה המקורית של בנימין נתניהו: פייסבוק]

השאר, לא רק שלא אוהבים אותו, אלא רבים מהם אפילו שונאים אותו. ניתן לראות שפעמים רבות נתניהו מחזק את זה, ועושה עוד ועוד פרובוקציות, כדי לגרום לאנשים שאינם מצביעים עבורו לשנוא אותו. זה מחזק אותו אצל האוהדים שלו, וגורם להם לנהור לקלפי, כדי להגן עליו ולהצביע עבורו!

[לאוסף המאמרים על 'קבוצות', לחצו כאן]

[לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן] [לתוכן העניינים של סדרת המאמרים על סודות השיווק של נתניהו, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

 

7 thoughts on “דני וידיסלבסקי: הסוד השני של נתניהו: "המיעוט שולט"!

  1. Pingback: פנחס יחזקאלי: תיעוד שנאת נתניהו בתמונות, שנת 2024 | ייצור ידע

  2. Pingback: פנחס יחזקאלי: שנאת נתניהו | ייצור ידע

  3. Pingback: התודעה – והניסיונות להשפיע עליה – באתר ייצור ידע | ייצור ידע

  4. הטיעון הזה לא סגור על עצמו.

    (1) מפלגה רוצה להגדיל את מספר המצביעים לה ועסק רוצה להגדיל את נתח השוק שלו.
    (2) הבייס הפוטנציאלי של נתניהו גדול מזה זה יריביו. לפיכך, המטרה הראשונה שלו היא שימור. ואכן, כדי לשמר לקוחות, צריך לפעול כך שהלקוחות הקיימים יאהבו אותך יותר. כנ"ל בנוגע לקבוצת מכבי ת"א בכדורסל.
    (3) אבל מה לגבי מפלגה קטנה או עסק קטן? – האם השקעה בשימור הלקוחות ע"ח השקעה בהגדלת נתח השוק תביא להם לקוחות/מצביעים חדשים?

  5. ושוב משחק ומניפולציות.
    כל הימין זה נתניהו וכאן הרוב.
    בשמאל אין גם 10 אחוז
    אם ניקח את מרץ והערבים.
    מה נשאר.
    תהיה ישר עם עצמך אם לא לקוראים.
    אבל זו סתם משאלת לב לא. ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *