פנחס יחזקאלי: משהו טוב קורה לדוברות המשטרתית…

[התמונה: צילום מסך מתוך הביצוע המשטרתי ל"שבת אחים ואחיות"]

[לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן]

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

*  *  *

מאז שלהי כהונתו של המפכ"ל דודי כהן ב- 2011, עת קינא בדובר צה"ל ויצר - הוא וממשיכיו בעקבותיו - את המפלצת הקרויה, דוברות המשטרה, היה הלבירינת הביורוקרטי הזה חוד החץ של ערימת הכשלים האינסופית, שאפיינה את משטרת ישראל בעשור האחרון.

אבל כשיורדים לקרקעית, נשאר רק להמריא. בעת האחרונה ניתן לראות ניצנים ראשונים של התעשתות וחזרה לפרודוקטיביות, שאפיינה את דוברות המשטרה בימיה הטובים.

[להרחבה על המושג: 'פרודוקטיביות', לחצו כאן]

אמנה שלושה מהם:

קרן אור ראשונה: "המחוז" בערוץ כאן 11

סדרת הדוקו־ריאליטי "מחוז ירושלים" - המוקרנת בכאן 11 וניתנת לצפיה ביו-טיוב - היא, לדעת רבים, הטובה ביותר שנעשתה בישראל עד כה.

הוויכוח אם היא משקפת או שאינה משקפת את עבודת המשטרה במציאות אינה רלוונטית. היא עושה למשטרת ישראל בכלל ולמחוז ירושלים בפרט, עבודת יחסי ציבור, משובחת.

זה בדיוק הכיוון שהדוברות המשטרתית צריכה לעבוד עליו. להסיט את השיח הציבורי על המשטרה הרחק מצרות היום יום... אל הקשיים והדילמות המקצועיות של עבודת השיטור.

[למאמרו של יונתן ויינברג בהקשר זה: 'שיום יגיע ואהיה אחד מהם…', לחצו כאן] 

קרן אור שנייה: "שבט אחים ואחיות"...

הפרויקט של השיר שמשגע את המדינה, "שבט אחים ואחיות" נוצר מתוך יוזמה פרטית של אשת יחסי הציבור יפעת לדר ושדרן גלגלצ סער גמזו, אליהם הצטרפה גלגלצ. כל קטע בבתי השיר המקורי הושר בנפרד על ידי האמנים המשתתפים בו. הוא יצא לאור באפריל 2019 במהלך חול המועד פסח. את המילים כתב דורון מדלי ואת הלחן עידן רייכל. המטרה המוצהרת של יוצריו הייתה ליצור חיבור בעם ואיחוי שסעים. השיר גם הגיע למקום ה-1 במצעד הרשמי של גלגלצ.

במהירות ראויה לציון התארגנה המשטרה לגרסת כיסוי (קאבר), שלמרות המהירות, הופקה באיכות ראויה לציון. הקאבר הזה הפך ללהיט בפני עצמו. הגרסה המושמעת ביותר אחרי המקור...

שוב הצלחה ושוב אותו עיקרון: חכם, איכותי, ומראה שוטרים ברגעים יפים, הרחק מתלאות היום יום...

.

זה הצליח כל כך, עד שעידן רייכל - בכבודו ובעצמו - הזמין את השוטרות והשוטרים שהשתתפו בקליפ - שהכינה משטרת ישראל - להצטרף אליו להופעה משותפת... נפלא:

.

קרן אור שלישית: הגמילה המשטרתית מצווי איסור הפרסום

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן עשה את המתבקש, וסיים, במחי הנחייה אחת, את ההתמכרות המשטרתית הבעייתית - והלא דמוקרטית - לצווי איסור פרסום.

עד כה נהגו השוטרים לבקש צווים כאלה באופן אוטומטי; בין היתר, בניסיון להעלים כשלים.

עובדה זו משכה אש מצד מבקרי המשטרה - כמו עו"ד פנחס פישלר (ראו תמונה משמאל) - ושחקה עד דק את אמינות המשטרה, בהקשר זה, בבתי המשפט.

ניצב כהן נהג בתבונה והטיל על ראש חטיבת החקירות יצטרך לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, בהקשר של תועלת משמעותית לחקירה, המצדיקה אקט קיצוני כזה. 

למה הרח"ט בכבודו ובעצמו ולא למה ולא קציני אח״ם במחוזות? 

כי הפיתוי לחרוג גדול ככל שאתה קרוב לכשלי השטח... כדי לא להעמיד אותם בלחצים לחזור לנוהג הפסול של טיוח בעזרת הצו...

[לכתבה המלאה של יהושע ג'וש בריינר ב'הארץ', לחצו כאן]

התחלה טובה...

[לקובץ המאמרים על הדוברות המשטרתית, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “פנחס יחזקאלי: משהו טוב קורה לדוברות המשטרתית…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *