אלי בר און: אז מה באמת מתרחש שם במפרץ?

[בתמונה: ממי וממה האמריקנים פוחדים?... התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי OpenClipart-Vectors לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

מדוע, וממי, האמריקאים שהפילו להם את המל"ט הכי יקר ומשוכלל בעולם (180 מליון דולר למטוס) מפחדים?

  • מחיל הים של איראן? לא. הוא זניח בהשוואה לעוצמת הצי של ארה"ב, כל ספינה שתצא לים תושמד.
  • מחיל האוויר של איראן? לא. הוא קטן ומיושן ומטוסי הקרב של ארה"ב יכולים ליירט בקלות כל מטוס שינסה לעצור את מטוסי ארה"ב מלהפציץ.
  • מצבא היבשה של איראן? לא. זה יושמד במהירות מהאוויר אם וכאשר ינסה להתקדם מעבר לגבולות איראן.

הם חוששים רק מחיל הטילים של איראן שע"פ הודעתם מהערב מטווח באמצעות רקטות וטילים כבדים חלקם מדויקים כל בסיס אמריקאי ונושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי, בעיראק ובאזור.

.

בנוסף, שגרירויות ואינטרסים אמריקאים חשובים כך גם מתקנים חשובים וערים מרכזיות במפרציות, כווית ובערב הסעודית.

תאמרו: אבל יש להם שם סוללות של טילי פטריוט 2 ו 3...

האמת: הסוללות הנ"ל והאחרות יוכלו ליירט רק חלק קטן - להערכתי, זניח - ממאות הטילים הבליסטיים הכבדים שצפוי שינחתו על הבסיסים והאינטרסים האמריקאים.

הטילים המיירטים יקרים מאוד; מספרם בהכרח מוגבל מאוד; ויכולותיהם ליירט טילים כבדים, טילים תוקפים מהירים, אינה גבוהה בלשון המעטה.

לכן, בהחלטה על פעולה צבאית אמריקאית רצינית נגד איראן יש לקחת בחשבון את אבדות הכבדות.

זו להערכתי הסיבה האמיתית לביטול התקיפה ולפינוי המוני שמתרחש כעת של אזרחים אמריקאים מעיראק ומהמפרציות.

  • מי שמנעו, שם וכאן, כתוצאה של חוסר הבנה טכנולוגית ו/או חוסר הבנה אסטרטגית ו/או משיקולי רווחיות קצרי טווח של התעשייה הביטחונית שמתפרנסת ובגדול מייצור טילים יקרים לא יעילים במיוחד.
  • מי שמנעו את ההצטיידות בלייזר רב עוצמה (סקייגארד) שביכולתו ליירט מהיבשה ומהאוויר ובעלות זניחה וביעילות גדולה מטחי טילים כבדים משלמים כעת את המחיר וזו רק ההתחלה.

פעם אחרי מלחמת ההתשה (בסופה המצרים/רוסים הפילו את מטוסינו) אמר האלוף והמפקד המיתולוגי של חיל האוויר עזר ויצמן לימים שר הביטחון ונשיא המדינה כי "הטיל כופף את כנף המטוס" ואכן במלחמת יום הכיפורים זה בדיוק מה שהיה.

כעת מוכח שוב כי הטיל התוקף (המדויק) שבר את עמוד השדרה של מערכות ההגנה המבוססות על טילים נגד טילים ויאלץ את המותקפים לשלם מחירים גבוהים אם רק יעזו להתגונן באמצעות הפצצות על הצד התוקפן.

נוצר מאזן אימה שמדינת ישראל שותפה לו.

התוקף הטרוריסט כאן ובעולם מצהיר וכדאי מאוד להקשיב: לכם יש חיל אוויר חזק ולנו יש חיל טילים חזק לא פחות לכן תאלצו להיכנע לרצוננו.

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

One thought on “אלי בר און: אז מה באמת מתרחש שם במפרץ?

  1. שלום ! מדוע אתה לא כותב מי הביא את המצב הזה עד הלום ? הרי גם בפוליטיקה העולמית וגם בפוליטיקה המקומית אלו שקוראים לעצמם מנהיגים עשו טעויות אין ספור כמו לתת לאויבנו את השטח בחזרה כבר מיד אחרי מלחמות ולהפסיק את פרויקט הלביא ! ונכון שזה המצב כרגע ולאיראן יש טילים רבים ! אך מי יצר את המצב הזה ? אובמה וקודמיו כמובן וגם אנחנו שנתנו לאיראן וחיזבאאלה ולחמאס ולגיהאד להמשיך להישתולל וממשיכים לתת להם כל טוב להכניס לרצועת עזה כולל מלט שהם בונים בזה מנהרות וחומרים שהם בונים מזה טילים ! מדוע אתם לא כותבים זאת ? ואובמה הרס מבפנים את ארצות הברית ומי שיודע עיניין לא כותב זאת ומסתיר מהציבור התמים וכאשר מגיע מנהיג כמו טראמפ שאוהב את ישראל אז כותבים עליו רק דברים רעים אז זה מסביר את הכל ממש נוקטים שוב את אותו הצד וקוראים לזה שמאלנים יפי נפש !!! לא שביבי ימני כן !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *