אלעד רזניק: על מדיניות חוץ וטמפרטורות ינואר

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

אתמול הגישו שלושה בכירי משרד החוץ לשעבר אלון ליאל, אילן ברוך ואלי בר נביא, עתירה לבית המשפט העליון נגד גירושו של עומאר שאקיר.

שאקיר הינו "פעיל זכויות אדם" שנמצא בישראל על ויזה שהוציא בעבורו אירגון Human Rights Watch הקורא מתוך ישראל לחרם על ישראל. לפני כשנה החליטו השרים גלעד ארדן ואריה דרעי שלא להאריך לו את הויזה בגלל פעילותו לקידום החרם על ישראל. שאקיר ערער על ההחלטה והערעור נמצא כרגע בבית המשפט העליון.

אפשר להסכים עם החלטת הממשלה הנבחרת בענינו של שאקיר אפשר גם להתנגד. אבל, העובדה שאנשים בעלי דעה שונה מנהלים מדיניות חוץ היא פשוט הזיה.

[בתמונה: עומר שאקיר. המקור: פיסבוק]

הגיע הזמן שהמחוקק הישראלי יחוקק את המקבילה הישראלית ל'לוגאן אקט' האמריקאי; וידע כל ישראלי - שינסה לנהל מדיניות חוץ - שהוא עלול לשבת בכלא; ויפה שעת אחת קודם.

אגב אני לא בהכרח חושב שפעולות הממשלה בנושא שאקיר ואחרים נכונות אבל זאת הממשלה הנבחרת. את שלושת ה'מומחים' איש לא בחר; וההתערבות שלהם במדיניות החוץ מקוממת.

[לסדרת המאמרים אודות 'מומחים', פרשנים ומאחזי עיניים, לחצו כאן]

קצת על טמפ' חודש ינואר 2016 בניו-יורק

אני רואה שמרבית הלבנטינים בפיד שלי לא מבינים איך יכול להיות שאהוד ברק הלך עם חם צוואר והנשים שהגיעו לביתו של אפשטיין צולמו עם מעילים פתוחים.

אז ככה: הטמפרטורה הממוצעת בניו יורק, בחודש ינואר 2016, הייתה 0.5 מעלות צלזיוס. היום החם ביותר באותו חודש היה העשירי בחודש, עם 10.5 מעלות צלזיוס. היום הקר ביותר באותו חודש היה בחמישי לחודש עם מינוס 7 מעלות צלזיוס. ההבדלים בין השעות החמות לשעות הקרות הם קיצוניים ומגיעים לכ 7 מעלות במרבית ימי החודש. הטמפ' הנ"ל מוגשות לכם בלי מדד הרוח המקררת (Wind Chill Factor), מדד שלא מהווה חלק מחיי האוכלוסיה הלבנטינית...

מי שרוצה להבין, למה ברק עם 'חם צוואר' והנשים עם מעילים פתוחים, כדאי שידע מה שעת ההגעה המדוייקת של כל אחד מהאנשים לביתו של אפשטיין!

One thought on “אלעד רזניק: על מדיניות חוץ וטמפרטורות ינואר

  1. סתירה
    אם אתה חושב שהחלטת הממשלה לאסור על כניסתו של מחרף ומנאץ מדינת ישראל הקורא להחרמתה- אם לא יותר מכך, תחת הטענה של השלישיה שהחלטה זו נוגדת את "חופש הדיבור" ברוח "כבוד האדם וחירותו" אזי יש מקום לפנות לבג"צ בנושא- גם אם הם אינם בשירות משרד החוץ..כאזרחיה העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *