יאיר רגב: 103 שנות "לה קומפרסיטה"

[תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Raphael Koerich לאתר flickr]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

חררדו מתוס רודריגז היה סטודנט לאדריכלות ופסנתרן. יליד 1897במונטוידאו, אורוגואי. הוא הלחין את "לה קומפרסיטה" (מעין מרש) ב- 1916 עבור הלהקה ההיתולית של הפקולטה בה הוא למד, שגיבש לכבוד חגיגות הקרנבל הקרובות.

בעזרת חבר, הוא הראה את התווים לארגנטינאי רוברטו פירפו, (ROBERTO FIRPO) אחד הפסנתרנים והמנצחים המפורסמים של הטנגו באותן שנים, שעבד בבית קפה "לה חירלדה" שבבירת אורוגואי. פירפו הוסיף מספר תווים וכותב את הפרטיטורה כטנגו. פירפו ותזמורתו ניגנו את היצירה בפני קהל, והמנגינה התקבלה בהצלחה רבה.

"לה קומפרסיטה" הוקלטה לראשונה בסוף 1916 או בתחילת 1917. קיימים חילוקי דעות רבים בנושא. מאוחר יותר נוספו מילים למנגינה, ללא הסכמת המלחין, וזה גרר תביעות ע"י מתוס רודריגז.

קרלוס גרדל הקליט את הטנגו בדצמבר 1927. ללא צל של ספק, זה ההמנון של הטנגו, המפורסם והידוע ביותר בכול העולם, שזכה לאין ספור ביצועים.אנא האזינו לביצוע המקסים כאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *