אלעד רזניק: הקרב על מיצרי הורמוז

[בתמונה: המשחתת האמריקאית הבינברידג' מעניקה ליווי חמוש לאונית המשא פיירפאקס, אתמול במפרץ. המקור: טוויטר]

בין 1940 ל 1943 התנהל הקרב על האטלנטי (ראו תמונה למטה). 76 שנה מאוחר יותר מתנהל במלוא עוזו הקרב על מיצרי הורמוז (ראו תמונה בראש המאמר). עם סיום ישיבת הקבינט הבריטי אתמול ניהל שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט (ראו תמונה משמאל), מסיבת עיתונאים, שבמהלכה אמר: "המתח עם איראן גבוה ועלינו לפעול".

[תמונתו של ג'רמי האנט משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Chris McAndrew. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY 3.0]

האנט האשים את איראן בהתנהלות פיראטית ואמר "הרשו לי להבהיר, תחת החוק הבינלאומי לאיראן לא הייתה שום זכות להפריע למעבר הספינה Stena Impero, שלא לדבר על להעלות עליה צוות לוחמים, זה היה מעשה פיראטי".

האנט הוסיף ואמר: "בלב כבד אני נאלץ להכריז על הגברת הנוכחות הצבאית הבריטית באזור המפרץ הפרסי, בריטניה מעוניינת בהורדת המתיחות במפרץ אבל חייבת לנקוט בצעדים ההולמים את המצב במפרץ ולא את המצב שבריטניה רוצה שיהיה במפרץ וכרגע לא קיים".

הוא הצהיר, שאירופה תקים כוח הגנה ימי שתפקידו יהיה אבטחת נתיבי השייט הבינלאומיים במפרץ (ראו התמונה בראש המאמר); ואמר, שניהל שורה של שיחות מועילות עם בעלי הברית האירופאים של בריטניה, במהלך סוף השבוע. התוכנית לאבטחת נתיבי השייט תוצג לציבור במהלך השבוע.

[76 שנים אחרי מתנהל שוב קרב על פתיחת נתיבי שיט בינלאומיים... בתמונה: קצינים על גשר משחתת, המלווים שיירת אוניות גדולה דרוכים לגלות צוללות אויב הנערכות לתקיפה, במהלך קרב האוקיאנוס האטלנטי, באוקטובר 1941. התמונה היא נחלת הכלל]

האנט הכריז על שורה של סנקציות חדשות כנגד איראן. המערב מתכוון להמשיך ולהפעיל לחץ כלכלי על איראן ולנקוט בשורה של פעולות שיגבילו את פעולותיה הצבאיות של במפרץ. האיראנים לא רוצים עימות ישיר עם המערב וינסו לפגוע במערב בדרכים עקיפות ע"י הפעלת כוח קודס מחוץ לגבולות איראן.

עם הגברת הלחץ המערבי וצמצום צעדי האיראנים גם ישראל תהפוך ליעד לגיטימי לפגיעה בעיקר בעיצומה של עונת הבחירות הנוכחית. טרור ביו"ש, תמ"ס מעזה וניסיון לפעול בגבול הגולן על הפרק. כרגע אני לא רואה אינטרס חיזבבלאי לחמם את הגבול הלבנוני עצמו. יהיה מעניין. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *