יצחק בריק: והם עוד מקצצים…

[בתמונה: מי שומע? מי רואה? תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Kranich17 לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

קיצור שרות הבנים ב- 4 חודשים - במסגרת התכנית הרב שנתית של הרמטכ״ל הקודם גדי איזנקוט - גרמה לנזקים חמורים מאוד.

בחלק מתחומי הלחימה, זמני ההכשרה של הלוחמים קוצרו; ולא הביאו אותם למיומנות הנדרשת ללחימה.

בנוסף לכך, נגרמו נזקים חמורים בחוסר בחיילים תומכי לחימה, - טבחים, נהגים, אנשי לוגסטיקה ועוד - דבר שאילץ, לעיתים, להעביר לוחמים לתפקידי תומכי לחימה במקומות החסרים. בנוסף לכל אלה, יחידות שהתחילו את המסלול בהרכב מלא, התדלדלו במהירות לאחר האמון המתקדם, עד כדי אי יכולת לבצע את המשימות.

האבסורד הגדול שעומד לפתחנו הוא, שמשרד האוצר מציב תנאי בפני הצבא, שהוא יהיה מוכן לתת תקציב לתכנית הרב שנתית של הרמטכ״ל, אביב כוכבי, רק במידה שצה״ל יקצר את שרות הבנים, בעוד 4 חודשים, כבר בשנה הבאה. המשמעות של דרישה זו, במידה ותיושם, היא הרס מוחלט של היכולת להכשיר את הלוחמים שלנו להתמודדות עם האויב.

הטענה של פקידי האוצר - שמחזורי הגיוס בצה״ל גדלים בשנים הקרובות, ולא יהיה מחסור בכוח אדם - היא טענה לא אחראית, שיכולה להטעות אזרחים, שאינם מבינים את משמעותה. אין זה כלל משנה, כמה חיילים יכנסו לצבא... זה לא משנה את העובדה שכאשר יקצרו שוב את שירות הבנים בחודשיים עד ארבע חודשים נוספים, הרי שזמן השרות של הלוחמים לא יאפשר להכשירם באופן ראוי ללחימה.

כבר היום אנחנו נמצאים במצב הזה. מה יקרה אחרי קיצור נוסף בשרות הבנים? אפשר רק לומר שיש לנו עסק עם פקידי אוצר, שאין להם מושג בביטחון. מה שמוביל אותם הם התחשיבים הכלכליים שלהם, גם במחיר של פגיעה אנושה בביטחון המדינה.

ואם אינני נשמע אמין דיי, הנה תגובה של מפקד-לוחם בצנחנים שקיבלתי על אחד ממאמרי. דומני שהיא מדברת בעד עצמה:

"... הסרטונים שמעלים בעמוד של צה"ל נחמדים מאוד; אבל המציאות בשטח שונה. הלוחמים שבורים, בלי מוטבציה, בלי מקצועיות, ובכלל לא מאמינים שתגיע מלחמה. הנגמשים/ אמצעי הלחימה (האמל"ח) ישן ובקושי תקין. תחומים כמו רפואה ולוגיסטיקה למלחמה (אוכל, מים) לא מתורגלים...

... כולם חושבים שאנחנו מדהימים כי אין באמת דרך לבדוק את עצמנו אלא רק במלחמה. וגם אז יגידו, שהוא מת בפעילות מבצעית. אף אחד לא יגיד לכם שהוא מת מירי כוחותינו כי הם לא היו מספיק מקצועיים, וללא אמצעים ו/או הכשרה מספקת...

אתם הבנתם את זה?

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

 

One thought on “יצחק בריק: והם עוד מקצצים…

  1. שני מנהיגים עם אותם מאפיינים של התנהגות מטורפת – האחד הביא אסון לארצו ולעמו השני מביא אסון לעם היהודי ומקרב כלייה על מדינת ישראל!!!
    מעולם לא התעבו מעל מדינת ישראל ענני השמדה שחורים המאיימים על קיום המדינה והעם היהודי כבר בטווח הזמן המידי – הן בעוצמות ומגוון האש המאיימת והן ביכולות השמדתם! גם לא ערב מלחמת העולם השנייה!!!
    קיימים קווי דמיון מבהילים בין אלה של בריה"מ ערב מלחמת העולם השנייה ולאלה של מדינת ישראל ערב מלחמה וודאית מול איראן העומדת בפתחינו!
    סטאלין חיסל פיזית את כל מי שחשד בו שהוא מהווה עליו איום! הוא שלט בתקשורת ובתעמולה ובפולחן אישיות מזוויעה כשהוא נתפס על ידי העם הרוסי והעולם כמנהיג אדיר "שמש העמים"… לימים הסתבר כי הוא היה רוצח מזוויע של מיליונים מבני האזרחים הרוסיים.
    אחרי שטיהורי סטאלין "חתכו לחתיכות" את כל בחירי המפלגה הקומוניסטית הוא עטף סביבו אומרי הן חלשים והטיהורים הגיעו אל הצבא.
    כמחצית מהקצונה הרוסית מטוהרת.
    3 מתוך 5 המרשלים של הצבא האדום מחוסלים – בראשם מיכאיל טוחצ'יבסקי, אבי דוקטרינת "הקרב העמוק"!
    בצבא האדום משרתים מפקדים "בינוניים ומטה", המיישרים קו עם סטאלין ואינם מהווים איום על המנהיג.
    פגיעה זו בגוף הקצונה הסובייטית הטובה ביותר – פגיעה אנושה בצבא ובביטחון המדינה!
    הצבא האדום הופך להיות גוף שבור ומוכה.
    התוצאות היו הרות אסון!
    6/1941 כאשר הצבא הגרמני פולש לרוסיה עם 3500 טנקים עומד מולו הצבא האדום עם 10000-15000 טנקים.
    בתוך מספר חודשים כל סד"כ הטנקים הסובייטים לא קיים. הטנקים הפכו לגרוטאות מתכת, מקולקלים ללא דלק כשהם מכותרים על ידי הצבא הגרמני. חיל האוויר הרוסי מושמד על הקרקע בימי המערכה הראשונים.
    בשבי הגרמני נופלים 3.5 מליון שבויים סובייטים, שבתוך 8 החודשים שלאחר מכן 3 מליון מהם מתים ברעב ובקור.
    הצבא הסובייטי נחתך לחתיכות.
    תוך כדי המלחמה, במחיר נורא של חומר ודם ובעזרת בריטניה וארה"ב הצליח הצבא האדום לשקם את כוחו ולחזור אל הדוקטרינה אותה עיצבו ראשי צבא גאונים – נרצחים. משהגיע לעוצמות אלה נעצר על הבונקר הגרמני בברלין!
    תוצאות המלחמה לברה’מ היו איומות! מתוך אוכלוסיה של 168,500,000 תושבים 23,200,000 אזרחים מתים במלחמה מתוכם 10,700,000 חיילים ו – 11,400,000 אזרחים.
    כסטאלין בנימין נתניהו הוא מנהיג לא רציונאלי!
    כסטאלין בנימין נתניהו שולט בתקשורת לצורך "ניהול הציבור" ולהעלים את פשעיו ובגידתו במולדת ולהעריכו כראש ממשלה ללא דופי שאין לו תחליף! הרחיק כל מי שלא "יישר קו" עם דרכו הפושעת אשר לתחושותיו מהווה איום עליו ועל שלטון האימים שביסס.
    בנימין נתניהו עטף סביבו "יועצים" – חברי כנסת – שרים – אנשי "חוק" – ומקבלי החלטות חלשים – נלוזים -בחלקם עטופים בפלילים.
    לצמתי מקבלי ההחלטות החשובים ביותר במדינה – בכנסת – בממשלה – במערכות החוק והמשפט – במערכות הביטחון – משטרה, מוסד, שב"כ, צה"ל – מונו מי שידאג בראש וראשונה לביתו של ראש הממשלה ו"רק" אח"כ – אם יתאפשר ואם בכלל – ידאג לביטחון ולמדינה!
    התוצאה היום – איומה!
    מערכות חברתיות – בקריסה!
    מערכת הבריאות – בקריסה!
    מערכות החינוך – בקריסה!
    מערכות החוק והמשפט – בקריסה!
    מערכות הביטחון – בקריסה!
    וזו "רק" תחילת הדרך! זה לפני המלחמה שבפתחנו!
    למדינת ישראל אין את העוצמות של רוסיה – לא במרחבים האסטרטגיים האדירים של רוסיה ולא באוכלוסיה של מאות מיליונים!
    אין לנו את המשאבים האדירים של רוסיה – ומשאבי המדינה העשירים נשדדים בידי ראש ממשלה ומערכות מקורבי הון ושלטון, שמרוקנים את המדינה ממשאביה – משאביה המוניטריים, הכלכליים, החברתיים, הפיזיים, הביטחוניים!
    כדי לרפא ולאושש את המדינה ואזרחיה חייבים כבר בטווח הזמן המידי לבצע שינוי מהותי בראש וראשונה בהנהגה – בהגדרת מטרה – בתפיסה – בדבקות במשימה.
    ללא השינויים המתחייבים לקיומה של מדינה – חורבן הבית השלישי יהפוך לוודאי!
    היום כבר אי אפשר להסתיר – צה"ל נפגע פגיעה אנושה!!!
    אזרחי ישראל – ראו הוזהרתם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *