יצחק בריק: מחירה של עצימת עיניים…

[בתמונה: מתקני הנפט בסעודיה בוערים... התמונה היא צילום מסך]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

איום מרכזי על העורף הישראלי הולך וקרב. זה רק שאלה של זמן... הירי של טילי שיוט מעיראק, - בחסותם של האיראנים, על מצבורי הנפט הסעודים הגדולים בעולם, עם טילים מדויקים רבי עוצמה, שהתגברו על מתקני המכ"ם של הסעודים ושל האמריקנים - יכול, באותה מידה, להגיע - וסביר מאוד שיגיע - לעורף הישראלי.

במשך עשר שנים, בניצוחם של האיראנים, נבנה מערך של 200 אלף טילים סביב ישראל (חיזבאללה מלבנון, חמאס מעזה, הסורים והאיראנים...

במלחמה יפלו על העורף שלנו בין 2000-1500 טילים כל יום, כולל טילים כבדים ומדויקים, שיגרמו נזקים והרס עצום במרכזי הערים שלנו; ויגרמו אבדות עצומות בנפש.

[הכרזה: ד"ר אלי מירון. התמונה הימין היא נחלת הכלל. התמונה השמאלית היא צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית]

במשך העשור האחרון, כאשר מערך הטילים של האויב נבנה, ממשלות ישראל והצבא שקעו בתרדמה ובאדישות מוחלטת; ובמקום לקדם את פני הרעה ולהתכונן ליום פקודה, עסקו בזריית חול בעיני הציבור, וסיפרו שיש לנו את הצבא החזק ביותר בעולם. הם לא הכניסו את העורף - שיהפוך לזירה המרכזית במלחמה הבאה - לתכניות הרב שנתיות של צה״ל ושל הממשלה...

התעלמות מוחלטת. העיסוק בדימוי על חשבון המהות, יעלה לעם ישראל ביוקר רב. הדבר הראשון שהממשלה החדשה שתקום אחרי הבחירות וצה״ל יצטרכו לעסוק בו, הוא צלילה עמוקה לעובי הקורה!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

2 thoughts on “יצחק בריק: מחירה של עצימת עיניים…

  1. גם אם היה הכותב רמטכ"ל ממומחה באסטרטגיה ובכל תחום שהוא ..אי אפשר שלא לראות כי הכתבה הזאת מגמתית ונובעת ממניעים פסולים ..
    ממשלת ישראל מעולם לא קפאה על שמריה בקשר לאיום הטילים ועוד מצד אירן החמס והחיזבאללה .
    התשובה לאיומים אלו היו במשך שנים רבות התקפיות הגנטיות
    וניסיון לעורר את העולם לאיום הזה
    ישראל פיתחה אמצעים שונים ויחודיים להתמודדות עם האיומים האלו…… לבוא ולטעון כי מדינת ישראל נרדמה בשמירה זאת עזות מצח ונובעת ממניעים פוליטיים ולא עניניים!!!
    זאת עסות

    • העובדה שזה גדול המחדלים מאז מלחמת יום הכיפורים של מערכת הבטחון והפוליטיקאים האחראים לנושא
      אינו נתונה לויכוח.
      השאלה שתתברר בעתיד היא אם זו רשלנות או שחיתות.
      לא פיתחנו אמצעים יעילים(היה ניתן בקלות) אולי בהשפעתה המושחתת של תעשיית הנשק בארה"ב ואנחנו ניקצור סופה.
      משה ארנס ז"ל ערב מותו כתב על כך.
      מי שסבור שניתן ליירט עשרות אלפי רקטות ובהם אלפי רקטות וטילים כבדים באמצעות כמות מוגבלת של מיירטים קינטיים לא יעילים במיוחד אינו מכיר את המציאות.
      רק לייזר רב עוצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *