אלעד רזניק: אז למה לי אימפיצ'מנט עכשיו?

[בתמונה: מסע ההפחדה הדמוקרטי בבחירות האחרונות, שהשיג את ההיפך הגמור... האם כך תסתיים גם הפרשייה האוקראינית? המקור: פייסבוק]

ראשית אני מוכן לשים את הראש שלי על השולחן ולהמר: מדליף הפרשיה האוקראינית יהיה מישהו / מישהי שעבד ב- CIA הוצב בבית הלבן ומקורב מאוד לג'ון בראנן (ראש ה-CIA‏ והיועץ לביטחון המולדת של נשיא ארצות הברית ברק אובמה) וג'יימס קלאפר (מנהל הסוכנויות לביטחון לאומי תחת ממשל אובאמה). כל הסיפור נרקח באותו מקום שבו נרקח סיפור העלילה הרוסית - בכירי ממשל אובאמה.

לניסיון ההדחה העכשווי יש שלוש מטרות עיקריות:

להביא את הממשל לעצירה מוחלטת בשנת בחירות ולהביא את דונלד טראמפ לבחירות, חסר הישגים. למשל, רוקחי הסיפור מקווים שהסיפור יעצור את המו"מ על הסכם סחר חדש עם הסינים והאחרים; וכל התקדמות שהיא במדיניות החוץ. לפגוע בנשיא אלקטורלית - לפני בחירות 2020 - ולגרום לדילול מסיבי בעצרות ההמונים שהוא מנהל.

והדבר הכי חשוב מבחינת הדמוקרטים - שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינסבורג (רב"ג) (Ruth Bader Ginsburg; ראו תמונה משמאל) לא תחזיק מעמד עוד הרבה זמן. מי שרקח את הסיפור הזה רוצה למנוע בכל מחיר מטראמפ למנות מחליף לרב"ג אם תלך לעולמה לפני הבחירות.

[תמונתה של השופטת רב"ג היא נחלת הכלל]

איך ייגמר הסיפור? עוד מוקדם לדעת אבל לדעתי הדמוקרטים עשו שטות אחת ענקית. הם הביאו את סיפור הבחירות לנקודה דומה בה היו הבחירות ב 2016. טראמפ נגד השחיתות הדמוקרטית...

החברה שהקימו הבנים של של ביידן וקרי באמצע 2009 ורשמית בתחילת 2010 מכרה גישה לנשיא, לסגן הנשיא, למזכירת המדינה וליו"ר וועדת הנבחרים של הסנאט שלאחר מכן הפך למזכיר המדינה בעצמו.

הדמוקרטים הפכו את המלחמה בשחיתות לנושא הרבה יותר גדול והחזירו את lock her up (המחאה נגד השחיתות הקלינטונית) לעצרות רק שהפעם זה יהיה lock them up...

למה התרברב ג'ון ביידן על פיטורי התובע האוקראיני? ממשל אובאמה האמין שהכי טוב להסתיר דברים לאור השמש. ביידן חשב שאף אחד בחיים לא יגע בו; למרות שהסיפור היה בחוץ מ- 2015.

[בתמונה: lock her up... המחאה נגד השחיתות הקלינטונית במסע הבחירות הקודם... הפעם זה יהיה lock them up... מקור התמונה: פייסבוק]

ניסיון ההדחה הזה פוליטי, המהות איננה עומדת בדרישות הסף החוקיות לניסיון הדחה, יתרה מזאת המדליף איננו זכאי להגנת החוק האמריקאי כיוון שלא עמד גם הוא בתנאי הסף.

הדמוקרטים לא הביאו בחשבון שלושה דברים:

  • את רוח הלחימה של טראמפ שלא נותן שיחרבנו לו על הראש.
  • ש(רוב) הציבור האמריקאי לא מטומטם.
  • ואת התובע הכללי ווילאם באר שהוא אולי יותר עדין מטראמפ; אבל, יש לו נשיכה הרבה יותר כואבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *