אלי בר און: יש כבר מנצח במזרח התיכון!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי ar130405 לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

רבותי בשלב הזה של המלחמה על המזרח התיכון, האיראנים והמליציות השיעיות בנות בריתם ניצחו ובגדול.

זו עובדה מצערת שלא ניתן עוד לערער עליה.

1, הם ניצחו את ארה"ב ומדינות המערב שחוששות להגן על בנות בריתם הוותיקות במפרץ מדינות שהם התחייבו להגן עליהם.

זאת כתוצאה של הפחד ממכת הטילים המדויקים האיראנים שתכה בכוחותיהם במפרץ ותגרום להם לאבדות כבדות אם רק יעזו לתקוף באיראן.

2, הם ניצחו צבאית את ערב הסעודית והמפרציות באמצעות מיליציית החות'ים מתימן; שמכה בהם ובאמצעות הטילים שסיפקו להם; ואולי גם שיגרו בעצמם.

הפצצת בתי הזיקוק שהתבצעה לאחרונה היא הקש ששבר את גב הגמל הסעודי (לצערי גם את ארה"ב). לכן צפוי, שערב הסעודית והמפרציות יכנעו בקרוב מאוד לרצונם.

[בתמונה: הקש ששבר את גב הגמל... תמונה של משחק ילדים בשם זה. המותג: מותג: סופרמרקט אימפורטס. אנו מאמינים שאנו עושים בתמונה שימוש הוגן]

3, הם ניצחו בעזרת ארגון החיזבאללה הלבנוני והרוסים את המורדים באסד; ולמעשה, השתלטו על סוריה ופתחו את המסדרון השיעי ההיסטורי מטהרן לבירות ולים התיכון.

4, הם כבשו באמצעות מליציות שיעיות את מרבית עיראק, מדינה גדולה ועשירה ועושים שם כרצונם. לממשלת עיראק החלשה אין יכולת למנוע פעילות צבאית איראנית בשיטחה. עיראק למרות נוכחות צבאית אמריקאית גדולה הפכה לבסיס טילים וציוד איראני שמיועד לתקוף את מדינת ישראל.

[בתמונה: צילום לוויין של עיראק. מדבריותיה הפכו לשטח התקיפה הפוטנציאלי של האיראנים... התמונה היא נחלת הכלל]

4, הם ניצחו (כאן זה קשה לקבל...) את מדינת ישראל וצה"ל כאשר החיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006, התעצם בעשרות אלפי רקטות, לרבות אלפי רקטות כבדות וארוכות טווח וטילים שמכסים כל נקודה בארץ. החיזבאללה ואיראן הם השולטים בלעדית בלבנון ממשלת לבנון היא ממשלת בובות.

כך עומדת ישראל בפני הרתעה איראנית אפקטיבית, כאשר אנחנו לא יכולים לתקוף בלבנון כדי למנוע את ההתעצמות המסוכנת מכל והיא ההתעצמות באלפי טילים מדויקים.

[להרחבת המושג: 'הרתעה', לחצו כאן]

[תמונה חופשית לשימוש ברמה CC BY 2.0,  שהועלתה על ידי Dominic Alves לאתר flickr]

אין לנו את היכולת והזכות להתחמק מהמחשבה העגומה הזו. אנחנו חייבים להפנים אותה, ולעשות חשבון נפש, איך הגענו למצב הרע הזה; והאם ניתן היה לעשות את דברים אחרת...

אבל יותר מכך אנחנו חייבים - ומיד - להיערך לבאות. בעיקר הערכות לאומית למלחמה הכבדה שבשער. שהרי, האיראנים לא מסתירים את כוונותיהם באשר לעתידה של מדינת ישראל, חיסול הישות הציונית. אסור לנו להיתפס למחשבה המטופשת שקיים כאן מאזן אימה; ולכן, יהיה כאן שקט בשנים הקרובות.

המאזן הזה יופר בעיתוי הנכון מבחינתם. הם יתקפו ובמלא עצמתם מיד כשיחשבו שהם מוכנים למלחמה; והיתרון הצבאי הוא שלהם. הם יהיו מוכנים למלחמה כאשר ישלימו את הקפת מדינת ישראל באלפי טילים מדויקים; טילים בליסטיים וטילי שיוט, שיסכנו כל אתר חיוני במדינה ואת מרכזי האוכלוסייה הצפופים שלנו...

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

3 thoughts on “אלי בר און: יש כבר מנצח במזרח התיכון!

  1. הפצצת מוקדי הכח באיראן בלי רחמים כי עד עכשיו הם גבורים ממקומות אחרים כי עד עכשיו ישראל מתנהגת כמו הומו

  2. אתם חכמים בטוסיק שלי מכת טילים והפצצת מוקדי הכח באיראן הם יתקפלו כמוטאטלה ואיום אטומי עליהם הם יתחננו לשלום אבל פה יושבים שמאלנים שאין להם בולבול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *