תקציר: ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות חג הסוכות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!
עודכן ב- 15 באוקטובר 2024
סֻכּוֹת הוא חג מקראי הנחוג במשך שבעה ימים, בין ט"ו לכ"א בתשרי. הוא החג השלישי מבין שלוש הרגלים המופיעים בתורה, שבהם היו בני ישראל עולים לרגל לירושלים בזמן שבית המקדש היה קיים. החג נקרא גם חג האסיף (אחרי שני הרגלים הקודמים: חג האביב וחג הקציר). סוכות הוא החג היחיד ביהדות שאין לו מאפייני אוכל משלו, אם כי מקובל להרבות בו באכילת פירות שנשתבחה בהן הארץ (ויקיפדיה: סוכות).
בסיום חג הסוכות, בכ"ב בתשרי, נחוג שמיני עצרת, שהוא חג נפרד העומד בפני עצמו, והמצוות המיוחדות של חג הסוכות (הסוכה, נטילת לולב וכו') אינן חלות בו. בארץ ישראל חל במקביל ליום שמיני עצרת גם חג מדרבנן בשם שמחת תורה, שאף הוא נפרד משני החגים הקודמים. לאחר שמיני עצרת, בכ"ג בתשרי מצוין יום אסרו חג (ויקיפדיה: סוכות).
ריכזנו עבורכם את כל המאמרים, שהופיעו באתר 'ייצור ידע' אודות חג הסוכות, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה:
אוסף מאמרים רלוונטי נוסף:
רוני אקריש
.
.
.
.
מאיר גלבוע
.
.
.
.
.
.
אבי הראל
- אבי הראל: חג הסוכות, אז והיום;
- אבי הראל: חג הסוכות וארבעת המינים – היבטים חדשים.
- אבי הראל: מגילת קהלת וחג הסוכות;
- אבי הראל: הרעיונות המרכזים במגילת קהלת.
.
.
אירית כהן נר-גאון
.
.
.
אלי מיאסניק
.
.
.
יוסי פיינטוך
.
.
.
.
.
.
מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!
Pingback: רוני אקריש: בין אלבר קאמי לשלמה המלך | ייצור ידע
Pingback: אבי הראל: הרעיונות המרכזים במגילת קהלת | ייצור ידע
Pingback: פילוסופיה ואמונה | ייצור ידע