יצחק בריק: המצב הביטחוני החמור ביותר של ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים

[מקור התמונה: העיתונות האיראנית]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים.

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

בעשור האחרון הפכה מדינת ישראל למדינה המאוימת ביותר בעולם כאשר מאות אלפי טילים מכוונים אליה ממרחביי המזרח התיכון, איראן, עיראק, סוריה, חיזבאללה מלבנון והחמאס והג'יהאד מעזה; בעוד לנו, אין פתרון ראוי לאיום זה, לא ברמה ההתקפית ולא ברמה ההגנתית.

המנהיגות הביטחונית והמדינית הייתה בעשור האחרון בהדחקה; מתעלמת ממפת האיומים שמתפתחת סבבינו, שבויה בקונספציה שאין יותר מלחמות גדולות; ואנחנו החזקים ביותר במזרח התיכון. לכן אין מה לדאוג.

והנה היום, אנחנו נמצאים באיום קיומי שאין לו אח ורע מאז קום המדינה ומלחמת העצמאות ואין לנו תשובות למצב. לא פלא שלאחר ירי טיליי השיוט האיראנים על מאגרי הנפט הסעודי, נפל לראש הממשלה האסימון; והוא בבהילות אסף את הקבינט לדיון דחוף בנידון והצהיר על איום קיומי מצד האיראנים על ישראל; ואף אמר ב- 10/10/19 בנאום שנשא, שיש לשקול התקפה מקדימה אל מול ההתחמשות העצומה של האיראנים ובני בריתם; וזאת, כתוצאה מכוונתה של איראן לחסל את מדינת ישראל. ראש הממשלה הוסיף ואמר שלהתקפה מקדימה יש יתרון בלקיחת הוזמה לידינו אף כי יש לכך השלכות קשות. לכן, יש לבדוק זאת בכובד ראש. ראש הממשלה הוסיף שיש צורך מידי להשקיע עשרות מליארדים בשיפור היכולת ההתקפית וההגנתית של ישראל.

[למאמר המלא ב'תיק דבקה', לחצו כאן]

הפעם לא מדובר בספין פוליטי, הפעם מדובר באמת לאמיתה. איבדנו 10 שנים בגלל זחיחות, יהירות וחוסר אחריות של המנהיגות הביטחונית והמדינית, עיתונות שחלקה מגויסת וציבור אדיש. עננים שחורים מקדירים את השמיים... אין לנו ברירה אנחנו צריכים להתעשת באופן מידי; ולהקים ממשלת חירום לאומית. כל עיכוב בהקמת ממשלה חדשה עובד לרעתנו; ודוחה את היכולת שלנו להתכונן לבאות ולקידומה של התכנית הרב שנתית של הרמטכ״ל אביב כוכבי לשיפור המצב החמור בו אנו נמצאים.

כוכבי עצמו יצא ב- 25 באוקטובר בהתבטאות חריגה על מלחמה אפשרית שבפתח: "המצב מתוח ושברירי (כאשר) האתגר האסטרטגי המרכזי (נמצא) בזירה הצפונית. במוקד: ההתבססות האיראנית בסוריה ופרויקט הטילים המדויקים":

 

[למאמר המלא של לילך שובל ב'ישראל היום', לחצו כאן]

אנחנו על סף מלחמה והפוליטיקאים בשלהם...

לאור המצב הביטחוני, היינו מצפים ממנהיגינו להתעלות על עצמם ולהתאחד מול האיום. אבל דומה שאלה שקועים כל כך במשחקי הכוח שלהם עד שאינם נותנים למציאות 'לקלקל' להם...

אסור שהציבור יאפשר את המשכו של משחק האגו הפוליטי, מי ראשון ומי שני. מאבקי ההישרדות והאינטרסים של הפוליטיקאים על גב ביטחון אזרחי המדינה היא בלתי נסבלת. אין אבסורד גדול מזה.

כשהמנהיגות, שהעם בחר בה, אינה מנהיגה את העם אלא מפקירה אותו ועוסקת בריב ומדון, אחד כלפי השני, זוהי מעילה באמון הציבור... צריך להעמיד אותם במקומם !!!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

One thought on “יצחק בריק: המצב הביטחוני החמור ביותר של ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים

  1. כל מילה בסלע בריק אדם אמיץ ואמיתי שזרק לנו את האמת בפנים וכדאי לשמוע להפנים להבין ולתקן הכי מהר שאפשר מאמין לכל מילה שאמר בריק אדם אחראי שקול שטובת המדינה נר לרגליו כל חייל כל מפקד כל מדינאי ופוליטיקאי צריך לקרוא ולהפנים ולהתחיל ליישם הכתובת כתובה על הקיר אל תגידו לא אמרו לא הזהירו העם שלנו לא יכול להכיל את טרגדיה כמו מלחמת יום כיפור עתידנו תלוי ביישום ההמלצות ובהערכות מיידית כל היסוס ואיחור יעלה לנו ביוקר רב ויפה שעה אחת קודם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *