אלעד רזניק: קורס בדמוקרטיה לשמאלנים דמיקולו…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי wynpnt לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

אתחיל מהסוף: דעתי האישית על בנימין נתניהו היא שהאיש מושחת מכף רגל ועד ראש. אבל דעתי האישית לא מעלה ולא מורידה. האיש זכאי להליך משפטי הוגן וליומו בבית המשפט. 

ואחרי שאמרתי את זה, אפשר להתחיל:

שיעור בדמוקרטיה

החוקה האמריקאית היא אחד המסמכים המכוננים של הדמוקרטיה המערבית באשר היא. החוקה הובאה לפני הקונגרס בתאריך ה- 25 לספטמבר 1789 והליך חקיקתה הושלם ב 15 לדצמבר 1791, 811 יום מאוחר יותר.

עם השלמת החקיקה חשבו המייסדים שהחוקה איננה שלמה ללא הכללת מגילת זכויות האזרח והוסיפו 10 תיקונים לחוקה (Amendments to the constitution) שעוסקים בהגנה על האזרח מפני השלטון:

  • התיקון הראשון עוסק בחופש הדת וחופש הבעת הדעה.
  • התיקון השני עוסק בזכות האזרח לשאת נשק בשביל להגן על עצמו מפני היכולת של השלטון המרכזי לכפות את החלטותיו בכוח ולהפוך לדיקטטורה.
  • התיקון השלישי עסוק באיסור של חיילי הממשל הפדרלי לחפש בבתים פרטיים אחר ממצאים שונים.
  • התיקון הרביעי עוסק בציווים ובכלל זה צווי חיפוש.
  • התיקון החמישי עוסק בהוגנות ההליך המשפטי לו זכאי כל אזרח המואשם ע"י הממשל.
  • התיקון השישי עוסק בזכות להליך משפטי הוגן ומהיר ובשפיטה על ידי חבר מושבעים.

וכן הלאה וכן הלאה...

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

ואצלנו?

מזה כשלוש שנים אני רואה את גיא פלג ושל אביעד גליקמן יושבים באולפני הטלוויזיה, ומדליפים אייטמים שונים הקשורים לחקירות ראש הממשלה, ומזדעזע. כלל ההדלפות הללו מפרות ברגל גסה את זכויות האזרח להם זכאי בנימין נתניהו ע"פ כללי הדמוקרטיה המערבית.

אתמול נשא שר המשפטים נאום בו הוא סיפר על קשייו בבואו לחקור את ההדלפות הנ"ל; והנה להפתעתי הרבה, חברי משמאל המחשיבים את עצמם כאבירי זכויות האדם מתנגדים בשם עמדתם הפוליטית לחקירה הנ"ל. למרבה התדהמה חלק מהאנשים הנ"ל, אשכרה ניהלו ארגוני זכויות אדם ובלבלו את המוח, השכם והערב, על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים. אבל, את זכויותיו של ראש הממשלה להליך משפטי הוגן? את זה אין שום בעיה לרמוס. הוא לא בא להם טוב...

[לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות, לחצו כאן]

מדהים כמה חוסר הבנה לכללי הדמוקרטי המערבית מגלים כל אלו שרוממות זכויות האדם בגרונם. קורס בדמוקרטיה לשמאלנים דמיקולו ואבירי זכויות אדם ייפתח ביום שלישי הבא. על הפרטים תבוא הודעה מראש. הקורס יערך חינם, כי בחיאת דינקום, ביניכם לבין דמוקרטיה, אין שום קשר...

[לאסופת המאמרים אודות תופעת 'מדינת העומק' - ה'דיפ סטייט', לחצו כאן]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *