משיח ומשיחיות באתר 'ייצור ידע'

תקציר: 'משיחיות' מוגדרת במילון 'מילוג' כ"אמונה חזקה בביאת המשיח, פעולות שנועדו לזרז את ביאת המשיח, אמונה בדבר מסוים שיביא את הגאולה". הרמב"ם קבע את האמונה בביאת המשיח כאחד משלושה עשר עיקרי אמונה. מאז מלחמת ששת הימים, המפכה ה'משיחיות' למילת גנאי בקרב אנשי השמאל המדיני. האמת קצת אחרת… ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'משיח' ו'משיחיות', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה…

[בתמונה: משיח ומשיחיות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי terimakasih0 לאתר Pixabay]
[בתמונה: משיח ומשיחיות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי terimakasih0 לאתר Pixabay]

עודכן ב- 3 באוקטובר 2023

'משיחיות' מוגדרת במילון 'מילוג' כ"אמונה חזקה בביאת המשיח, פעולות שנועדו לזרז את ביאת המשיח, אמונה בדבר מסוים שיביא את הגאולה". הרמב"ם קבע את האמונה בביאת המשיח כאחד משלושה עשר עיקרי אמונה.

לדור המייסדים של הציונות היה ברור שללא חזון משיחי לקיבוץ גלויות, לשיבת ציון ולגאולה, אין במפעל הציוני יותר מבשורת אוגנדה או בירוביג'אן. למעיין בכתבי בן גוריון הרבים, מוכר היטב שימושו הרווח במושגים יהודיים טעונים. עם ההתלבטות בהצעת החלוקה בפברואר 1937, קבע בן גוריון: "הגדרת ה'מטרה הסופית' של הציונות אינה אלה הגאולה המלאה והשלמה של העם היהודי בארצו. קיבוץ גלויות, קוממיות לאומית".

אבל, מאז שנות ה- 60 של המאה הקודמת, הפככה ה'משיחיות' למילת גנאי בקרב אנשי השמאל המדיני...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'משיח' ו'משיחיות', על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה נעימה: 

גרשון הכהן

אלוף במילואים גרשון הכהן כיהן בתפקידיו האחרונים בשירות פעיל בצה"ל, כמפקד המכללות הצבאיות וכמפקד הגיס הצפוני. הוא פרש משירות פעיל בספטמבר 2014, לאחר 41 שנות שירות‏. בעל תואר שני בפילוסופיה ובספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נשוי ואב ל-3 ילדים.

.

.

.

אבי הראל

אבי הראל הוא בעל תואר שלישי בפילוסופיה והיסטוריה יהודית, שירת בצה"ל מג"ב ומשטרת ישראל שלושה עשורים, בתפקידי פיקוד שונים. בתפקידו האחרון היה ההיסטוריון של משטרת ישראל. פרסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי עיסוקו.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדניות של צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

.

.

.

.

נספח: כוחה של האמונה ככוח מניע!

חילונים בוגרי חינוך מערבי מתקשים להבין את כוחה של האמונה ככוח מניע, ומזלזלים בה. האם המלחמה הזו גרמה לאסימון לרדת?

כותב האלוף גרשון הכהן: שוב ושוב המערכת הביטחונית הישראלית מתגלה כחסומה להבנת החשיבה של אויב מוכוון אמונה. גם ישראלים דתיים חובשי כיפה, מעולם לא הבינו קבלת החלטות בגישה המוכוונת אמונה ג'יהאדית. שוב ושוב קורסת לעיננו הקונספציה הנאורה שבונה על מנופים כלכליים ופיתוי השגשוג כאילו באמת ״כל בני אדם שואפים לאותו דבר…״ ממש לא!! בני אדם, במיוחד במרחב בו ממוקמת מדינת ישראל, שואפים למשמעות בחייהם הארעיים ואין בעבורם משמעות גדולה ממלחמה למען אל אקצה והארץ הקדושה.

מאמרים רלוונטיים באתר ייצור ידע

[בכרזה: האלוף גרשון הכהן: המערכת הביטחונית הישראלית מתגלה כחסומה להבנת החשיבה של אויב מוכוון אמונה!" התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]
[בכרזה: האלוף גרשון הכהן: המערכת הביטחונית הישראלית מתגלה כחסומה להבנת החשיבה של אויב מוכוון אמונה!" התמונה עובדה במערכת הבינה המלאכותית של DALL·E ב- Microsoft Bing]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *