יצחק בריק: ממשלת חירום לאומי מיד!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי SpaceX-Imagery לאתר Pixabay]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

*  *  *

יש צורך מידי בהקמת ממשלת חירום לאומי, כדי להכין את עם ישראל בפני הבאות. ירי הטילים מעזה על ישראל, בסבב הנוכחי, שמשתק את המדינה, יכול להסביר את גודל האיום שיתרחש במלחמה הבאה.

על העורף הישראלי יפלו כל יום כ- 2000 טילים שביניהם מאות טילים עם ראשי נפץ של 600-500 ק״ג; ויגרמו לאזורים מוכי אסון במרכזי האוכלוסייה הגדולים של המדינה - כמו גוש דן, מפרץ חיפה, ירושלים, באר שבע - עם אבדות קשות מאוד והרס של תשתיות ושל כלכלת ישראל כולה.

אנו נמצא את עצמנו במדינה נצורה, שאין יוצא ואין בא ממנה. שדות תעופה ונמלי הים משותקים; ואין לנו שום יכולת לעצור את ירי הטילים שיגיע, במקביל, מאיראן, מעיראק, מסוריה, מהחיזבאללה מלבנון, מהחמאס ומהג'יהאד בעזה.

אין ביכולתו של צה״ל לתקוף, במקביל, את כל המרחבים שמשם ירו עלינו טילים; ובוודאי את המרחבים המרוחקים מישראל, בין מאות לאלפי ק״מ. גם אם נפגע קשות בעזה או בחיזבאללה בלבנון, אש הטילים לא תפסק מהאזורים האחרים; וגם מהאזורים שבהם פגענו.

הגענו למצב של חוסר אונים גם ביבשה, וגם בהגנת שמי המדינה. אין ספק שהמשפט שאומר, שהטיל מכופף את זנב המטוס , מציג היטב את המצב בו אנו מצויים. כמה עשרות מטוסים, מהטובים בעולם, שישראל רכשה במיליארדים מארה"ב; ועוד המטוסים הישנים יותר אשר בידינו - כל אלה אין ביכולתם לתת מענה סביר מול אלפי הטילים שיפלו על מרכזי האוכלוסייה שלנו; ויגרמו להרס ולאבדות שלא חווינו מעולם.

[בתמונה: החיסול הממוקד בעזה... התמונה היא צילום מסך]

לכן, צריך באופן מידי להקים ממשלת חירום לאומי!

שתקבל החלטות. צריך לקדם, באופן מידי, את תכניתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, להיכנס לפרויקטים לאומיים להגנת העורף; כמו טכנולוגית הלייזר; וטכנולוגיות נוספות, שהעומדים אחריהן חוקרים שקיבלו את פרס בטחון ישראל; לעשות סיעור מוחות עם המומחים הטובים בארץ בתחום; ולהתקדם לפתרונות לא שגרתיים, לאיום הקיומי שבו מדינת ישראל נמצאת.

הגיעה העת להניח את האגו בצד. רק טובת המדינה ואזרחיה צריכים לעמוד לנגד עינינו. זה צו השעה, ואין מקום בשעה זו לכיפופי ידיים בין פוליטיקאים. כולם כאיש אחד צריכים להירתם להגנת המולדת!

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן]

5 thoughts on “יצחק בריק: ממשלת חירום לאומי מיד!

  1. מר בריק! אתה בהחלט צודק שהמצב הבטחוני קשה ,על הפנים ויהיה יותר גרוע לדבריך , אבל קודם כל להעיף את הביבי הזה ומשפחתו ואח"כ לבצע כל מה שצריך לטובת המדינה כל עוד ביבי יהיה בשטח הוא ידאג רק לשלטונו ותועלתו האישית ולא למדינה.

  2. ממשלת חרום הינה משאלת לב אבל אין היא באת ביצוע כרגע . הקוטביות בפוליטיקה הינה במלוא עוזה , ושאלת ההנהגה בעידן ביבי הינה קרדינלית – משפטו וחסינותו ,ולא ניתן בנסיבות הקיימות להתעלם ממנה .אי אפשר כיום ליצור ממשלת חירום ,כאשר קיימות גיבינות של מפלגות הצמודות וקשורות בקשרים חוזיים של נאמנות שמשתקות שינוי מצב . חייבים כיום לפתור את עזה ולסלק מכשול זה לתמיד או לתקופה ארוכה . זוהי יבלת שישנה הזדמנות לעשות זזאת כיום בנסיבות הקיימות . מדינת ישראל כפי שהיא מצטיירת היום אינ בנויה לממשלת חרום שפרושה שיתוק לשנים וערעור חיינו .השתנו הזמנים ואין אנחנו מבחינת הדמוגרפיה כיום ובצער רב יכולים להכניס המדינה בכנפי החרום . השתנתה המדינה לנגד עיננו . אין אנחנו כחברה שהתמודדה במלחמות שעברנו וחבל אבל אלה פנינו כיום .

  3. האלוף בריק צודק.
    הארגון השני ביכולתו בעזה שהוא חלש עשרת מונים מהחיזבאללה עושה לנו בית ספר.
    משתקים את הכלכלה והחינוך במדינה.
    חייבים פיתרון איכותי לכמויות העתק על הרקטות והטילים.
    מספיק עם המחדל.
    לייזר כימי רב עוצמה היה מונע את כל הטירוף הזה.
    מדוע?
    כי היה מגן ביעילות גדולה יותר ובעלות נמוכה מאוד על המדינה ואז המוטיווציה שלהם להצטייד בעוד ועוד טילים הייתה יורדת.

  4. וגם יש להביא בחשבון שטילים מדוייקים שיפגעו בצומת המסלולים של בסיסי חיל האויר.'גמרו' את הסיפור.אין מכת מנע מהאויר.תוך דקות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *