אבשלום אליצור: האם ישראל מצייתת לנסראללה ולאיראן?

[בתמונה: רק תארו לעצמכם מלחמה בה יפלו כ-1500 טילים ליום, שתוריד את ישראל על ברכיה עד שתתחנן להפסקת אש תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי TheHilaryClark לאתר Pixabay]

אבשלום אליצור הוא פרופ' לפיזיקה באוניברסיטתChapman, California.

*  *  *

מזה יותר משנה שלישראל אין ממשלה מתפקדת. נתניהו או לא נתניהו, מעולם לא היה הזמן נוח יותר לאויבי ישראל הרוצים בהשמדתה. כן, אויבי ישראל, יש כאלה סביבנו, והרבה. ודווקא מי שחותר לשלום עם הפלסטינים חייב להכיר בסכנה הזאת במלוא עוצמתה.

לכן לא הייתי ממש מופתע כשקראתי את מאמרו של רון בן ישי (ראו למטה) ואת קריאת האזעקה הציבורית של אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי (ראו אחריו).

לא הייתי מופתע, אבל הפעם חשתי את הלב צונח פתאום, כמו ברגע ההוא שחולה במחלה קשה מאבד את ההכחשות שלו ומבין שחייו בסכנה גדולה. רק תארו לעצמכם מלחמה בה יפלו כ-1500 טילים ליום, שתוריד את ישראל על ברכיה עד שתתחנן להפסקת אש. יש לכם ספק שבבחירות שאחריה ייבחרו לא ביבים ובנטים אלא סמוטריצ'ים ופייגלינים? יצחק רבין ז"ל ידע את זה: שלום אפשר לעשות רק מעמדה של כוח!

[לכתבה המלאה של רון בן ישי, לחצו כאן]

[לכתבה המלאה של יניב קובוביץ ב'הארץ', לחצו כאן]  [לפרסום נוסף של הכתבה באתר רוטר, לחצו כאן]

בסוף השבוע האחרון התקשרתי לכמה מחברי עמותת "מגן לעורף". בוקר טוב, גיחכו כצפוי. איפה היית עד עכשיו? הגיע הזמן שתכירו קבוצה מדהימה של קצינים בכירים במילואים, מדענים ומומחים ברמה בינלאומית, כל אחד יותר "מלח הארץ" מהשני. יש להם רק בעיה אחת. רובם, איך לומר, נורא נחמדים, מנומסים, אמונים על שמירת סוד כמו בימי שירות הקבע, חלקם אפופי סודיות בעצמם, כמה מהם מופיעים גם בפרופילים אנמיים בפייסבוק אבל אסור לספר אילו תפקידים מילאו במערכת הביטחון. בקיצור שושו, שושו מוכר ומכובד, אבל בנסיבות אלה עלול לשחק לידיים מושחתות.

הנה מה שהג'נטלמנים האלה אומרים בנימוס ובקול מאוד שקט, והגיע הזמן לומר בקול רם מאוד, אפילו קצת בפניקה:

א. "כיפת ברזל" יכולה להגן עלינו מירי רקטות רק מול אויב מאוד נחמד ומתחשב, שמוכן לשגר עלינו א) מספר מספיק קטן של רקטות ביום, ב) רק כמה ימים ואח"כ לנוח, ולא חלילה שבוע או יותר ברצף ג) רק מצד אחד ולא משני צדדים או יותר בבת-אחת, ו-ד) רק רקטות לטווח קצר יחסית, לא טילים כבדים מדויקים שפוגעים בוודאות במטרה מוגדרת מראש. כל ההתחשבויות האלה מצד האויב דרושות כדי שנוכל להתאים כראוי טיל שעולה עשרות אלפי דולרים לכל צינור ברזל הנשלח מאיזה מחנה פליטים בעלות של כמה מאות שקלים.

[בתמונה: כיפת ברזל לא תוכל להגן עלינו במלחמה הבאה... המקור: אתר צה"ל]

ב. אם חלילה יפסיק האויב הזה להיות עדין ורחמן, תהיה הכיפה יעילה מול מטר הטילים שלו בערך כמו כיפה סרוגה (טוב, שחורה) בסופת רעמים. החיסרון של כל המיירטים הבליסטיים, יהיו יעילים כאשר יהיו, הוא שלעולם לא יהיו מהם מספיק. אם כל טיל יירוט של כיפת ברזל עולה 100 אלף דולר, שרביט מיליון דולר, ו"חץ" 3-2 מיליון דולר, הרי כדי ליירט מטחים אין סופיים נישאר בלי כסף אפילו לאוכל. שיהיה ברור: על העובדות האלה אין חולק. לחזור על זה? נא לקרוא לאט וברור: אין מחלוקת על כך שמערך הטילים של ישראל לא יוכל להגן עליה אם יגביר האויב הרחמן את מספר הטילים שהוא משגר עלינו רק בקצת יותר ליום ו/או ביותר מכיוון אחד ו/או יותר מכמה ימים ברצף ו/או בדיוק יותר גדול.

ג. הכיפה המהוללת הזאת משרתת לא רק, אם בכלל, את האינטרס הביטחוני של ישראל אלא גם, ואולי בעיקר, את האינטרסים הכלכליים של התעשייה הביטחונית וקבוצת פקידים וקצינים במיל', המרוויחה ממנה הון עתק. השילוב הזה של כסף רב והחלטות תמוהות מעלה חשש לריח של שחיתות... אותו סרטן מפושט, המאכל את המדינה. האם הוא כבר שלח גרורות ממאירות גם עמוק אל תוך מערכת הביטחון שלה?

ד) יש פתרון טכנולוגי המסוגל להגן על ישראל במקום שהכיפה הזאת תיכשל בוודאות גמורה במבחן המספרים. קוראים לו לייזר כימי. המומחה הגדול בעולם לגביו חי במקרה בינינו, הידע המדעי קיים, ומחיר השימוש זול להדהים. אב הטיפוס שלו, נאוטילוס, סיים פיתוח לפני כ-20 שנה, ובשדה הניסויים של הצבא האמריקאי בווייט סנדס עבר סדרת ניסויים ב-100% הצלחה. דגם הייצור, הסקייגארד, היה מוכן לייצור לפני כ-13 שנה והוקפא רק בגלל חוסר עניין ישראלי. תכניות הייצור של האבטיפוס הזה כבר מוכנות, כולל סיוע אמריקאי נדיב. צריך רק לאשר אותן מגבוה. (הכניסו לגוגל "בין פנס כיס ולייזר כימי רב עוצמה."):

ה) הקבוצה לעיל שמרוויחה מכיפת ברזל עושה הכל, אבל ממש הכל, כדי שלישראל לא יהיה לייזר כימי. למה? הרבה סיבות. הנה אחת שמזכיר אלוף במיל' יצחק בריק כאן: דקה 30 ואילך: את תותח הלייזר אי-אפשר למכור לחו"ל; אז אין בו הררי כסף כמו בכיפת ברזל...

אחד המומחים האלה, כלכלן ומומחה לחקר ביצועים, שאל אותי: למה, אחרי שישראל גילתה ברעש גדול את המנהרות של נסראללה, היא לא השמידה אותם? פשוט, ענה האיש, כי היא לא רצתה להרגיז אותו. כן, הטרוריסט המפוחד שהסתתר בעבר במעבה האדמה; הוא כבר גורם אזורי כבד משקל, המסוגל להרתיע את ישראל כמו פוטין וחמנאי. אני מאוד מקווה שזה מוגזם או לא נכון.

כך או כך, הנאום של נסראללה על "קורי העכביש" המכינים את חורבנה של ישראל מתברר עתה כאחת האמירות המפוכחות ביותר עלינו שהושמעו מזה שנים רבות. אט-אט הופכים הקורים האלה לעבותות חזקים, שקצותיהם נמצאים בידי מבקשי נפשנו.

[בתמונה: הנאום של נסראללה על "קורי העכביש" המכינים את חורבנה של ישראל מתברר עתה כאחת האמירות המפוכחות ביותר עלינו שהושמעו מזה שנים רבות... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Hans לאתר Pixabay]

אז הצטרפו עכשיו ל"מגן לעורף." התחילו להפיץ את מאמריהם, הגיבו, שאלו שאלות קשות בלי הנחות, עזרו לחזק את אתר האינטרנט המצ'וקמק שלהם ואת הדף הנידח פה בפייסבוק, הוסיפו אותם לרשימת החברים ואנא: עשו להם הרבה-הרבה שיתופים.

בקיצור, בואו נעלה את הגנת העורף הראויה אל ראש סדר-היום כחלק חשוב במלחמה בשחיתות השלטונית!

מקורות והעשרה

2 thoughts on “אבשלום אליצור: האם ישראל מצייתת לנסראללה ולאיראן?

  1. שמאלנים ארורים, לא הגנתה וביטחונה של ישראל לנגד עיניכם.
    אתם חלק מכנופיית ״רקלא ביבי״.
    כדי לפגוע בו, בבנימין נתניהו, כלומר בנו אזרחי ישראל, אין דבר שלא תקריבו למולך ״הקונספציה״- התפיסה – תפיסת העולם המעוותת שלכם… עינייכם כלות מול המהפך שהצליח ״ביבי״ לעשות פה: בכלכלה, בביטחון, במעמד הבינל״א, כלומר: בלי שאיש קלט – שונאיו ואוהביו – הקטר פנה ב:180 מעלות. השיח היום הוא על: החלת הריבונות על כל ארצנו, כלכלת שוק חופשית – חיסול סופי של כל השחיתות ומנגנוניה, למשל: ההסתדרות, הבקרים (ריגולטורים) למיניהם, כמו המועצות המיותרות והמושחתות למיניהן, שאריות הכלכלה הסוציאליסטית. זה טיבו של המאמר לעיל, כן ״ביבי״ לא ״ביבי״, כן/לא לקידמה והתעצמות… בהצלחה לנו.

  2. עצוב שאדם בעל שיעור קומה, כמו אבשלום אליצור, פרופסור לפיסיקה בחו"ל ולא בישראל. חבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *