אלי בר און: ברית הגנה עם ארה"ב חיונית היום יותר מתמיד!

[בתמונה: אנו מוקפים ביותר מ- 150 אלף רקטות וטילים... התמונה מתוך התקשורת האיראנית]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא הסכמי נייר וביטחון לאומי, לחצו כאן]

אלי בר און הוא כלכלן המתמחה בניתוח מערכות וחקר ביצועים

*  *  *

שמעתי שיש אלופים גם רמטכ"לים לשעבר - שחלקם הם כיום פוליטיקאים - שמתנגדים לברית ההגנה, שאולי הנשיא טראמפ מוכן לתת לנו.

הטיעונים הם שנאבד את חופש הפעולה, נאלץ לתת דין וחשבון וכד'...

מעניין... מסתבר שהמפקדים הבכירים ההם - וכנראה שגם מרבית הציבור - לא הטמיעו את המציאות הביטחונית של העת הזו. הם עדיין חיים על אדי הדלק של תהילת העבר... רבותי תתעוררו!

אנחנו מצויים כבר שנים במאזן אימה עם החיזבאללה בלבנון ובאיראן; ולא מעזים לפעול שם נגד מאגרי הרקטות והטילים; ובאיראן גם לא פועלים נגד התשתית הגרעינית ההולכת ונבנית לצערי, מצבנו מחמיר כל יום.

היטיב לתאר זאת בערב שישי האחרון בערוץ 13 השר, חבר הקבינט והאלוף לשעבר יואב גלנט: "אם האויב האיראני יחליט (זה נתון להחלטתו של אדם אחד הוא עלי חמינאי המנהיג העליון) אזי מיד ישגרו נגדנו - בעיקר מהצפון אך גם מעזה - יותר מ 150 אלף רקטות וטילים". גם קצב הירי היומי של טילים הולך ועולה. הוא עמד בעבר על 1500 ויש האומדים זאת בכ- 4000 טילים ליום!

מי בעולם יכול ליירט כמות כזו? מי אצלנו כאן יכול להתמודד עם התוצאות?

צפוי שההרג והנזק - שיגרמו עשרות אלפי הרקטות והטילים שינחתו כאן - יהיו בממדים תנ"כיים.

אז אם האיראנים ידעו, שתגובת ארה"ב נגדם במצב הנ"ל תהיה ודאית ועוצמתית; יתכן וירתעו. כך טען השר גלאנט וזה בדיוק המצב.

[בתמונה: צפוי שההרג והנזק - שיגרמו עשרות אלפי הרקטות והטילים שינחתו כאן - יהיו בממדים תנ"כיים... הכרזה: ד"ר אלי מירון. התמונה הימין היא נחלת הכלל. התמונה השמאלית היא צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית]

הציבור ומנהיגיו חייבים לדעת ולהפנים...

אין לנו כעת ולא תהיה לנו בעתיד הגנה מינימלית נגד מלחמת טילים נרחבת. צה"ל וחיל האוויר לא יצליחו להגן על שמי המדינה בדיוק כפי שבעבר החומות לא הגנו על תושבי הערים המבוצרות נגד פגזי התותח שעקפו אותם ונחתו על האוכלוסייה האזרחית.

מטוסי קרב משוכללים וטייסים מוכשרים הם חסרי אונים נגד רקטות וטילים. מעשית וטכנית הם לא מסוגלים ליירט אותם.

לצערי, אם כל המחדלים הביטחוניים היא העובדה שלא השכלנו להצטייד, בזמנו, בלייזר רב העוצמה, הסקייגארד - המערכת היחידה שהיה בכוחה לנטרל את האיום הרקטי, כאשר הוא נמצא בהיקפים של עשרות ומאות אלפים.

הטנקים שלנו, מטוסי חיל האוויר, חיל הים, הארטילריה, סוללות כיפת ברזל, מערך הסייבר המתוחכם וכל השאר, לא יצליחו לעצור את מרביתו של ברד הרקטות והטילים חלקם כבדים, חלקם מדויקים שיפגעו בכל מקום בארץ. לכן מדינת ישראל חייבת ודחוף מאוד הסכם הגנה עם ארה"ב זאת כדי להקטין את הסיכון הנוכחי!

צריך להכיר במציאות ולהפסיק את משחקי עשיית הרושם על הציבור באמצעות הצהרות נבובות כגון: "אנחנו המדינה החזקה במרחב", "צה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון" ועוד קלישאות בסגנון הזה.

האמת לצערי אחרת והיא קשה ומרה. למרות ההשקעות האדירות בביטחון המצב כעת הוא שאנחנו לא מסוגלים בכוחותינו להגן על עצמנו. המצב הזה רק יחמיר כי האיראנים משדרגים את כל מלאי הרקטות האדיר שלהם לטילים מדויקים וכשיסיימו את התהליך יהיו ביתרון אסטרטגי אדיר. טילים מדויקים שביכולתם לפגוע ולהחריב כל מבנה מטרה מוגדר בכל מקום בארץ ואין מי שיעצור בעדם.

לכן, עד שלא נפתח ונרכוש מענה של לייזר כימי רב עוצמה, אנחנו חייבים למחול על כבודנו לבקש ולקבל (הלוואי שיסכימו) את חסות ארה"ב.

לידיעתכם גם גרמניה, צרפת, בריטניה, יפן, דרום קוריאה ומדינות דמוקרטיות מתקדמות רבות אחרות מוגנות בהסכם הגנה ע"י צבא ארה"ב; ואף אחד שם לא מקבל רגשי נחיתות מהמצב הזה.

[למאמרו של יורם אטינגר: הסכם הגנה ישראל-ארה”ב, לחצו כאן]

[לאסופת המאמרים בנושא המלחמה הבאה, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים בנושא הסכמי נייר וביטחון לאומי, לחצו כאן]

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא דווח לנו!

מקורות והעשרה

One thought on “אלי בר און: ברית הגנה עם ארה"ב חיונית היום יותר מתמיד!

  1. כל כך הרבה הבלים במאמר אחד.
    1. סקייגארד כבר 30 שנה לא עובד נגד טילים ורקטות. אם היה עובד אז צבא ארה"ב וצבאות אחרים היו מצטיידים בו מזמן ונורת'רופ היו מביאים אחד לארץ על חשבונם (כמו שישראל עשתה בסעודיה עם הכיפה) כדי שנוכל לבחון אותו כאן בתנאים שלנו.
    2. האיום הקיומי הקונקרטי על ישראל הוא כמה אלפי (10) הטילים הכירורגיים המתמרנים ומתבייתים של החיזבאללה. כדי לסגור את הבאסטה שלנו מספים 1,000 כאלה. הסיפורים על מאות אלפי טילים הם המצאות של תועמלני הלייזר, שכל עוד לא הוכח שהוא עובד – נותן הגנה מעשית הרמטית (זליגה של אחד למיליארד למשל) – אזי הוא לא עובד.
    3. גם לארה"ב – כמו לכל העולם אין הגנה נגד טילים. מהתעזור ברית הגנה איתם???…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *