יאיר רגב: האם השוטר עומד לדין רק על מנת לרצות ולפייס את המפגינים?

[בתמונה: סולומון טקה. התמונה באדיבות המשפחה]

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.

הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

*  *  *

האם השוטר עומד לדין רק על מנת לרצות ולפייס את המפגינים? האם התרת דמו של השוטר תפייס אותם?

ביום ראשון, 30 ביוני 2019, סמוך לאחר השעה 20:00, פגע קליע או נתז מקליע באבי העורקים של סולומון טקה, שנורה מאקדחו של קצין משטרה בלבוש אזרחי, בחורשה הסמוכה למועדון נוער של עמותת "נירים" בקריית חיים. לפניכם, בסרטון למטה, כך נשמעה השיחה למוקד 100 אחרי הירי בסלמון טקה:

.

על פי החוק, אזרח או שוטר נושא נשק רשאי להשתמש בו רק במקרים בהם הוא חש סכנת חיים ברורה ומידית לעצמו או לאחרים, רק במצב כזה מותר לו לפתוח באש על מנת לנטרל את האיום.

מהסרטון ששוחרר עולה כי השוטר הותקף באבנים; והמנוח סיכן אותו בפועל כאשר אחז באבן ואיים לזרוק על השוטר. השוטר זיהה כוונה ויכולת ממשית להמשיך ולסכן אותו ולגרום לו פגיעה חמורה מסכנת חיים. האבנים שנזרקו ע"י הנערים, שפעלו בצוותא, יצרו סכנה מידית ומוחשית. לפיכך בחר השוטר להזהיר לפני שיפתח באש על החבורה שסיכנה אותו. הוא ירה יריית אזהרה לכביש ובעקבותיה ניתז הקליע ופגע במנוח (אזהרה מוקדמת: הודעה על כוונה לפתוח באש אם לא תיפסק התקיפה).

פרטי חקירת המקרה, שהתרחש בחודש יוני האחרון בקרית חיים, מגלים ששני נערים, שטענו תחילה כי היו עדים לירי, הודו לפני המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שלא היו כלל במקום ושיקרו. כדי שהשוטר ייענש, הסביר אחד מהם. עוד התברר לחוקרים כי על אבנים מהזירה אותרו ממצאי דנ"א שתאמו את גרסת השוטר; כי בגופתו של טקה, בן 18, נמצאו אלכוהול בכמות גדולה יחסית וכן חשיש; כי הסיבה שבגללה החליט השוטר להתערב מלכתחילה בנעשה במקום תאמה את גרסתו (שוד של ילד על ידי המעורבים)... (בריינר, 2019):

[לכתבה המלאה של ג'וש בריינר בעיתון הארץ, לחצו כאן]

אנחנו עדיין לא יודעים את כל הנסיבות אולם גרסתו של השוטר נשמעת תמוהה. מאידך, אם היה אומר שבזמן שזרקו עליו אבנים ופגעו בראשו ובעורפו נפלט לו כדור מהאקדח אותו הוציא על מנת להזהיר ולהרתיע, והקליע ניתז ופגע במנוח, אני בטוח שמצבו המשפטי היה אחר!

מסקנה: רצוי תמיד להיוועץ בעו"ד מומחה בפלילים לפני שפוצים את הפה ומסתבכים...

4 thoughts on “יאיר רגב: האם השוטר עומד לדין רק על מנת לרצות ולפייס את המפגינים?

  1. Pingback: תרבות, סטייה, אלימות ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

  2. Pingback: תרבות, סטייה, אלימות ושחיתות שוטרים באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

    • מפיקים מטבוליטים או חומרי לוואי של הסם, ואלה יכולים להשתהות במחזור הדם, בשתן ואפילו בשיער שלנו גם הרבה אחרי השימוש.
      שרידים של המטבוליטים הללו הם בדיוק מה שמחפשים בבדיקות הסמים השונות, משום שהם מהווים הוכחה טובה לשימוש בסם, ולא לחשיפה אקראית או זניחה אליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *