אלעד רזניק: בבסיס חצור אין שום חדש…

[בתמונה: לא נעים בכלל לראות מטוס טובע... התמונה: אלעד רזניק, פייסבוק]

חיל אוויר הגיע למסקנות בהתייחס להצפה בבסיס חצור: מפקד יל האוויר (מח"א) ייתן חיבוקי למפקד הבסיס למט"ת ולמפקד הטייסת המעורבת. הוא יודיע שהוחלט לבדוק את כל המזוזות בכניסה לדת"קים, לשלוח משגיח כשרות להכשיר את המטבח מחדש; ולמנות את הרב פרץ למפקד הבסיס... אצלו זה לא היה קורה!

הצפות בבסיסי חיל האוויר: מורה נבוכים

קיימים שלושה בסיסי חיל אוויר - שעוד נבנו על ידי הבריטים - שיש בהם בעיה של הצפות every so often. ההצפות הללו נגרמות בגלל תוואי הנחלים בסביבת הבסיסים, שהסבתם מחייבת שינויי תשתית גדולים למדי; ומדובר בפרויקטים שעולים המון כסף. הבעיות הללו לא התחילו אתמול; ויישאל את עצמו האזרח המצוי, למה לא מטפלים בהם לאורך כ"כ הרבה שנים. בתמונה למטה, מטוס מיסטר באחד מבסיסי החיל המועדים לפורענות בשעת הצפה, לפני יותר מ- 50 שנה:

[בתמונה: רבותי ההיסטוריה חוזרת... ולא נעים בכלל לראות מטוס טובע... התמונה: אלעד רזניק, פייסבוק]

בחצור היו הצפות די גדולות ב- 2013, 2003 וב- 1992, שהנזק שלהן נאמד בעשרות מיליונים; ובערכים של היום, במאות! חיל האוויר מעדיף להשקיע את הכסף שלו בצרכיו המבצעיים. כשיש "אסון" בסדר גודל כזה מתערבת הממשלה ומעניקה תוספת תקציבית די גדולה לחיל האוויר; וככה, יוצאים כל הצדדים ומלא תאוותם בידם.

ומשלם המיסים הישראלי? ימשיך להכניס את היד לכיס ולשלם את החשבון!

ומה עם מפקדי הבסיס? מח"א טרם זרק את מפקד הבסיס, סגן מפקד הבסיס, מפקדת טייסת תעופה ומפקד הטייסת לקיבינימאט. אבל אם הלחץ יתגבר, אל דאגה: בקרוב יעיפו את הנגד! אם לא יהיה רעש ציבורי גדול דבר לא יעשה.

בתמונה למטה, הראשון לזהות שלא מזהה כלום: לא את הבעיות בבסיסי חיל האוויר, לא את המטרות הרוסיות בסוריה, לא את תנועת הכוחות האמריקאים החוצה מהמזה"ת ולא את סגירת הפערים האיראנית:

[בתמונה: הראשון לזהות, שלא מזהה כלום... התמונות: אלעד רזניק, פייסבוק]

מאמרים נוספים על ביזיון חצור:

   

2 thoughts on “אלעד רזניק: בבסיס חצור אין שום חדש…

  1. גם ברמת דוד היה ארוע כזה בחורף 1979 – ראה עמודים 320-321 בספרו של יפתח ספקטור "רם וברור".
    אכן הבעיה בחצור חוזרת ונשנית ובכספים שבוזבזו על תיקון הנזקים אפשר היה כבר מזמן לבצע את עבודות התשתית הנדרשות:
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5658891,00.html
    הבעיה היא שעלות תיקון האמל"ח בכנף אינה יוצאת "פיזית" מתקציב הבטחון אבל נדרש כסף אמיתי להביא קבלנים וכלים הנדסיים ולבצע עבודת תשתית כנדרש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *