אלעד רזניק: כמה מילים על עסקת המאה

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי AlexanderStein לאתר Pixabay]

אני קורא את כלל הביקורות השוצפות על 'עסקת המאה'. משפשף את העיניים בתימהון וחושב איך יכול להיות שכ"כ הרבה אנשים הגיוניים לא מצליחים לראות מעבר לקצה האף שלהם.

עסקת המאה לא עוסקת בשכנוע הפלסטינים. כולם מבינים שהפלסטינים לא ברי שכנוע... עסקת המאה עוסקת בשכנוע המדינות הערביות - שעד לפני שלוש שנים, תמכו בכל צעד של הפלסטינים - לנרמל את היחסים שלהם עם מדינת ישראל.

הבוננזה? העוצמה האמריקאית: כלכלית צבאית ומדינית, שתעמוד לרשות פיתוח האזור ולרשות אותן מדינות שייבחרו בכך.

לסעודיה של MBS - שנמצאת בעיצומו של מהלך פיתוח רחב ממדים, שכולל את פתיחתה למערב - הדבר חשוב למדי; וסביר להניח, שסעודה לא תישאר מאחור. סעודיה היא לא היחידה.

כל מבקרי הדום אנד גלום שלא פספסו הזדמנות אחת עד עכשיו ממשיכים בנוהל. רשימה חלקית של האירועים שפוספסו, כוללת את העברת השגרירות לירושלים; הסכם NAFTA, ששינה את פניו והפך ל USMCA; החתימה על השלב הראשון של הסכם הסחר החדש עם סין; וה- BREXIT. את כל האירועים הנ"ל פספסתם!

הגדיל לעשות רוני דניאל אחד ממקדמי ניסיון ההפיכה של גבי אשכנזי, שבשאט נפש מוחלט דיבר על כך שעסקת המאה היא לא יותר מתעלול פוליטי שנועד להיכשל. אולי תפיקו איזה לקח ותספרו עד 10?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי GDJ / 3528 לאתר Pixabay]

ואצל האיראנים הכל כרגיל...

וכמה מילים לאלון בן דוד, שדיווח אתמול בפתוס על עצירה מוחלטת של הפעילות האיראנית בסוריה, אחרי החיסול של סולימאני: אני לא יודע מי המקור שלך במערכת הצבאית; אבל, כל מי שמודד את המגמות האיראניות, שנמשכות שנים, בטווח של יום וחצי הוא אוויל שלא שווה להתייחס אליו ברצינות. האיראנים עצרו חלק מהפעילות במשך ארבעת ימי האבל; ועצרו לכמה ימי התארגנות מחודשת, אחרי התקיפה באלטיאס לפני כשבועיים. אבל מספרי התובלות מאיראן לסוריה מעידים שהכל כרגיל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *