גדעון שניר: שקרים, שקרים, שקרים…

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Dieterich01 לאתר Pixabay]

[לקובץ המאמרים על שקרים, לחצו כאן] [לאוסף המאמרים על התודעה - והניסיונות להשפיע עליה, לחצו כאן]

ד"ר גדעון שניר הוא מרצה בתחום "ניהול משא ומתן בינלאומי חוצה תרבויות".

*  *  *

ב- 26 ינואר 2020, פורסם באתר United with Israel כי חברת הקונגרס האמריקנית ראשידה טלאיב  צייצה תגובה לפוסט של הפוליטיקאית הפלסטינאית חנאן עשראווי חברת ה- PLO, הידועה כמפיצה שקרים בנושא הקונפליקט הערבי הישראלי. פוסט זה נושא את כול המאפיינים הקלסיים של "עלילת דם" אנטישמית.

שנאתה של חברת הקונגרס ראשידה טלאיב לישראל אינה יודעת גבול. במקום להודות לצוות החילוץ הישראלי על מאמציהם לאתר ולמצוא את קואסי- עבד - אבו ראמילה, הילד בן ה- 7 שטבע בבור המים, הדהדה טלאיב ביום  שבת את הפוסט השיקרי של עשראווי.

[להרחבה בנושא 'חדשות מזויפות – Fake News', לחצו כאן]

[חברת הקונגרס ראשידה טאליב: שקרים בע"מ... המקור: פייסבוק]

ללא כל הוכחה, טענה עשראווי שהישראלים חטפו ורצחו את הילד, בדייה שהינה "עלילת דם" נודעת עוד מימי יוון העתיקה שהייתה מאד פופולרית בתקופת ימי הביניים באירופה. בהתייחסותה לעלילת הדם, צייצה טלאיב שהילד הפלסטיני נעלם ביום שישי; כאשר באופן טרגי, מצאו שירותי החירום הישראלי את הילד חסר חיים, לאחר שטבע במקווה מים בכפר הערבי בית חנינה ליד ירושלים. לאחר מכן, החלה התקשורת הפלסטינית החברתית להפיץ שקרים בנוגע למוות שובר הלב.

טלאיב, שיש לה קרוב ל- 900 אלף עוקבים, הדהדה את הטענה השקרית של עשראווי שמקורו באתר הציוץ  המכונה realSeifBitar. הפוסט השקרי פותח בכותרת "נחטף ונרצח". הילד הפלסטיני  קואסי בן ה- 7 נחטף ע"י עדר של מתיישבים ישראלים אלימים, הותקף ונזרק למי הבאר, בו נמצא בבוקר קפוא למוות בבית-חנינה, ע"י צוותי החיפוש של כוחות הסער הישראלים".

עשראווי הוסיפה: "הלב נרעד, הכאב בלתי נסבל, אין מילים". לאחר שהשקר נחשף, הגיבה עשראווי רק ב"התנצלותי על הציוץ על משהו שלא אומת לגמרי. נראה שהחדשות על חטיפתו אינה וודאית". מאז הוסר הציוץ  מהאתר לגמרי. גם טלאיב הסירה את הציוץ שלה, אך ללא התנצלות או אפילו הכרה בכך שהפיצה תעמולה אנטי שמית. הציוץ המקורי שנצפה ע"י יותר מ 125 אלף עוקבים, לפני שהוסר מהאתר הטוויטר.

[בתמונה: הציוץ של עשראווי...]

ג'ורג' גאלואיי, שוטר בריטי בדימוס הנודע כשונא ישראל - שיש לו יותר מ 340 אלף עוקבים - הפיץ גם הוא את השקרים ועוד הכביר בהשמצות כפי שניתן לראות בציוץ שלו:

אבי קנר, איש עסקים יהודי בארה"ב צייץ: "חייבות להיות השלכות לאנטישמיות הזו מצידו של גוף ברמה הממשלתית הגבוהה ביותר, שאינה אלה עלילת דם...

[לקובץ המאמרים על שקרים, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *