Jeppe Vilstrup Hansgaard: אתרו את סוכני השינוי לפני שינוי ארגוני!

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי geralt לאתר Pixabay]

[למאמר המקורי באנגלית, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים בנושא ניתוחי רשת ארגונית ONA, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על שינוי ארגוני ועל שינוי בכלל, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'סוכני שינוי' בארגון, לחצו כאן]

המאמר עודכן ב- 16 ביוני 2021

Jeppe Vilstrup Hansgaard הוא מנכ"ל חברת Innovisor - שצברה בעשור האחרון ניסיון בשינויים עסקיים, בניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA), במיזוגים וברכישות ביותר מ- 35 מדינות (ראו תמונה משמאל).

*  *  *

כדי ששינוי ארגוני יצליח, מנהל חייב להיות מחובר לארגון שלו; ובמיוחד, עם אותם 3% העובדים, המחוברים לרוב עובדי הארגון ומעצבים את התפיסה של עמיתיהם. העובדים הללו מכונים 'סוכני שינוי'.

הארגון - שאציג במאמר זה - הוא ארגון של 2,500 עובדים, המאורגנים בארבעה מוקדים מרכזיים ועוד מוקד אחד קטן. העובדים פועלים במגוון תפקידים: משרה מלאה, משרה חלקית, צווארון לבן וצווארון כחול. 

ניתוח רשתות ארגוניות (Organizational Network Analysis - ONA) בחן את מידת ההשפעה של ההנהלה על העובדים; ואבחן את המשפיעים העיקריים בארגון.

מסתבר כי להנהלה הייתה השפעה רק על פחות מ -30% מעובדי הארגון (ראו במפת הרשת למטה, משמאל). לעומת זאת, למספר קטן של עובדים הייתה השפעה על 86% מהעובדים (ראו במפת הרשת למטה, מימין). 

ומה שתמיד קורה: איש מההנהלה לא הכיר את מידת ההשפעה של 'סוכני השינוי', ולא היה מודע ליכולתם!

[למאמר: 'סוכני השינוי – הנכס הגדול של המנכ”ל', לחצו כאן] [להרחבת המושג 'ניתוח רשתות ארגוניות', לחצו כאן] [להרחבת המושג: 'השפעה', לחצו כאן]

[מפת הרשת משמאל: להנהלה הייתה השפעה רק על פחות מ -30% מעובדי הארגון. מימין: למספר קטן של עובדים הייתה השפעה על 86% מהעובדים. הרשת עובדה במערכת לאבחון ולניתוח רשתות ארגוניות של חברת Innovisor]

[לקובץ המאמרים על שינוי ארגוני ועל שינוי בכלל, לחצו כאן] [לקובץ המאמרים על 'סוכני שינוי' בארגון, לחצו כאן]

מקורות והעשרה

   

2 thoughts on “Jeppe Vilstrup Hansgaard: אתרו את סוכני השינוי לפני שינוי ארגוני!

  1. Pingback: שינוי ארגוני, השתנות ושינוי בכלל באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

  2. Pingback: שינוי ארגוני ושינוי בכלל באתר 'ייצור ידע' | ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *