אלעד רזניק: והאיראנים ממשיכים בשלהם!

[בתמונה: מטוס קרב רב-משימתי חמקן F-35I - האדיר - הוא אחד הסמלים של המב"ם; ורשם רשם תקיפות בכורה עולמיות בו... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Deror Avi. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

[לאוסף המאמרים בנושא המערכה שבין המלחמות (מב"ם), לחצו כאן]

ההתבססות האיראנית בסוריה - גרסת שר הביטחון

מאז המחצית השנייה של 2017, עברו בכירי המערכת הפוליטית - ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרי הביטחון אביגדור ליברמן ונפתלי בנט ושר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון לדבר פומבית על המערכה שבין המלחמות או בצה"לית המב"מ.

[להרחבה על המערכה שבין המלחמות (מב"ם), לחצו כאן]

ראש הממשלה נתניהו ובכירי המערכת הצבאית הופיעו לא פעם בערוצי התקשורת השונים תופפו על החזה ודיברו על ההצלחה האדירה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה כחלק מההמב"מ.

בשבוע שעבר הופיע שר הביטחון נפתלי בנט בכנס בחירות של מפלגת ימינה בגבעת שמואל. בין שאר דבריו עסק בנט במב"מ. וכך אמר:

"מדינת ישראל מזה שש שנים - הייתי בקבינט כשזה התחיל - מה שאיראן עושה היא מעבירה כל הזמן שיירות של נשק איכותי, של רקטות, של טילים, מטהרן, דרך עיראק, דרך סוריה עד לגבול רמת הגולן או לתוך לבנון. אז מה צה"ל עשה? רדף אחרי השיירות האלה ותקף אותן. וכאלה היו הרבה מאוד תקיפות בשנים האחרונות. החידוש עכשיו זה, שאני לא רוצה לרדוף יותר אחרי שיירות, כי על כל שיירה שאתה פוגע, אתה מחמיץ חמש שיירות, ולאט לאט הם צוברים מאסה קריטית של רקטות שמאיימות עלינו".

[מקור תמונתו של נפתלי בנט: פייסבוק]

עזבו את החידוש של בנט. חישבו על המשמעות של דבריו: מדינת ישראל איננה מצליחה לפגוע במאמצי ההתבססות האיראנית בסוריה. היא מצליחה לעכב אותם אבל לא יותר מזה!

הערה: דבריו של בנט הוקלטו על ידי נתי יפת כתב זמן ישראל.

[לאוסף המאמרים בנושא המערכה שבין המלחמות (מב"ם), לחצו כאן]

העשרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *