אלעד רזניק: שוב משתבללים?

[התמונה המקורית היא תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי Larisa-K לאתר Pixabay]

במהלך הפאנל של אולפן שישי, ב- 14 בפברואר 2020, עשה עיתונאי חדשות 12 אמנון אברמוביץ' "זובור" לרמטכ"ל אביב כוכבי ולתת אלוף במיל' גל הירש:

"שמעתי את אביב כוכבי מתבטא עם ביטויים כמו 'נקודה סינגולרית', 'רכבים חכמים', 'רב מימדיות', 'כיול התפיסה', 'העצמת קטלניות'. אמרתי רגע - גל הירש חזר לשירות פעיל? גל הירש הוא עכשיו הרמטכ"ל המתקרא אביב כוכבי?... את ההבחנה הבאה שמעתי גם מרבין וגם משרון. הם הבינו משהו בצבא מלחמה. הם אמרו "ככל שהמילים גבוהות יותר - היכולת נמוכה יותר'"

[בתמונה: "גל הירש הוא עכשיו הרמטכ"ל המתקרא אביב כוכבי?"... תמונתו של רב אלוף אביב כוכבי משמאל נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי Operationalcow48. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 4.0]

אחרי שהתחיל הבכי הרגיל מימין על "השחיטה" הזו, הרגשתי חובה להזכיר לכם חלק מדבריו של הירש:

"הדגמה מערכתית על העיירה בנת ג'ביל תוך נטרול, לכידת וכליאת המרחב, פירוקה השיטתי על ידי התנפלות נחילית סימולטנית ורב-ממדית... הסתננות רחבת היקף בחתימה נמוכה (ענן צרעות), התנפלות, התייצבות מהירה על השטחים השולטים ויצירת מגע קטלני עם השטחים הבנויים (נחילים) תוך יצירת הלם ומורא, הקפאת מרחב הפעולה ומעבר לשלטנות תוך פירוק מרחבי שיטתי של תשתיות אויב..."

[בתמונה: זובור... התמונה נוצרה והועלתה לויקיפדיה על ידי יעקב. קובץ זה הוא בעל רישיון Creative Commons להפצה, תחת רישיון זהה, גרסה: CC BY-SA 3.0]

אתם הבנתם?

גם הירש וגם כוכבי הם תוצרים של המכון לחקר תורת המערכה (מלת"ם) ז"ל ותא"ל שמעון נווה. הירש ולא כוכבי היה הקצין הרב-ממדי קטלני הראשון. במאמר מוסגר נראה לי שהירש התקדם בסולם הדרגות כי אף אחד לא הבין על מה הוא מדבר; וכולם חשבו שהוא חכם גדול... כוכבי מנסה לסגור פערים ועושה זאת בהצלחה רבה, שממנה - בדיוק כמו בעבר - ניפגע כולנו.

אחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה היו, שהשפה הצבאית חייבת להיות פשוטה ברורה ונהירה לכולם. לצערי בצה"ל של כוכבי, בדיוק כמו שאמר אברמוביץ', חזרנו לעידן המילים הגדולות ומופעי היח"צ נטולי התוכן.

גם בצה"ל של כוכבי אין ווידוא של ביצוע פקודות. בדיוק כמו שקבעה וועדת ווינוגרד בהתייחס לאוגדה 91, בימים שקדמו לחטיפה.

[למאמרו של יותם הכהן: 'עלייתו ונפילתו של המרכז לחקר תורת המערכה (מלת”ם)', לחצו כאן]

מקורות והעשרה

One thought on “אלעד רזניק: שוב משתבללים?

  1. אוקי, אז בואו נילחם עם רוגטקות, מקלות קפא"פ, תותחי דוידקה…
    נעשה איגוף מימין עם קצת רתק והכל יהיה טוב.

    חלאס, צריך קצת לאזן.

    יש חשיבות לחידוש מחשבתי וכן, זה לפעמים בא גם עם מונחים חדשים.

    יחד עם זה נכון "לחזור לבסיס", לשמור על האלף בית הצבאי ועל דברים מוכחים שעבדו. ולפשט כמה שאפשר את הדברים, להקל על הקליטה והיישום.

    רק האיזון בין שני הדברים ייתן את התוצאה הטובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *